Toon posts:

Netwerk: Geen internet

Pagina: 1
Acties:

• FerdinandeZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 09:38
Beste tweakers,
Ik heb een dag of 2 geleden een nieuwe modem besteld. Ik wou graag een nieuwe modem zodat ik een draadloze verbinding krijg met me laptop, Dan kan ik zomers lekker genieten buiten met de laptop ‘’op schoot’’ Laptop laten maken etc… (ps koop geen Acer aspire 7738 videokaart blijft willekeurig hangen) Maar goed… Aangezien wij volgens mij een verouderde systeem(meterkast) hebben met kabels, kom ik er niet uit, hoe ik de modem moet aansluiten. Bij ons thuis hadden we vroeger een kippenstal, waardoor er nog meer kabels binnenkomen met alarm etc… Bij veel bedrijven hoort ook een fax en ook die hebben wij. Ik heb de logische volgorde aangehouden zoals het beschreven stond bij de aanschaf van deze modem AVM FRITZBOX 7270. Desondanks kom ik er niet aan uit en heb ik alles weer op de oude vertrouwde manier terug in gestoken, met als resultaat dat ik nu geen internet heb. Het is heel vreemd maar het DSL ledje van mijn Thomson Speedtouch 706 (bedraad) blijft knipperen samen met de ethernet led. Adapter instelling staan volgens mij goed. Ik heb hier jammer genoeg 2 avonden aan verloren…, maar ja soms zit het mee en soms tegen ;) Ik heb een vereenvoudigd tekening gemaakt van hoe de kabels lopen en heb foto’s gemaakt van de apparaten. Ik hoop dat jullie mij een heel eind kunnen helpen. Ik zou tevens niet weten of er een monteur hiervoor te pas moet komen. Ik zou namelijk niet weten, wat/welk apparaat/kabel hij moet veranderen. Graag wil ik jullie al bedanken voor de interesse die jullie tonen en hopelijk wordt mijn probleem verholpen dankzij jullie hulp. ;)

Tekeing

PTT Kastje

Tiptel 1/8 Fax Clip

Pots Splitter

Met vriendelijke groeten,

Fer van Heugten

[Voor 9% gewijzigd door FerdinandeZ op 22-06-2011 10:52]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je expres de 2e lijn op je IS/RA ('PTT kastje') gebruikt? Heb je dat überhaupt aangepast?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:53
Ik herken de chaos, alleen was het bij iemand anders die juist ISDN hadden, en door die enorme chaos van KPN een ISDN modem hebben gekregen, ondanks dat ze geen ISDN meer gebruiken.. .

Maar wat gebruik je nu? De Fritzbox of de Speedtouch?

Indien de Speedtouch de oude modem is, hoe had je het toen aangesloten? Aangezien ikzelf ook die ST706 heb gehad en zover ik weet heeft dat ding een splitter ingebouwd en vraag me af of je dan wel een losse splitter nodig hebt. Is het dan niet zo dat bv de telefoon in poort 1 moet en de fax in poort 2 van het modem?
Ik weet hier niet zoveel van af, maar het viel me gewoon op dat een splitter icm een ST706 werd genoemd.

[Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 22-06-2011 11:10]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• FerdinandeZ
Zover ik weet, heb ik terug de kabels ingestoken, zoals ze zaten. Ik snap de 1ste vraag niet, volgens mijn vader is het ptt kastje verouderd, maar is wel aangesloten op de splitter. De splitter kan in mijn ogen er gewoon uit, bij de speedtouch en bij de nieuwe modem... maar dit is niet het geval bij ons. De speedtouch is inderdaad de oude modem en heb het toen zo aangesloten, zoals op de tekening staat. Normaal kun je alle apparten (fax in dit geval) gewoon aansluiten op de modem, maar om 1 of ander reden hebben wij die van de tiptel kast regelrecht naar de fax aangesloten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FerdinandeZ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:27:
Zover ik weet, heb ik terug de kabels ingestoken, zoals ze zaten. Ik snap de 1ste vraag niet, volgens mijn vader is het ptt kastje verouderd, maar is wel aangesloten op de splitter. De splitter kan in mijn ogen er gewoon uit, bij de speedtouch en bij de nieuwe modem... maar dit is niet het geval bij ons. De speedtouch is inderdaad de oude modem en heb het toen zo aangesloten, zoals op de tekening staat. Normaal kun je alle apparten (fax in dit geval) gewoon aansluiten op de modem, maar om 1 of ander reden hebben wij die van de tiptel kast regelrecht naar de fax aangesloten.
In het plaatje van je PTT kastje (dat is je IS/RA-punt overigens) laat je een IS/RA zien met twee lijnen. Je gebruikt te 2e terwijl het volgens mij gebruikelijk is de 1e te gebruiken. Als dat altijd al zo was of je hebt dat niet aangeraakt, lekker laten zitten, maar als je daar mee geklooid hebt zou je dus de verkeerde lijn aan het gebruiken kunnen zijn. (Als er een omzetting aan de kant van KPN gebeurd is, trouwens, kan 't ook de moeite waard zijn om 't even te proberen.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• FerdinandeZ
Dat PTT kastje gaan volgens mij 2 draden uit, deze draden zijn gewoon aangeschroefd (zoals bij een kroonsteentje) Deze 2 draden komen bij elkaar in een kabel en gaan naar de splitter (ingang: line) maar wat doet zoeen PTT kastje. Ik heb toch telefoonkast(Teltip 1/8..) dat is toch voldoende? als je die opsplits in een dsl lijn en een telefoonlijn is toch voldoende? of werkt dat zo niet. Ik heb er niet veel verstand van, mijn broer en me vader hebben het des tijds gemaakt, maar die doen ook maar wat.

• FerdinandeZ
Het probleem waarom dat de oude instelling niet deden was dat het dsl kabeltje kapot was, deze heb ik vervangen met een nieuwe en nu heb ik weer internet., maar moet nog mijn fritzbox aansluiten, dit doe ik in het weekend.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee