Toon posts:

Windows 2008 blijft hangt bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:24
Hoi! :)

Ik ben bezig een RemoteFX VDI server op te zetten. Ik heb een Intel SC5650WS chassis met daarin een S5520SCR board, een Intel Xeon E5620, 6x8 (48) GB geheugen, 2x 1 TB in Software RAID 0 (ter test) en een ATi FirePro V7800. Ik probeer hierop Windows Server 2008R2 SP1 te installeren, maar dit blijft maar keer op keer fout gaan. De installatie is meerdere keren blijven hangen op 'Completing Installation...'.

Ik heb het board al volledig up to date gebracht en BIOS gereset naar defaults (BIOS versie 0057), verschillende reepjes geheugen geheugen gebruikt (memtest gaf overigens geen fouten), andere schijven gebruikt, op een enkele schijf geinstalleerd, SATA mode op AHCI, SW Raid, Compatability, Enhanced gezet.. Zonet de videokaart even vervangen voor een nVidia GT430, en nu blijft de machine hangen op 'Setup is preparing your computer for first use'. Een stapje verder, maar kom dus nog steeds niet echt veel verder.

Ik heb opnieuw een ISO binnen getrokken en gebrand, zelfde probleem. Ik heb een ISO zonder SP1 gebrand, zelfde probleem.

Ik heb gegoogled op het het probleem, en kom vooral mensen tegen die problemen hebben met de drivers van de I/O controller. Ik heb ook geprobeerd handmatig drivers te laden vanaf de mobo cd, geen verandering...

Wie weet nog raad? :?

edit: typo in de titel, moet natuurlijk 'blijft hangen' zijn.. :+

[Voor 2% gewijzigd door Benedykt op 22-06-2011 13:32. Reden: typo]

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X |Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Fujinon 16-80mm F/4 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee