Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 11:35
Inmiddels ben ik erg tevreden over het gebruik van de iPad 2 alleen is het foto/video beheer iets waar ik niet goed aan kan wennen. Misschien doe ik ook wel iets niet helemaal goed en is er hier iemand die wat tips voor me heeft.

Via iTunes heb ik een map geselecteerd met mapjes met foto's (en .MOV video's welke gemaakt zijn met m'n digitale camera). Hier bevindt zich het eerste probleem. Al deze foto's worden goed gesynchroniseerd. Het maffe is alleen dat alle *.MOV filmpjes niet overgezet kunnen worden en de sporadische M4V filmpjes die er tussen staan wel. Wanneer ik echter gebruik maak van de Camera connection Kit worden deze filmpjes wel goed overgezet en zijn ze ook goed af te spelen. (Filmpjes zijn met dezelfde camera gemaakt).

Is er iemand die hier misschien een oplossing voor weet?

Zelf dacht ik dat het misschien te maken heeft dat de foto's en video's welke via de Camera connection kit geïmporteerd worden in een andere directory / database terrecht komen dan dat het via iTunes loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:55

World Citizen

FreeReef.nl

cue schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:18:
Via iTunes heb ik een map geselecteerd met mapjes met foto's (en .MOV video's welke gemaakt zijn met m'n digitale camera).
Daar gaat het mis.

Je importeert filmpjes waarschijnlijk als foto's.. Ik denk dat je in iTunes:
1 - Je iphone selecteert
2 - Het tabblad "foto's" aanklinkt
3 - Daar je map met foto's en films selecteert
4 - STOP

Als dit is:
Moet iets zorgvuldig aan bestandsbeheer gaan doen. Je zult in je UserMap (de map die je in finder ziet en die de naam van je account heeft), je filmpjes en foto's netjes moeten verdelen in de daartoe behorende map. Je hebt daar namelijk een map " Films of Movies" en "Foto's of Pictures"

Vervolgens moet je in iTunes niet alleen foto's synchroniseren... Want zoals je ziet, kun je naast foto's ook films synchroniseren op je iPhone.

Als je de iPhone selecteert in iTunes en je klikt bovenaan in de balk op Movies, dan kun je daar de map met filmpjes gaan toevoegen.

Als je niet zorgvuldig omgaat met bestandsbeheer, dan is het zo afgelopen met de pret... Dit is echt de kern van je PC, en zorgt voor een vlekkeloze synchronisatie en samenwerking tussen alle apparaten en software VOORAL bij Apple.

*Edit:
Je camera connectie kit doet dit dus automatisch wel goed.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
World Citizen schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:13:
[...]

Daar gaat het mis.

Je importeert filmpjes waarschijnlijk als foto's.. Ik denk dat je in iTunes:
1 - Je iphone selecteert
2 - Het tabblad "foto's" aanklinkt
3 - Daar je map met foto's en films selecteert
4 - STOP

Als dit is:
Moet iets zorgvuldig aan bestandsbeheer gaan doen. Je zult in je UserMap (de map die je in finder ziet en die de naam van je account heeft), je filmpjes en foto's netjes moeten verdelen in de daartoe behorende map. Je hebt daar namelijk een map " Films of Movies" en "Foto's of Pictures"

Vervolgens moet je in iTunes niet alleen foto's synchroniseren... Want zoals je ziet, kun je naast foto's ook films synchroniseren op je iPhone.

Als je de iPhone selecteert in iTunes en je klikt bovenaan in de balk op Movies, dan kun je daar de map met filmpjes gaan toevoegen.

Als je niet zorgvuldig omgaat met bestandsbeheer, dan is het zo afgelopen met de pret... Dit is echt de kern van je PC, en zorgt voor een vlekkeloze synchronisatie en samenwerking tussen alle apparaten en software VOORAL bij Apple.

*Edit:
Je camera connectie kit doet dit dus automatisch wel goed.
Bedankt voor je reactie. Opzich heb je gelijk wat betreft de organisatie van je bestanden dat je dit netjes moet doen om goed te kunnen synchroniseren.

Het is alleen zo dat als ik tijdens een vakantie foto's en filmpjes maak dit in 1 directory zet. Wanneer ik zoals je beschrijfd de foto's via Itunes --> foto's synchroniseer en via Video --> de video's dan moet ik wanneer ik iemand wat vakantie foto's laat zien altijd apart naar video's om de video's weer te geven. Daarbij komt dat je in Itunes aan kan geven bij foto's ook een vinkje kan zetten dat hij de video's ook moet meenemen. Met de M4v files gaat dit ook goed en komen de filmpjes ook netjes tussen de foto's te staan. Iets wat dus ook goed gaat met de .MOV files die via de connection kit geimporteerd zijn.

Je hebt dan in je foto applicatie dus netjes een mapje per album met zowel foto's al video's hierin...

Wat ik dus niet snap is waarom iTunes niet de *.MOV files synchroniseerd en wel de *.m4v terwijl de Camera connection kit dit wel goed doet...

Hopelijk is het e.e.a. nu verduidelijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door cue op 23-06-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
Heb al wel een topicje gevonden waar mensen hetzelfde probleem hebben.... helaas ook hier nog geen oplossing (zie laatste post topic --> https://discussions.apple...603860?messageID=11603860)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
Kleine kick aangezien ik niet kan voorstellen dat helemaal niemand die dit probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
cue schreef op zondag 26 juni 2011 @ 09:55:
Kleine kick aangezien ik niet kan voorstellen dat helemaal niemand die dit probleem ook heeft?
Wel als je geen iphone hebt :+

Ehm dit is inderdaad vervelend, maar kan me voorstellen dat je via itunes je foto's etc gewoon in een mapje kunt gooien>als je gesynced hebt op gebeurtenis. Of in je normale foto beheer programma, waar je dus de foto's uit itunes haalt en deze netjes per gebeurtenis sorteert. Als je een Mac hebt start Itunes/iphoto vanzelf. In iedergeval met mijn htc. Kan je verder ook niet helpen. Maar dat lijkt me iets van een oplossing wat wel iets tijd kost.

Edit: nog eens goed doorgelezen.
Het kan inderdaad ook liggen aan de bestanden zelf, .Mov soms kan het daar iets misgaan waarom weet ik ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel_Elessar op 08-07-2011 10:06 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Pagina: 1