Toon posts:

iemand nodig voor SSD

Pagina: 1
Acties:

• aloysiussss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-05 03:39
hallo.
ik heb een vraagje
hoe kun je een SSD soort van defragmenteren (het is flash) het mag niet, dat wist ik maar hoe kan ik het best 100%
leeg maken ??

ik heb de 128GB Crucial 2.5" RealSSD C300

met vriendelijke groet,
alphAxzz

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23
Door een low level format uit te voeren :)

bl44t

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een lowlevel format is het antwoord wat je zoekt. Hier een lijstje met tools: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=14378855

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

alphaxz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:40:
hallo.
ik heb een vraagje
hoe kun je een SSD soort van defragmenteren (het is flash) het mag niet, dat wist ik maar hoe kan ik het best 100%
leeg maken ??

ik heb de 128GB Crucial 2.5" RealSSD C300

met vriendelijke groet,
alphAxzz
Dit zijn twee vragen... wat wil je nou precies? Defragmenteren (zorgen dat alle bestanden netjes op een rijtje staan) of de schijf leegmaken (alle bestanden verwijderen zodat ze niet meer terug te halen zijn)?

• aloysiussss
sorry voor het onduidelijkheid.
ik wil zeg maar een schonelij beginnen.

dusja gewoon de hele SSD leeg halen en dan windows erop zetten

[Voor 31% gewijzigd door aloysiussss op 22-06-2011 13:35]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon formatteren en opnieuw installeren. Moeilijk hoef je het niet te maken lijkt me.

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 10:08

BiLo

PSN: toiletcleaner

maar nu heb je windows daarop staan?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 23:16

Yintha

We'll stay gold forever

Let er wel op dat je dit alleen op een vrijdagavond doet tussen 12:00 en 13:37 terwijl het licht van uranus minstens 5cm diep in je anus schijnt.

• Riiccardo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 11:43
Yintha schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:05:
Let er wel op dat je dit alleen op een vrijdagavond doet tussen 12:00 en 13:37 terwijl het licht van uranus minstens 5cm diep in je anus schijnt.
thef..k

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:27
De enige reden om een schijf 100% leeg te maken is bij weggooien van de schijf (omdat deze "stuk" is) of bij door verkoop.
Voor al het andere zou ik gewoon tijdens de install van Windows de partitie weg gooien, daarna weer aanmaken en formateren.

Lijkt mij dat je anders echt ontzettend veel moeite voor niks doet.

• basketnoobj3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 15:45
Yintha schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:05:
hahaha kutjoep

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:04
Nee, geen low level format doen jongens!

SSD's hebben een hele mooie secure erase mogelijkheid die in de drive zelf zit. Deze kun je aanspreken met bijvoorbeeld de gratis bootable CD "Partedmagic", en dan Erase drive te kiezen, via de onderste optie ("Enhanced secure erase").

dit zorgt er voor dat de hele SSD "leeg" is, en dat de controller dit ook weet. Mocht je dus besluiten om je SSD wat overcapaciteit te geven, dan gaat hij de blokken overcapaciteit ook daadwerkelijk gebruiken voor onderhoud en dergelijke. Met gewoon opnieuw partitioneren gebeurt dat niet (volgens een Intel whitepaper).

I'm a photographer, not a terrorist

Anoniem: 15758

Een low level format bestaat helemaal niet voor SSDs! Een low level format bij HDDs is eentje die de sectors initialiseerd; dat werkt al JAREN niet meer omdat dat in de fabriek gebeurt! Een low level format is iets waardoor een floppydisk van 2.0MB naar 1.44MB gebracht wordt en de fysieke ruimte voor sectoren+ECC wordt gereserveerd.

Om de performance te resetten van een SSD gebruik je Secure Erase. Dat kan in Linux, in FreeBSD of met FreeDOS + HDDErase.exe. Google voor meer informatie. Een Secure Erase staat gelijk aan een TRIM op de gehele zichtbare storage (LBA) van een SSD en zal de performance resetten naar fabriekscondities. Het zorgt er ook voor dat al je data ontoegankelijk wordt.

• aloysiussss
oke heel erg bedankt voor alle informatie ik zal er eens naar gaan kijken :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee