Toon posts:

Hoeveel MB bandbreedte?

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 20:16
Omdat ik nog steeds prepaid gebruik, en toch wil overschakelen naar een abbo met mobiel internet, zit ik al lang te zoeken naar een goede abbo. Nu kreeg ik toevallig een leuke brief van vodafone ( waar ik al jaren bij zit ) dat ik nu goedkoop een toestel + abbo kon krijgen.
Alleen waar ik niet veel info over kan vinden is, hoe snel je aan een bepaald datalimiet zit.
Op school en thuis heb ik WiFi waar ik dan op internet kan.

Ik kan kiezen uit:
250mb
500mb
en 750mb

Ik zal voornamelijk wat twitteren, whatsappe, en misschien google maps voor navigatie en dat zal dan wel het meeste verbruiken. Natuurlijk zal ik ook een beetje browsen op het internet, maar dit zal beperkt blijven.

Dus kan iemand mij meer inzicht geven in het verbruik?

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08
Je hebt thuis en op school wifi, maar hoeveel % van je mobiel internetverbruik is dit? Is je reistijd een uur dan zal je misschien meer doen onderweg op het 3g netwerk. Over het algemeen verbruik ik 100mb per week als ik niks bijzonders doe.

250mb lijkt me wat weinig, 500 of 750 moet kunnen, hoewel als het verschil niet zo groot is 750 misschien wel de betere optie is. Als je er ook gelijk 2 jaar aan vast zit moet je je bedenken wat je denkt dat je verbruik over 2 jaar zal (kunnen) zijn.

[Voor 46% gewijzigd door StarC op 22-06-2011 09:41]

• amst3l
Ja precies, maar wat versta je dan onder "niks bijzonders"?

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08
google maps (voor korte stukjes navigatie)
Ghosttown (muziek streamen) heel af en toe
facebook
apps updaten zonder wifi
altijd auto-sync met gmail aan
wat ik wel doe (maar hier niet meereken) is radio streamen, en dat kost een hoop data!
Als je meer dan 1gb per maand wil verbruiken moet je denk ik veel youtube kijken of veel radio of iets anders streamen of bijvoorbeeld veel foto's/video's doorsturen.

Wat jij beschrijft (twitter/whatsapp) kost erg weinig data.

• amst3l
dan denk ik dat ik voor de zekerheid toch ga voor de 750MB aan dataverkeer. kost wel een paar euro meer, maar beter dat, als dat ik over men bundel heen zit :)

• amst3l
*update*

Ik wou bijna de abbo afsluiten todat ik dit tegenkwam:
"Met dit abonnement kun je geen gebruik maken van VoIP en SMSoIP-diesten. "

Wil dit zeggen dat ik Whatsapp niet kan/mag gebruiken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee