Toon posts:

Is via een Android app muziek op afstand te besturen?

Pagina: 1
Acties:

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 14:40
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik nu een Sony Ericsson Experia Arc, mijn eerste Android telefoon :)
Hier ben ik super tevreden over, alleen ik zoek eigenlijk nog 1 app, maar die kan ik maar niet vinden.

Ik heb namelijk ook een DVD-speler met Aux ingang, echter staat deze een aardig eindje van mijn computer vandaan, en om dan elke keer het hele huis door te moeten lopen is ook niet echt handig.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een mogelijkheid om de muziekspeler van mijn Android telefoon, via mijn computer te bedienen, zodat ik dus vanaf mijn computer van nummer kan veranderen als mijn telefoon 10 meter verder op ligt.

Het mooiste zou zijn als ik ook nog muziek van mijn computer naar de telefoon zou kunnen streamen, maar dit is op zich niet noodzakelijk.
Op Google kon ik ook niet echt iets vinden, ik vond alleen maar apps die het tegenovergestelde deden, dus de muziek van je PC laten afspelen, dit wil ik dus niet!

Weet iemand een gebruiksvriendelijke manier om de muziek op mijn Android telefoon af te laten spelen, d.m.v. een cliënt programma op mijn computer?

Bij voorbaat dank! :)

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 10:19
Je kan (volgens mij) via je telefoon muziek streamen over VLC media player, en dan kun je zelf de playlist op de computer bewerken. Ik weet dat je vanaf de telefoon je muzieklijst kan controleren zo, maar of het ook andersom kan moet je even proberen, volgens mij wel.

• Rotje333
ApexAlpha schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:19:
Je kan (volgens mij) via je telefoon muziek streamen over VLC media player, en dan kun je zelf de playlist op de computer bewerken. Ik weet dat je vanaf de telefoon je muzieklijst kan controleren zo, maar of het ook andersom kan moet je even proberen, volgens mij wel.
Bedankt voor je reactie, met welke app precies?
In de Android market staan namelijk zo'n 20 VLC apps :p

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:36
Ligt er ook aan wat je precies wilt. Wil je de telefoon remote "overnemen" en dus de muziek die al op je telefoon staat afspelen, of wil je muziek die op je computer staat naar je telefoon streamen?

Als je dat laatste wilt kun je Plugplayer eens proberen (is niet gratis) die zou, volgens de beschrijving, als mediarenderer kunnen optreden. Je zou dan via je mediaplayer op je computer de muziek naar je telefoon kunnen sturen.

Pvouput live

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 22:48
Muziek op je computer bedienen via Android kan door op je computer Foobar 2000 te installeren (heel mooi met bijvoorbeeld Darkone theme!) En op je telefoon installeer je Foomote, of een andere compatible remote. Foomote vind ik functioneel de beste, echter is deze app nogal instabiel. Maakt niet uit, want je muziek blijft doorspelen en hij herstart meteen weer.

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 13:52

Laidback Luc

Ondertitel.srt

http://android.malzner.net/

Deze gebruik ik zelf, werkt prima, simpele interface en tot nu toe nog geen problemen.

Winamp nodig, dan de plugin van bovenstaande website downloaden en vervolgens de app downloaden uit de market. Wel even opletten want het kan zijn dat je je pc niet ziet omdat je een firewall hebt.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 20:07
Een heel ander alternatief is Spotify op je computer installeren en Spotimote gebruiken om Spotify te besturen.

/dev/null

• Rotje333
Krypt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:39:
Ligt er ook aan wat je precies wilt. Wil je de telefoon remote "overnemen" en dus de muziek die al op je telefoon staat afspelen, of wil je muziek die op je computer staat naar je telefoon streamen?

[..]
Volgens mij word ik niet helemaal begrepen nee, ik wil dus niet de muziek op mijn computer bedienen.

Het moet juist anders om, namelijk ik wil vanaf mijn computer een liedje op mijn telefoon kunnen starten, zodat het geluid ook daadwerkelijk uit de telefoon komt (In dit geval de DVD speler).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dus even voor de helderheid: je muziek staat op je telefoon. Dis sluit je aan op je DVD speler, en die lust door naar je receiver of tv zodat daar de muziek uit komt.
En nou wil je vanaf je PC je telefoon op afstand kunnen bedienen zodat op je telefoon een ander nummer gekozen wordt?

Is het dan niet handiger om een streaming kanaal op je PC op te zetten, en dat vervolgens door je telefoon te laten afspelen? Op je PC heb je meer muziek staan dan op je tel neem ik aan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 07:51
Ik heb laatst bij iBood de voiis stereo gekocht. Deze kan je koppelen aan je dvd speler vervolgens kan je je telefoon met bleutooth pairen en je telefoon naast je leggen. Werkt prima met mijn iPod, laatst ook met mn iMac geprobeert, lukt ook prima.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Titel aangepast ivm duidelijkheid

Cogitationis poenam nemo patitur

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 11:36
VLC heeft genoeg Remote applicaties in de market
MPC:HC heeft genoeg Remote applicaties in de market
Winamp heeft genoeg Remote applicaties in de market
XBMC heeft genoeg Remote applicaties in de market

Zat opties zowel onder Windows als onder Linux :) .

Als je de muziek vanaf je telefoon wilt beluisteren, kun je de muziek in een gedeelde map zetten (op de computer) en deze map openen met ES File Explorer.

Op die manier stream ik bijv filmpjes en muziekbestanden naar mijn telefoon. Alhoewel het wel wat omslachtig is, omdat je telkens weer handmatig een nieuw nummer moet aanklikken..

[Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 22-06-2011 18:03]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:38
Je wilt dus je Android phone vanaf je pc besturen. Dat kan bijv. met http://code.google.com/p/androidscreencast/ of https://market.android.co...vnc&feature=search_result

Beide niet getest, maar zou moeten werken.

_██_
(ಠ_ృ)

• Rotje333
The Eagle schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:24:
Dus even voor de helderheid: je muziek staat op je telefoon. Dis sluit je aan op je DVD speler, en die lust door naar je receiver of tv zodat daar de muziek uit komt.
En nou wil je vanaf je PC je telefoon op afstand kunnen bedienen zodat op je telefoon een ander nummer gekozen wordt?

Is het dan niet handiger om een streaming kanaal op je PC op te zetten, en dat vervolgens door je telefoon te laten afspelen? Op je PC heb je meer muziek staan dan op je tel neem ik aan.
Dit is precies wat ik zoek inderdaad, welk programma zou je me aanraden om de muziek te streamen?
Atomsk schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:11:
Je wilt dus je Android phone vanaf je pc besturen. Dat kan bijv. met http://code.google.com/p/androidscreencast/ of https://market.android.co...vnc&feature=search_result

Beide niet getest, maar zou moeten werken.
Mijn telefoon is niet geroot helaas, dus die apps kan ik niet gebruiken.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:36
Rotje333 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:42:
[...]

Volgens mij word ik niet helemaal begrepen nee, ik wil dus niet de muziek op mijn computer bedienen.

Het moet juist anders om, namelijk ik wil vanaf mijn computer een liedje op mijn telefoon kunnen starten, zodat het geluid ook daadwerkelijk uit de telefoon komt (In dit geval de DVD speler).
Dat is dus ook precies wat ik zeg (althans,probeer te zeggen)
Alleen heb je dan 2 keuzes;of muziek afspelen die op de sd van je telefoon staat, of de muziek vanaf je computer naar de telefoon streamen zodat je telefoon een mediarenderer wordt: telefoon speelt af,maar wordt bestuurd door een ander device.

En dat laatste zou dus moeten kunnen met plugplayer

Pvouput live

• The Eagle

The Eagle

Rotje333 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:35:
[...]

Dit is precies wat ik zoek inderdaad, welk programma zou je me aanraden om de muziek te streamen?

[...]

Mijn telefoon is niet geroot helaas, dus die apps kan ik niet gebruiken.
Zeg dan gewoon dat je muziek wilt kunnen streamen vanaf je PC naar je telefoon 8)7 8)7 8)7

Pak een willekeurig streamingprogramma voor windows, zet een internetstream op en koppel daar met een willekeurige Android player die ook URL's ondersteunt mee. Geen idee of er iets als Winamp of VLC voor android bestaan, maar die kunnen het iig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rotje333
The Eagle schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:12:
[...]

Zeg dan gewoon dat je muziek wilt kunnen streamen vanaf je PC naar je telefoon 8)7 8)7 8)7

[..]
Tja, dat is niet het enige, ik wil het namelijk ook kunnen besturen vanaf mijn pc.
Krypt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:10:
[...]

Dat is dus ook precies wat ik zeg (althans,probeer te zeggen)
Alleen heb je dan 2 keuzes;of muziek afspelen die op de sd van je telefoon staat, of de muziek vanaf je computer naar de telefoon streamen zodat je telefoon een mediarenderer wordt: telefoon speelt af,maar wordt bestuurd door een ander device.

En dat laatste zou dus moeten kunnen met plugplayer
Ik zou Plugplayer heel graag proberen, ik heb alleen geen creditcard tot mijn beschikking (slachtoffer geweest van fraude), is er misschien een andere manier om deze app te kopen, of is er misschien een gratis alternatief?

• The Eagle

The Eagle

Als je toch de stream op je PC laat lopen, kun je toch op je PC zelf bepalen wat er op de stream afgespeeld wordt? Je telefoon "luistert" als het ware naar het radiostation dat jij met je PC bestuurt. Dus als jij op je PC de muziek die gestreamd wordt aanpast, wordt die aanpassing ook doorgestuurd naar je tel en dus naar de rest. ZO lastig is dat toch niet te begrijpen:?

Of wil je nog andere dingen met je tel doen?

• Rotje333
The Eagle schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:53:
Als je toch de stream op je PC laat lopen, kun je toch op je PC zelf bepalen wat er op de stream afgespeeld wordt? Je telefoon "luistert" als het ware naar het radiostation dat jij met je PC bestuurt. Dus als jij op je PC de muziek die gestreamd wordt aanpast, wordt die aanpassing ook doorgestuurd naar je tel en dus naar de rest. ZO lastig is dat toch niet te begrijpen:?

Of wil je nog andere dingen met je tel doen?
Nee sorry ik begreep je niet helemaal goed, maar dit is inderdaad wat ik zoek.

Iedereen bedankt voor de hulp :>

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yup, die streaming-oplossing werkt prima. Heb ik jaren gebruikt met een oude nokia symbian smartphone. Op mijn linux-server draaide mpd met icecast, op de telefoon een app die webradiostreams kan afspelen, en op de pc een client-interface voor mpd. Werkte fantastisch. Tegenwoordig gebruik ik echter spotify dus kan dit niet meer.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee