Toon posts:

[Firefox] tekst spacing lijkt condensed

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Links is Firefox en rechts is Chrome.

Dit gebeurd alleen in Firefox 4 en 5; IE, Opera, Chrome, Safari ziet er allemaal goed uit. Ik heb dit fenomeen alleen op op 't forum. FP en andere sites zien er gewoon exact hetzelfde uit in de diverse browser.

Ik heb geen updates gedaan (alleen naar FF5 om te kijken of 't probleem is opgelost) en sinds maandag ervaar ik dit. Een nieuw profiel aanmaken lost 't probleem ook niet op en helaas geen ander werkstation om het te testen.

Is er iets wellicht verandert in de CSS wat alleen invloed heeft op Firefox? Lijkt me niet dat m'n Arial corrupt is, maar vervangen heeft 't probleem ook niet opgelost.

Voordat ik verder in mijn systeem duik, wil ik even crosschecken of dit geen bekend probleem is.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zet in Firefox je video acceleratie es uit?

Options -> Advanced -> Use hardware acceleration when available

Ik vond het iig geen verbetering qua leesbaarheid.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
WTF :|

Apart dat dat ineens zichtbaar werd :S Thanks iig, want dat heeft m'n probleem verholpen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 11:16

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je arial is niet corrupt maar wordt via Direct2D-rendering in Firefox wel op een natuurgetrouwere wijze weergegeven dan in de andere browsers. Mensen hebben jarenlang zitten kijken naar een incorrecte voor beeldschermen geoptimaliseerde weergave en denken nu dat Firefox 4 een onjuiste rendering heeft.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Maar dan ook alleen FF, want IE met HA aan heeft die leesbaarheidsissues niet :?

Kwam toevallig deze tegen: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=635490

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:06:
Maar dan ook alleen FF, want IE met HA aan heeft die leesbaarheidsissues niet :?
IE9 is naar mijn mening een verschrikking mbt fontrendering, maar ik ben dan sowieso ook geen liefhebber van cleartype/font smoothing e.d. - ik denk dan elke keer dat mijn scherm vies is omdat alles wazig lijkt :P

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Femme schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:34:
Mensen hebben jarenlang zitten kijken naar een incorrecte voor beeldschermen geoptimaliseerde weergave en denken nu dat Firefox 4 een onjuiste rendering heeft.
Bedoel je daar dat het 'incorrect' was doordat het voor beeldschemen was geoptimaliseerd? Dat is natuurlijk nogal een onzinnige opmerking, want je bekijkt het op een beeldscherm... dus als het daarvoor geoptimaliseerd is, dan is dat juist goed :P

Of incorrect voor beeldschermen geoptimaliseerd? In dat geval ben ik het, gezien de verschillen in leesbaarheid, domweg niet met je eens. Maar dat is wellicht een stukje smaak.

Maar als de ene duidelijk beter leesbaar is dan de andere, dan maakt het mij persoonlijk niet uit welke nou technisch gezien correct is. De tekst staat er om gelezen te worden, niet om een mooi plaatje op te leveren ;)

Dat vond ik destijds al een probleem met Safari, en nu met IE9 en Firefox 4's nieuwe standaard rendering. En ik ben blijkbaar (mede gezien die issue-reports) niet de enige die de niet-hardware accelerated rendering leesbaarder vind dan de accelerated rendering.
Wat overigens niet helpt is dat je per applicatiescherm verschillend gerenderde fonts kunt krijgt (bijv tussen thunderbird en firefox).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee