Toon posts:

Torrent: Problem connecting to tracker

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 403426

Topicstarter
Hello,

Ik heb uren zitten googlen, maar kom er niet uit. Ik haal mijn torrents met bittornado binnen en sinds kort krijg ik bij 9 van de 10 torrents de melding: error problem connecting to tracker of 10060 opreation time out. Op google is er wat hierover te vinden maar het mag niet baten. Ik snap er echt niets van, kreeg eerder ook wel eens sporadisch van die meldingen maar zoals ik net als zei tis echt nu 9 van de 10 torrents. Heel frusterend!
Ik heb zowel mijn modem (tele2) als bittornado de poorten 10000 tot 60000 open gezet.

Wie heeft hier ervaring mee? Help!

Gr.
Driekes

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 13:46
Volgens mij is die "connection to tracker" een verbinding die jouw computer opzet naar de tracker toe, niet omgedraaid. Het openzetten van poorten (ik neem aan dat je bedoeld dat je ze hebt geforward via NAT) zou dus niet uit mogen maken. Tevens is dit een belachelijk grote portrange.

Ik zou er eerder 10000 tm 11000 van maken en uPNP uitzetten als je ze handmatig forward in je router. Welke tracker en poort probeer je? Zou het kunnen dat de tracker gewoon down is? Heb je een firewall draaien op je PC? Staat in je router een firewall aan?

Edit:

Standaard bittorrent poort is 6881, wellicht mooi om 6881 tm 7000 te gebruiken? Lijkt me al een overvloed aan poorten, kun je uploaden naar 119 mensen tegelijk.. Met ADSL al niet eens heel wenselijk. :>

Moet je dus wel jouw PC een statisch IP geven buiten de DHCP range of een reserved IP toekennen als je router dat kan. Daarnaast moet je dus wel echt die poorten doormappen middels NAT, niet alleen opzetten in de FW; echter heeft dit denk ik niet te maken met je tracker probleem.

http://wiki.theory.org/BitTorrent_Tracker_Protocol

Edit 2:

Naar aanleiding van het wiki'tje zou ik concluderen dat:

1. de tracker is dood
2. iets voorkomt dat jouw PC kan communiceren met de tracker

Als je hebt bevestigt, desnoods op een andere PC of locatie, of door een andere tweakert dat de tracker NIET dood is moet je denken aan een firewall, dan wel lokaal, dan wel op je router, misschien exotische AV software of zelfs de provider? (dat laatste erg unlikely maar traffic shaping en filtering is erg in opspraak op tweakers de laatste tijd.)

[Voor 52% gewijzigd door Pakjebakmeel op 22-06-2011 14:35]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee