Ik heb in een windows instal een folder gecodeerd omdat ik die wilde beschermen. Ik geloof dat ik een wachtwoord heb ingevuld. Maar je raad het al de instal ging verloren en nu op een nieuwe instal kan ik niet meer bij de bestanden. Ik heb de take ownership al geprobeert maar ik krijg nog steeds geen toegang tot de bestanden HELP. De melding is u krijgt geen toegang tot de bestands locatie.
Tenzij je de sleutel en certificaat geëxporteerd hebt ben je, AFAIK althans, screwed. Maar wat heb je zelf al gezocht/gevonden/geprobeerd (en ga zo maar door)?
En, honestly, als je de key niet meer hebt en 't wachtwoord niet meer weet, denk je dan dat er nog iets te redden valt? Dat er een 'backdoor' is?
Edit: Ik zie dat je nieuw bent hier
In dat geval welkom op GoT :W Neem even onze Quickstart door voor een volgende keer 
En, honestly, als je de key niet meer hebt en 't wachtwoord niet meer weet, denk je dan dat er nog iets te redden valt? Dat er een 'backdoor' is?
Edit: Ik zie dat je nieuw bent hier

[Voor 8% gewijzigd door RobIII op 22-06-2011 02:42]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.
Over mij
Heb je de encryption keys niet opgeslagen, en geen backup gemaakt? Dan gaat dat gewoon niet lukken, want encryptie is niet bedoeld om zo makkelijk gekraakt te worden. De encryptie is meestal gekoppeld aan je user-ID, en bij een reinstall krijg je een ander ID.
Dit gaat waarschijnlijk een wijze en dure les worden. Nooit bestanden maar op een plek hebben, en geen encryptie doen die aan een user-ID is gekoppeld. Volgende keer bijvoorbeeld Truecrypt gebruiken, en backups maken (die je ook met Truecrypt kan versleutelen).
Dit gaat waarschijnlijk een wijze en dure les worden. Nooit bestanden maar op een plek hebben, en geen encryptie doen die aan een user-ID is gekoppeld. Volgende keer bijvoorbeeld Truecrypt gebruiken, en backups maken (die je ook met Truecrypt kan versleutelen).
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Of 't nou gekoppeld is aan een user-ID of weet-ik-het; dat is toch totaal niet boeiend? Als je 'decryptie tool' in de UI een optie zou geven om die handmatig in te voeren (wat dan niet het geval is in deze maar dat is iets anders) kon 't prima werken. Het heeft iig geen zak te maken met 't aan een user-id gekoppeld zijn van de encryptie.gambieter schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 02:38:
en geen encryptie doen die aan een user-ID is gekoppeld
Laat? Vroeg!

[Voor 23% gewijzigd door RobIII op 22-06-2011 02:43]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Dat is onmogelijk volgens mij. Je had een reservekopie van je certificaten voor bestandsversleuteling moeten maken. Deze optie zit onder "gebruikersaccounts" in het configuratiescherm.
Zonder dat het je pech, want EFS is niet iets dat je zomaar even brute-forced.
Zonder dat het je pech, want EFS is niet iets dat je zomaar even brute-forced.
edit:
zo laat en dan nog spuit 11
zo laat en dan nog spuit 11

[Voor 8% gewijzigd door Atomsk op 22-06-2011 02:42]
_██_
(ಠ_ృ)
Was puur bedoeld als uitleg. Mensen begrijpen vaak niet dat het herinstalleren met dezelfde usernaam niets zegtRobIII schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 02:40:
Of 't nou gekoppeld is aan een user-ID of weet-ik-het; dat is toch totaal niet boeiend? Als je 'decryptie tool' in de UI een optie zou geven om die handmatig in te voeren (wat dan niet het geval is in deze maar dat is iets anders) kon 't prima werken. Het heeft iig geen zak te maken met 't aan een user-id gekoppeld zijn van de encryptie

Verder is dat soort encryptie een valkuil zoals hier. Bij Truecrypt krijg je portability, en de kans om te backuppen. Maar goed, mosterd, maaltijd.
[Voor 11% gewijzigd door gambieter op 22-06-2011 02:56]
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Is het niet mogelijk omdat certificaat terug te halen? of zelfs de windows? ik heb namelijk nog niks op de betreffende schijf gezet.
Hangt er vanaf hoe je geformatteerd hebt. Quick of niet? Als je het quick hebt gedaan staat alles er nog en moet je ff googlen hoe je het kan recoveren. (TIP: als het belangrijk is, laat het door professionals doen)
Gewoon via windows cdtje volgens mij is dat snel;) Iemand nog tips voor een goed progammatje daarvoor? iedereen alvast bedankt:)
[Voor 43% gewijzigd door tenaci op 22-06-2011 10:58]
Via een Windows-cd'tje kan beide. Duurde het formatteren heel lang, of was het in luttele seconde geformatteerd? maak anders even een kloon van de gehele schijf met een tool, zodat je wat uitprobeermogelijkheden hebt.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
HDD aan een andere pc hangen en proberen getdataback te draaien. heb je mischien nog een hele kleine kans dat hij wat kan terugvinden...
Luttele seconden. Draai nu windows vanaf een andere schijf kan het ook daarvan?
Ga eens goed googlen. Zoals je weet wordt data op een harde schijf opgeslagen door magneetjes al dan niet te draaien. Als je snel formatteert doet de HDD alsof die data er niet is, maar staan de magneetjes nog in de goede volgorde. Als je gewoon formatteert worden alle bitjes veranderd.
Dat fabeltje mag ook wel eens uit de wereld geholpen worden. Er is geen verschil in het wipen van data bij een format. Althans niet in een Windows omgeving. Het enige verschil is dat er bij een full format een disk check gedaan zal worden om te kijken of alle sectoren nog in orde zijn. Dus of je nu quick of full hebt gedaan, dat heeft totaal geen invloed op de mogelijk te recoveren data.
De Microsoft Knowledge Base geeft je geen gelijk:The Realone schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:52:
Dat fabeltje mag ook wel eens uit de wereld geholpen worden. Er is geen verschil in het wipen van data bij een format. Althans niet in een Windows omgeving. Het enige verschil is dat er bij een full format een disk check gedaan zal worden om te kijken of alle sectoren nog in orde zijn. Dus of je nu quick of full hebt gedaan, dat heeft totaal geen invloed op de mogelijk te recoveren data.
When you choose to run a regular format on a volume, files are removed from the volume that you are formatting and the hard disk is scanned for bad sectors. The scan for bad sectors is responsible for the majority of the time that it takes to format a volume.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Die geeft mij wel degelijk gelijk, maar dan moet je wel het volledige artikel lezen. Als je na 1 paragraaf verder leest staat er dit:
De zeggen daar ook niet voor niks het volgende:
Het enige verschil tussen de 2 opties is dus.....? Juist, de extra diskcheck. Het verwijderen van de bestanden is inderdaad niks anders dan het verwijderen van de MFT.If you choose the Quick format option, format removes files from the partition, but does not scan the disk for bad sectors. Only use this option if your hard disk has been previously formatted and you are sure that your hard disk is not damaged.
De zeggen daar ook niet voor niks het volgende:
Want een echte wipe (overschrijven van alle sectoren) duurt echt wat langer dan de quick format.The scan for bad sectors is responsible for the majority of the time that it takes to format a volume.
Anoniem: 205940
Zoals al opgemerkt gaat het waarschijnlijk niet lukken... Maar ga eens na, als er een manier zou zijn om zonder het password te hebben toch bij die bestanden te komen. Hoe zinvol zou dan die hele encryptie zijn?tenaci schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 02:22:
Ik heb in een windows instal een folder gecodeerd omdat ik die wilde beschermen. Ik geloof dat ik een wachtwoord heb ingevuld. Maar je raad het al de instal ging verloren en nu op een nieuwe instal kan ik niet meer bij de bestanden. Ik heb de take ownership al geprobeert maar ik krijg nog steeds geen toegang tot de bestanden HELP.

Volgende keer inderdaad truecrypt... EN passwords beveiligd opslaan (en backuppen!) in KeePass met 1 master key die je altijd onthoudt.
Beetje kromme manier van encrypte is het eigenlijk als je dus een crash hebt en je windows niet kunt herstellen kom je niet meer bij je bestanden? leer momentje:) nooit meer encrypte:)
Beetje kromme manier van redeneren bedoel je. Jij past iets toe zonder (goed) te weten waar je mee bezig bent en geeft vervolgens de techniek die je een klap op de neus geeft waar je zelf om vroeg de schuld...tenaci schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:07:
Beetje kromme manier van encrypte is het eigenlijk als je dus een crash hebt en je windows niet kunt herstellen kom je niet meer bij je bestanden?

Leermomentje: (fatsoenlijk) backuppen (en je key/certificaat exporteren) en zorgen dat je weet waar je mee bezig bent i.p.v. gewoon effe lekker een vinkje aanzetten en denken dat 't wel snor zittenaci schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:07:
leer momentje:) nooit meer encrypte:)

Over mij
Het echte leermomentje is al een paar keer aangehaald in dit topic en dat heeft meer betrekking op het maken van backups.
edit:
deze had ik gisteravond dus geopend in plaats van daarnet... de posts boven mij stonden er nog niet
deze had ik gisteravond dus geopend in plaats van daarnet... de posts boven mij stonden er nog niet

[Voor 33% gewijzigd door DataGhost op 23-06-2011 08:06]
Pagina: 1