🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Never underestimate the power of stupid people in large groups
Ik denk dat T.net geen enkele concessie doet wb IE6. Maar dat is natuurlijk aan het management.
[Voor 23% gewijzigd door RedHat op 22-06-2011 13:33]

edit: Rob is snel! thanks
Juist daarom

[Voor 71% gewijzigd door franssie op 22-06-2011 13:33]
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Ik heb hier niks over te zeggen maar we hebben het hier over een browser van ruim 10 jaar oud die 4 jaar geleden vervangen werd door zijn opvolger. Als crisp & co daar rekening mee moet blijven houden zien we nooit meer nieuwe features op de site.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Daarbij vraag ik me af hoeveel procent van het al heel kleine aandeel IE6-bezoekers beschikt over deze plugin. Ik ben bang dat dat zo'n beperkte groep is dat dat niet opweegt tegenover het feit dat als we zoiets aan zouden bieden we het feitelijk ook actief moeten gaan ondersteunen. De mogelijkheid dat dit specifieke bugs oplevert is zeker aanwezig.
Intentionally left blank
In mijn naïviteit denk ik dat het slechts een regel meta data is in <head>, maar het heeft dus mogelijk verstrekkender gevolgen (aan de gebruikerszijde?)

Een feature die afhankelijk is van de welwillendheid van derden om daar support voor te bieden is daarom meestal ook niet succesvol (met enige uitzonderingen, maar Google frame valt daar m.i. niet onder).franssie schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:42:
@Hooglander @Crisp - goede punten waar ik zelf ook al frustraties bij had, enige site die ik tot nu toe kon vinden die het geïmplementeerd heeft is powned.nl ...
Het punt is dat we eigenlijk niet weten wat de implicaties zijn. De situatie nu is simpel: we ondersteunen geen IE6. Als we dat omzetten naar: we ondersteunen geen IE6, maar wel IE6 + Google frame dan is dat een extra vector die we zullen moeten meenemen in browsers-tests en waar we ook actief support op zullen moeten leveren. Uiteindelijk praat je dan over een doelgroep nog kleiner dan de groep IE6-gebruikers. Logischerwijs is dat iets dat simpelweg vanuit ons gezien de kosten-baten analyse niet doorstaat...In mijn naïviteit denk ik dat het slechts een regel meta data is in <head>, maar het heeft dus mogelijk verstrekkender gevolgen (aan de gebruikerszijde?)
Intentionally left blank
@Crisp: Support op zoiets is inderdaad lastig - helaas kan ik het volgens mij niet in de style sheet rommelen - opt is zou dan een optie zijn maar is zeker meer werk dan wat het oplevert voor de beperkte gebruikers groep.
Zal eens een feature request bij mijn privacy vrienden doen, zelf bouwen valt ruimschoots buiten mijn mogelijkheden - of ik moet iets smerigs gaan doen met frames oid ... dat zou nog wel eens kunnen werken

In elk geval bedankt voor het meedenken!
Het hele idee van die meta tag is dat elke browser hem ziet. Het zou me niks verbazen als nieuwere IE's daar gekke dingen van gaan doen.franssie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:21:
@NME - dat is instelbaar overigens (in mijn voorbeeld IE6 only omdat ik me nauwelijks kan voorstellen dat je het met een andere browser wilt gebruiken, maar meerdere browsers kunnen het ondersteunen, zie ook het nieuwsbericht van t.net). Ik onderschrijf geheel de haat mbt het gedrocht IE6, echter moet ik er wel mee werken en ik weet dat ik niet alleen ben (wat het niet minder draagbaar maakt).
1
| <!--[if lte IE 6]></base><![endif]--> |
Hij zou dus prima alleen voor IE6 er in gezet kunnen worden.
Dus dat argument dat alle browsers het zien en gekke dingen doen, is daarbij dus teniet gedaan

Misschien een animo-check doen? Lijkt me niet dat alle 350.000+ users eigen headers moeten krijgen, want dan blijf je bezig. Maar om eventueel compatible te blijven met IE6, dan wel met plugins, lijkt me voor een ICT-site als Tweakers geen verkeerd iets.
Er wordt wel over gerept in het artikel, maar niet uitgevoerd. Dat zou wel zonde zijn eigenlijk.
Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.