Toon posts:

Netwerk Printer ineens niet meer terug te vinden

Pagina: 1
Acties:

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 21:51
Mijn zwager heeft thuis 3 desktops en 1 netwerk printer allemaal gekoppeld aan de Linksys router. Tot een paar dagen geleden was er geen vuiltje aan de lucht, maar ineens is de printer niet meer aan te sturen. Geen van de 3 computers kan de printer benaderen (allemaal draaien ze op W7). Verwijderen en opnieuw toevoegen heeft niet ge werkt, want daarna was de printer helemaal niet meer terug te vinden in de wizard. Uiteraard heb ik de kabels gechecked, maar daar is niets mee aan de hand. Alle computers staan nog steeds in het netwerk (als ik het netwerkschema laat uittekenen, zie ik ze allemaal) op de printer na.

Het enige wat veranderd is, is dat ik werkgeheugen heb proberen te vervangen in 1 van de PC's, dit heeft een BIOS probleem opgeleverd, maar nadat ik het oude werkgeheugen er weer in had gezet, draaide de PC weer als een zonnetje (langzaam zonnetje, maar toch).

Ik heb nog gekeken naar de optie 'printer delen', maar dat lijkt me niet nodig wanneer we het over een netwerkprinter hebben. Wat me wel opviel is dat er een melding kwam dat de 'hoofdpc' (die van mijn zwager) een andere thuisgroep heeft dan de pc's van zijn dochters. Kan dat een mogelijk probleem zijn?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, want ik heb verder geen idee waar ik het mogelijke probleem moet zoeken, laat staan dat ik de oplossing kan vinden. ;(

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 12:31

RobTweaks

Captain Hindsight

Is de printer nog te pingen?

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

• Miss_80
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Kan het Ipadres niet boven water krijgen via eigenschappen. Helaas neem ik de pc op dit moment op stand over en kan ik de router niet in om te zien of de Printer uberhaupt gezien wordt als attached device. Kan ik op een andere manier de ipadressen boven water trekken?

• RobTweaks

RobTweaks

Captain Hindsight

Ja, je kan met netscan kijken naar alle hosts die op dat moment aan staan op het netwerk. Netscan is hier te vinden. De naam van de printer is vast herkenbaar, zeker als er niet veel hosts draaien.

• Miss_80
Heb de scan laten draaien (leuke tool trouwens) en de printer komt niet eens in beeld.
Hij geeft de hoofdpc, de 2 andere pc's (incl een kleine usb printer die aangesloten staat) weer en uiteraard de router
Zou het kunnen dat de printer (om wat voor reden dan ook) ineens een totaal ander ipdres heeft gekregen en daarom niet meer zichtbaar is?

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05
Dit zou dan op de printer zelf ook zichtbaar moeten zijn. Meeste (volgens mij zelfs alle) netwerkprinters kunnen hun configuratie uitspugen. Je zou kunnen controleren wat hier vermeldt staat.

Controleer ook even of er eventuele lampjes aanstaan bij de ethernetpoort van de printer.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• RobTweaks

RobTweaks

Captain Hindsight

Die kans is erg klein, de printer zou gewoon een adres moeten krijgen van de DHCP die draait op de standaard consumentenrouter. Ervan uitgaande dat deze set-up niet heel spannend is, is die kans dus te verwaarlozen. Ik neem aan dat je de router en printer al opnieuw hebt opgestart?

• Miss_80
Router is zeker weten niet opnieuw opgestart. Printer wel. De boel is daar niet echt stabiel, dus als het draait, kom ik er niet aan. In dit geval zal ik ze toch vragen de router te resetten en dan hopen dat niet alles weg is. Ondertussen probeer ik al uit te vinden of ik de printer op een of andere manier kan resetten terug naar de fabrieksinstellingen.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 10:00
Ik denk dat je printer het draadloze netwerk gewoon "kwijt" is / niet meer geconnect. Gewoon de printer even opnieuw laten connecten met het wireless netwerk en dan opnieuw zoeken naar printers in je netwerk,

• Miss_80
Racemol schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:12:
Ik denk dat je printer het draadloze netwerk gewoon "kwijt" is / niet meer geconnect. Gewoon de printer even opnieuw laten connecten met het wireless netwerk en dan opnieuw zoeken naar printers in je netwerk,
De printer is met een draad geconnecteerd aan het netwerk. Hoe kan hij die nou kwijt raken? Ik ga zo ie zo de printer laten aan en uitzetten, dat is het niet, maar volgens mij kan je bedraad toch niet zomaar je verbinding verliezen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobTweaks

RobTweaks

Captain Hindsight

Zie TS: "Uiteraard heb ik de kabels gechecked, maar daar is niets mee aan de hand."

Volgens mij is alles met kabels aan de router verbonden. Daar ben ik in ieder geval vanuit gegaan na het lezen van dit stukje.

Edit: Haha, precies tegelijk gepost.

[Voor 8% gewijzigd door RobTweaks op 22-06-2011 13:57]

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 01:10
Kijk even of je de printer z'n instellingen kunt laten uitprinten, dan kom je mogelijk wat meer te weten over het wel of niet aanwezig zijn van een IP adres.

Indien het een printer is met interne printserver, zou het een menu optie moeten zijn. Indien het een printer is met externe printserver, moet je één van de knoppen indrukken.

Hurr durr i are fix pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miss_80
Zo het heeft even geduurd voordat ik tijd had om alles uit te proberen, maar helaas ht probleem is er nog steeds. Alle kabels zijn gechecked. De computer is uit en aangegaan. Alleen de router is er niet afgeweest omdat ze dat niet willen (ik weet niet of dat een dealbreaker is).

De printer zelf geeft ook aan dat hij offline is, maar nergens is terug te vinden hoe hij weer online gebracht kan worden. Ik heb nu aangeraden om het bedrijf gewoon te bellen. Het is vast iets heel simpels, maar ik kom er niet uit (en geef het op als de router niet gereset mag worden en ik dat dus niet kan uitsluiten. Al moet ik wel erkennen dat het vreemd is dat de printer offline gaat terwijl er niets met de kabels of de router is gebeurd. Alleen de 'hoofd'computer is er afgeweest, maar dat zou geen invloed mogen hebben.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de input. Mocht ik er ooit achter komen wat het is, laat ik dat nog ff weten 8)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee