Toon posts:

[SEO] meerdere ccTLD's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Op het moment ben ik me aan het oriënteren op het opzetten van een webshop, welke in meerdere landen zal gaan verkopen. Vooral op de manier waarop ik de site op zal zetten qua domeinen etc.

In eerste instantie zat ik te denken om 1 website, welke bereikbaar is onder verschillende ccTLD's en elke dan een eigen taal heeft (of Engels). Dus:
  • webshop.co.uk - Engels
  • webshop.nl - Nederlands
  • webshop.eu - Engels
  • webshop.fr - Frans
  • webshop.de - Duits
  • webshop.dk - Engels (vanwege taalproblemen met Deens)
Echter is het bij een webshop ook verstandig om een SSL certificaat etc. te gaan gebruiken, echter zou dat betekenen dat ik voor elk domein een SSL certificaat + IP-adres zou moeten vastleggen. Dat wordt dan wel weer een dure aangelegenheid.

Dus nu zat ik te denken om dan maar het .eu domein als hoofddomein te nemen, daarop het IP-adres en SSL-certificaat te baseren en de verschillende ccTLD's via 301 te laten redirecten naar .eu en op basis van het ccTLD de gewenste taal te serveren vanuit webshop.eu/en webshop.eu/nl etc.

Graag hoor ik jullie reacties hierop. Is het verstandig om het op deze manier aan te pakken of is de eerste manier toch beter? Hoe hebben jullie dit probleem zelf aangepakt?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 15:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

Als je de sitemap consistent wil houden kan je er ook voor kiezen om nl.webshop.eu te gebruiken. Over het algemeen is het handiger om 1 hoofddomein te gebruiken omdat het dan voor de gebruiker ook duidelijker is dat de site die hij/zij bezoekt authentiek is. Je kan natuurlijk een certificaat aanvragen voor meerdere domeinen maar toch.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• bartbh
  • Niet online
Wat versta je onder "de sitemap consistent wil houden"?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 15:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dat alles na de slash hetzelfde kan zijn zonder taalparameter.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• bartbh
  • Niet online
Als ik een standaard pagina als contact neem, dan zou deze in het Duits al 'kontakt' heten dus valt het punt van een consistente sitemap al weg toch?

Neig op het moment toch op het inrichten van een .eu en de rest van de ccTLD's laten doorsturen naar de .eu domein. En dan ook marketen als een .eu-site in alle landen.

Eventueel psychologische effecten van bezoekers laat ik buiten beschouwing. Dus dat een Fransman liever bij .FR besteld dan bij .EU. etc.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee