Toon posts:

[fp/feat] chrome add-in voor IE 6 mogelijk maken

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Zie ook nieuws: Nieuwe Chrome Frame-plug-in vereist geen adminrechten

Helaas moet ik nog werken met ie6 op het werk ... is het mogelijk om de frontpage (of tweakers in het algemeen) de chrome add-in aan te laten roepen zodat ik nog iets kan lezen vanaf mijn werk?

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=Edge,chrome=IE6"> zou de code moeten zijn.

Lijkt me (spijtig en helaas) bij meerdere grotere fossiele bedrijven nog te spelen?

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 11:57

rob_erwt

What does this button do?

Heb even de titel aangepast. Die was wel erg leeg zo. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 09:33
plan: Tweakers.net staakt ondersteuning Internet Explorer 6

Ik denk dat T.net geen enkele concessie doet wb IE6. Maar dat is natuurlijk aan het management.

[Voor 23% gewijzigd door RedHat op 22-06-2011 13:33]

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
:( topic titel vergeten - Chrome Frame plugin enable op Tweakers.net

edit: Rob is snel! thanks
Juist daarom :)

[Voor 71% gewijzigd door franssie op 22-06-2011 13:33]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:30

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Juist daarom? Omdat IE6 niet meer ondersteund wordt, moet het maar weer ondersteund worden? :?

Ik heb hier niks over te zeggen maar we hebben het hier over een browser van ruim 10 jaar oud die 4 jaar geleden vervangen werd door zijn opvolger. Als crisp & co daar rekening mee moet blijven houden zien we nooit meer nieuwe features op de site.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
het gaat niet om directe IE6 ondersteuning maar om 1 regel meta code die Chrome laat werken, effectief wordt Chrome dus ondersteund.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou een feature request maken waarin je kan aangeven dat je zelf bepaalde sites wilt enablen met die plugin. Het is tenslotte open-source, dus je zou het eventueel ook zelf kunnen schrijven.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• crisp
  • Laatst online: 23:54

crisp

Devver

Pixelated

Ik vind het ook vreemd dat de Google frame plugin zelf blijkbaar geen mogelijkheden heeft om dat voor bepaalde sites te enablen (of andersom, Google frame als 'default' in te stellen en bepaalde andere sites uit te sluiten). De keuze om dat af te laten hangen van websites die daarvoor een specifieke tag moeten implementeren (en dan ook nog eens die verschrikkelijke XUAC-tag van Microsoft) is imo niet heel erg logisch.

Daarbij vraag ik me af hoeveel procent van het al heel kleine aandeel IE6-bezoekers beschikt over deze plugin. Ik ben bang dat dat zo'n beperkte groep is dat dat niet opweegt tegenover het feit dat als we zoiets aan zouden bieden we het feitelijk ook actief moeten gaan ondersteunen. De mogelijkheid dat dit specifieke bugs oplevert is zeker aanwezig.

Intentionally left blank

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
@Hooglander @Crisp - goede punten waar ik zelf ook al frustraties bij had, enige site die ik tot nu toe kon vinden die het geïmplementeerd heeft is powned.nl ...

In mijn naïviteit denk ik dat het slechts een regel meta data is in <head>, maar het heeft dus mogelijk verstrekkender gevolgen (aan de gebruikerszijde?)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het heeft mogelijk gevolgen voor andere browsers (vooral nieuwere IE's) en bovendien betekent het opnemen van die regel dat er ook support gegeven moet worden aan mensen die die addin gebruiken en bij wie het niet werkt of niet goed gaat. Dat is juist waarom in de eerste instantie IE6-support door zo'n beetje elk weldenkend webdevelopmentbureau gedumpt is zodra het kon. ;)

• crisp
  • Laatst online: 23:54

crisp

Devver

Pixelated

franssie schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:42:
@Hooglander @Crisp - goede punten waar ik zelf ook al frustraties bij had, enige site die ik tot nu toe kon vinden die het geïmplementeerd heeft is powned.nl ...
Een feature die afhankelijk is van de welwillendheid van derden om daar support voor te bieden is daarom meestal ook niet succesvol (met enige uitzonderingen, maar Google frame valt daar m.i. niet onder).
In mijn naïviteit denk ik dat het slechts een regel meta data is in <head>, maar het heeft dus mogelijk verstrekkender gevolgen (aan de gebruikerszijde?)
Het punt is dat we eigenlijk niet weten wat de implicaties zijn. De situatie nu is simpel: we ondersteunen geen IE6. Als we dat omzetten naar: we ondersteunen geen IE6, maar wel IE6 + Google frame dan is dat een extra vector die we zullen moeten meenemen in browsers-tests en waar we ook actief support op zullen moeten leveren. Uiteindelijk praat je dan over een doelgroep nog kleiner dan de groep IE6-gebruikers. Logischerwijs is dat iets dat simpelweg vanuit ons gezien de kosten-baten analyse niet doorstaat...

Intentionally left blank

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
@NME - dat is instelbaar overigens (in mijn voorbeeld IE6 only omdat ik me nauwelijks kan voorstellen dat je het met een andere browser wilt gebruiken, maar meerdere browsers kunnen het ondersteunen, zie ook het nieuwsbericht van t.net). Ik onderschrijf geheel de haat mbt het gedrocht IE6, echter moet ik er wel mee werken en ik weet dat ik niet alleen ben (wat het niet minder draagbaar maakt).

@Crisp: Support op zoiets is inderdaad lastig - helaas kan ik het volgens mij niet in de style sheet rommelen - opt is zou dan een optie zijn maar is zeker meer werk dan wat het oplevert voor de beperkte gebruikers groep.

Zal eens een feature request bij mijn privacy vrienden doen, zelf bouwen valt ruimschoots buiten mijn mogelijkheden - of ik moet iets smerigs gaan doen met frames oid ... dat zou nog wel eens kunnen werken 8)

In elk geval bedankt voor het meedenken!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

franssie schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:21:
@NME - dat is instelbaar overigens (in mijn voorbeeld IE6 only omdat ik me nauwelijks kan voorstellen dat je het met een andere browser wilt gebruiken, maar meerdere browsers kunnen het ondersteunen, zie ook het nieuwsbericht van t.net). Ik onderschrijf geheel de haat mbt het gedrocht IE6, echter moet ik er wel mee werken en ik weet dat ik niet alleen ben (wat het niet minder draagbaar maakt).
Het hele idee van die meta tag is dat elke browser hem ziet. Het zou me niks verbazen als nieuwere IE's daar gekke dingen van gaan doen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Ja.. maar juist die tag doet alleen IE wat mee. En je zou die kunnen gebruiken icm met wat al op de FP wordt gebruikt:
HTML:
1
<!--[if lte IE 6]></base><![endif]-->

Hij zou dus prima alleen voor IE6 er in gezet kunnen worden.

Dus dat argument dat alle browsers het zien en gekke dingen doen, is daarbij dus teniet gedaan :P

Misschien een animo-check doen? Lijkt me niet dat alle 350.000+ users eigen headers moeten krijgen, want dan blijf je bezig. Maar om eventueel compatible te blijven met IE6, dan wel met plugins, lijkt me voor een ICT-site als Tweakers geen verkeerd iets.

Er wordt wel over gerept in het artikel, maar niet uitgevoerd. Dat zou wel zonde zijn eigenlijk.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelfs als je mijn argumentatie buiten beschouwing laat staat die van crisp nog als een huis. Een feature bouwen staat gelijk aan een feature blijven testen en supporten. Dat is gewoon niet rendabel voor zo'n kleine doelgroep.

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
En het ding lijkt nu ook nog eens niet stabiel en crasht mijn IE6 steeds (niet dat daar veel voor nodig is maar toch).

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee