Toon posts:

BSOD na installeren HD5770 drivers

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 407423

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een OCZ Vertex 3 120GB SSD in mijn systeem.
Ik heb er Windows 7 x64 op geinstalleerd. Tot zo ver werkt alles prima qua drivers.
Wanneer ik mijn Club3d HD5770 installeer lijkt dit ook goed te gaan totdat ik ga rebooten.
Wanneer windows opstart krijg ik een bsod. Volgende boot kiezen voor laatst werkende configuratie en alles doet het weer behalve dat ik mijn videokaart niet kan installeren.
Ik heb geprobeerd via windows update te installeren, zelfde probeem.
Driver handmatig via apparaatbeheer geinstalleerd, zelfde probleem.
Met of zonder ATI CCC, zelfde probleem.
Kortom mijn HD5770 lijkt windows 7 x64 niet te liggen, of omgekeerd... :? :X :O

Iemand een idee of zelfde probleem ervaren?

Mijn systeem:
Asus p6x58d-e moederbord met een Intel i7 950 cpu en 4 GB DDR3
Club3d HD5770, Soundblaster Audigy 2
2 x 250GB Hitachi Deskstar in RAID0

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Heb je ook al een oudere versie van de driver geprobeerd?

Je hebt Win7 voor het eerst geinstalleerd vanwege de nieuwe SSD? Of heeft het voorheen wel gewerkt?

Desktop | Server | Laptop

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Werkt de kaart wel op een 32-bit versie?
Zou ik even uitsluiten als ik jouw was.

[Voor 33% gewijzigd door jasiccama op 22-06-2011 10:17]

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

Anoniem: 407423

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:45:
Heb je ook al een oudere versie van de driver geprobeerd?

Je hebt Win7 voor het eerst geinstalleerd vanwege de nieuwe SSD? Of heeft het voorheen wel gewerkt?
Een oudere driver heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, dat ga ik vanmiddag iig doen.
Hiervoor had ik Win7 x86 dus eerste keer dat ik x64 installeer.
jasiccama schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:17:
Werkt de kaart wel op een 32-bit versie?
Zou ik even uitsluiten als ik jouw was.
Windows 7 x86 geen probleem.

Ik heb weer wanhopig zitten googlen en een mogelijke oorzaak gevonden op deze link
Hij heeft exact hetzelfde probleem, behalve wanneer hij met 3GB ram opstart.
Dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn al heb ik geen flauw idee waarom...

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 407423 op 22-06-2011 11:32]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee