Toon posts:

Advies nodig nieuwe speakers

Pagina: 1
Acties:

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 15:42
Hallo Audiofielen,

Ik zat even met een vraag, dit is weer één van de 1000 topics die draait om "wat moet ik kopen" maar ik kan echt geen goede keuze maken.

Er zijn veel verschillende setjes waar ik tussen zit te twijfelen. De speakers moeten uiteraard bij mijn pc komen te staan, deze staat in een aparte kamer en als ik 5.1 neem zullen alle 5 speakers op hetzelfde bureau komen omdat ik niet goed bij de hoeken van de kamer kan komen met kabels. Het speaker setje wat ik nu heb is een Hercules XPS 2.1 40W, niet de slim het is het oudere broertje. Geen goed setje denk ik maar doe er al 4 jaar mee. Nu wil ik wat meer met vooral oog op gaming.

Ik zit te twijfelen tussen de volgende boxen, ik noem meteen de pluspunten en negatieve punten die ik heb kunnen vinden:

Logitech x-530:
+ Goedkoop, 5.1 Surround, goed geluid voor de prijs.
- Radiontvangst, "plopjes" en overheersende bas.

Logitech z506:
+ Goedkoop, 5.1 Surround.
- Persoonlijk spreekt het design mij niet aan en heb gelezen dat mensen niet te spreken waren over het geluid.

Creative T6160:
+ Goedkoop... wederom, 5.1 Surround, goed geluid voor de prijs.
- Brakke kwaliteit van de speakers (goedkoop plastic), center channel is niet horizontaal, midden komt niet goed uit.

Behringer ms40:
+ Goede kwaliteit van het geluid, 2.0 dus weinig kabels, goed midden en hoog, bas niet overheersend
- Schijnt slechte kwaliteit van de voeding en ook de versterker blijkt nogal brak van kwaliteit.

Tascam VL-M3:
+ 2.0.
~ Kon hier niet veel over vinden!

M-Audio Studiophile AV30:
+ Schijnt ook goed geluid te hebben, 2.0.
- Versterker schijnt heel erg warm te worden.

De bovenstaande sets blijven onder de 130 euro en dit is ook een beetje mijn maximale budget. Ik wil natuurlijk het liefst een vol geluid met een bas die strak klinkt maar niet overheerst. De hoge tonen moeten niet al te schel klinken en ook wil ik niet dat het setje te snel overstuurd waardoor het geluid brak word. Het midden... tsja ik weet het niet precies. Ik ben geen Audiofiel en mijn kennis is ook beperkt, ik ben mezelf net pas 2-3 dagen aan het verdiepen in het gebeuren.

Mijn verwachtingen voor een speakerset van 70-130 euro zijn waarschijnlijk te hoog.

Ik zou graag wat tips willen, ik heb ook geen winkel in de buurt waar ik audio kan testen (woon in Purmerend voor de mensen die toevallig iets weten). Mocht er nog wat extra informatie nodig zijn voor een advies dan zal ik dit graag verstrekken.

Alvast bedankt! Sorry voor de flinke lap tekst ;)

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 14:21

FikkieHo

Wokmaster

Ben eigenlijk nooit fan geweest van goedkope setjes, maar je komt met 130 euro best een end. Waarom eigenlijk de Logitech X-530 als er gewoon een x-540 is?

En verder lijkt mij belangrijk wat je voorkeur is, 5.1 of 2.0. Verder moet je even kijken naar je pc, want als jouw pc geen 5.1 ondersteund in games (geen eax en dergelijken) dan heeft het ook niet veel nut.

[Voor 41% gewijzigd door FikkieHo op 22-06-2011 01:41]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• XxRenéxX
De x-540 is nogal slecht leverbaar als ik dat zo mag geloven uit de pricewatch hier bij tweakers :)

Mijn voorkeur... ja ik heb een geluidskaart die 5.1 ondersteunt, eax enzovoort heeft de kaart ook. Het is zo uit mijn hoofd de Creative Soundblaster Xtreme Audio. Mijn voorkeur is ook nog een beetje vaag! Zoals ik heb vermeld zullen alle boxen van de 5.1 set uiteindelijk op het bureau voor mij belanden dus niet 3 voor en 2 achter. Het ligt er maar net aan wat in mijn geval beter zal klinken.

Ik besef dat ik wellicht wat vaag ben maar ik heb niet diepgaande kennis op audio gebied. Het is voor mij nu buiten mijn "comfort-zone" zeg maar, onbekend gebied :)

[Voor 74% gewijzigd door XxRenéxX op 22-06-2011 01:44]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

FikkieHo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 01:38:
Waarom eigenlijk de Logitech X-530 als er gewoon een x-540 is?
Dat kan korter: "Waarom Logitech?". Zeker met dit budget zou ik verder kijken dan de simpele setjes van Logitech en Creative. Zie dat je al een paar studiomonitoren in het lijstje hebt staan, dat is al het betere werk. Als tweedehands geen probleem is zou je ook die markt eens kunnen bekijken. Leuke stereoversterker met twee leuke speakers moet wel lukken voor dit bedrag. Heb je wel een ander soort speakers natuurlijk én een versterker (al kunnen sommige speakers ook wel met een Klasse T-versterkertje af).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 14:21

FikkieHo

Wokmaster

Ik lees net eigenlijk dat je al je speakers op je bureau wilt zetten. Nou, dan zou ik nu al zeggen, schrap de 5.1 en haal een leuke 2.1 :) Want het hele idee van 5.1 is juist dat ze rondom je staan en niet vanuit 1 punt.

[Voor 22% gewijzigd door FikkieHo op 22-06-2011 01:44]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• XxRenéxX
Met voorkeur heb ik nieuwe speakers, 2de hands is een hoop gedoe! Ligt er natuurlijk aan hoeveel betere kwaliteit ik zal krijgen als ik toch 2de hands zou gaan. Weet overigens niet erg doelgericht te zoeken en eindig tussen een hoop aanbiedingen voor passieve zuilspeakers (als ik die dingen zo mag noemen).

Mijn voorkeur gaat naar actieve speakers als een setje nearfield monitoren inderdaad veel beter geluid geeft zowel in games als muziek. Meer bang for buck is altijd welkom al moet ik daarom 50-60 euro meer uitgeven dan voor de logitechs :D Als ik er maar weer een paar jaar mee voort kan haha.

Ga nu maar eens richting mijn bed, zit alweer veel te lang te Googlen! Zal morgen weer reacties kunnen posten :)

• XxRenéxX
Tijd voor een schopje.

Weet wel dat ik nu echt gewoon een 2.1 of 2.0 set wil. Edifier SPK-EF-S330D leek mij ook een mooie set en Altec heeft ook sets waar ik wel wat in zag! Of toch maar echt voor goedkopere near field gaan?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf al jaren Teufel setjes, ze hebben zo'n beetje voor elk budget wel iets te vinden en ben altijd zeer te spreken geweest over het geluid. (in jouw geval dus vanaf de C100).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• XxRenéxX
Dat is in totaal ongeveer 200 euro, kabels zitten nooit inbegrepen bij teufel. Dat kost dus nog eens 15 euro en 20-25 euro verzendkosten. Dat gaat buiten mijn budget :)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Hou het bij een 2.0 set, en probeer met een gewone (oude) versterker te werken.
Geef zo veel je kan aan de speakers, en vergeet 5.1 als je ze niet rondom kan zetten.

Mijn zoon heeft voor jouw budget een JVC miniketen met 2 speakers gekocht, en dat klinkt geweldig voor zijn prijs, dus dat is misschien ook nog een idee.

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Als ik zou moeten kiezen voor wat nu op het lijstje staat, zou ik voor M-Audio gaan.
Logitech en Creative snap ik niet dat die ook op hetzelfde lijstje staan. Dit is gewoon echt andere kwaliteit.
Maar met een budget van 130 euro kan je niet heel veel met speakers, dus zoals hierboven al staat, kijk even of er iets leuks tussen staat op de tweedehandsmarkt.

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

• XxRenéxX
Even een kleine update, misschien dat mensen hier later iets aan hebben. Bedankt nog voor alle reacties. Ik heb een hoop rond lopen kijken en heb nu eindelijk eens speakers besteld.

De speakers die ik heb besteld zijn de Kurzweil KS-40A monitoren.

Ze waren voor 69 euro in de aanbieding met gratis verzending, nu maar afwachten wanneer ik ze binnenkrijg. De reacties op fora en dergelijke waren gigantisch positief en dit heeft mij ook over de streep getrokken. Van de bas verwacht ik niet al teveel maar ik wil ook geen knallende bas zelfs niet in games, ik hoor liever de ambience.

Hoop dat ik een goede deal heb gevonden met deze set. Kan in deze thread mijn ervaring posten als ik ze binnen heb gekregen als hier tenminste wens naar is.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die zien er erg netjes uit, nu ik nog steeds op zoek ben voor wat extra speakers bij mijn TV (als ik het niet via mijn PC laat lopen, maar gewoon iets beter geluid wil hebben dan ingebouwde speakers), lijkt me dit voor 69 euro erg interessant :)

Hoor ik graag nog hoe ze bevallen :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tommie12
  • Nu online
Actieve speakers voor 69 € inclusief transport? Per stuk pf per paar?

Voor die prijs koop je normaal nog niet één deftige driver.

Bedrogen kan je niet echt zijn, maar kan moeilijk geloven dat er echt vol geluid uit zal komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 13:06

Mooody

elmoody

Zoek je perse een 5.1 setje?

Laat die 5.1 bagger toch voor wat het is, zeker voor die prijs is het erg behelpen qua kwaliteit. Alles is plastic, bonkerige subwoofer erbij, bleeh....

Ik zou 2 fatsoenlijke bookshelf speakers aanraden, dan heb je veel meer speaker voor je geld.

Bijv. de Wharfedale Diamond 10.1 (zo'n €100,-)

Of de Dali Concept 1 (zo'n €100,-)

Mocht je dan echt kogelgeluid uit je rug willen horen, dan kun je wanneer je weer geld hebt 2 achterspeakers erbij kopen.....kloar :z

edit: Oh, ik lees al dat je voor 2.0 wilt gaan. Ga aub niet voor Teufel, Logitech of JVC (oid), maar gewoon voor een gerenomeerd speakermerk (zoals bovenstaande). Die kunnen zich geen slechte speakers veroorloven met als resultaat dat ze gewoon goede speakers maken :)

[Voor 16% gewijzigd door Mooody op 01-07-2011 16:14]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Mooooody schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:12:
Zoek je perse een 5.1 setje?

Laat die 5.1 bagger toch voor wat het is, zeker voor die prijs is het erg behelpen qua kwaliteit. Alles is plastic, bonkerige subwoofer erbij, bleeh....

Ik zou 2 fatsoenlijke bookshelf speakers aanraden, dan heb je veel meer speaker voor je geld.

Bijv. de Wharfedale Diamond 10.1 (zo'n €100,-)

[afbeelding]

Of de Dali Concept 1 (zo'n €100,-)

[afbeelding]

Mocht je dan echt kogelgeluid uit je rug willen horen, dan kun je wanneer je weer geld hebt 2 achterspeakers erbij kopen.....kloar :z
Ik ben het voor 100% met je eens qua kwaliteit, alleen zijn de speakers die jij aanraadt al per stuk het budget van de TS. Dus dat maal twee (of zelfs maal vier als je surround wilt). Plus nog eens een leuke stereoversterker of surroundversterker. Dat ga je niet redden voor 70 - 130 euro..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hij is al van 5.1 naar 2.0 gegaan, dat is een grotere stap dan de keuze om nog even te wachten met aanschaffen en verder te sparen ;)

Maar je hebt wel gelijk. Er zijn overigens ook wel bookshelf speakers te vinden rond de €60-€70 p/s. (o.a. de Wharfedale Diamond 10.0). De speakers die ik noemde blinken alleen wel meer uit in prijs/kwaliteit-verhouding.

[Voor 45% gewijzigd door Mooody op 01-07-2011 16:40]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mooooody schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:38:
Maar je hebt wel gelijk. Er zijn overigens ook wel bookshelf speakers te vinden rond de €60-€70 p/s. (o.a. de Wharfedale Diamond 10.0). De speakers die ik noemde blinken alleen wel meer uit in prijs/kwaliteit-verhouding.
Maar nog steeds ver.. maar dan ook heel ver buiten het budget van de TS.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Er zijn overigens ook wel bookshelf speakers te vinden rond de €60-€70 p/s. (o.a. de Wharfedale Diamond 10.0). De speakers die ik noemde blinken alleen wel meer uit in prijs/kwaliteit-verhouding.
Niet te vergeten de Eltax Monitor III. Die kostte mij geloof ik 129 euro en klinken verbazingwekkend goed voor dat geld :)

• Mooody

Mooody

elmoody

SinergyX schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:06:
[...]

Maar nog steeds ver.. maar dan ook heel ver buiten het budget van de TS.
Euh, zijn budget was max. €130,- en volgens mij is 2x €60,- maar €120,- :)

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dan heb je nog precies €10,- voor kabels en een versterker. Het is te doen, maar het wordt wel krap :P

• Tommie12
  • Nu online
Tweedehands vind je voor dat geld zelfs nog een versterker diengoed klinkt!
Als je voor dat geld iets wil,dat klinkt, dan kan je niet anders dan tweedehands gaan zoeken.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Heren ;) Ik weet het niet hoor...maar lees eens ;) De TS heeft al lang besloten én bestelt....
Zie quote hieronder :z
XxRenéxX schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:36:
Even een kleine update, misschien dat mensen hier later iets aan hebben. Bedankt nog voor alle reacties. Ik heb een hoop rond lopen kijken en heb nu eindelijk eens speakers besteld.

De speakers die ik heb besteld zijn de Kurzweil KS-40A monitoren.

Ze waren voor 69 euro in de aanbieding met gratis verzending, nu maar afwachten wanneer ik ze binnenkrijg. De reacties op fora en dergelijke waren gigantisch positief en dit heeft mij ook over de streep getrokken. Van de bas verwacht ik niet al teveel maar ik wil ook geen knallende bas zelfs niet in games, ik hoor liever de ambience.

Hoop dat ik een goede deal heb gevonden met deze set. Kan in deze thread mijn ervaring posten als ik ze binnen heb gekregen als hier tenminste wens naar is.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:04
Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 22:57:
Heren ;) Ik weet het niet hoor...maar lees eens ;) De TS heeft al lang besloten én bestelt....
Zie quote hieronder :z

[...]
Verder discussiëren kan nooit kwaad toch? Daarnaast hoop ik wel dat de TS laat weten wat hij van z'n speakers vind. Ben er erg benieuwd naar voor die prijs!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

alex3305 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:01:
[...]

Verder discussiëren kan nooit kwaad toch? Daarnaast hoop ik wel dat de TS laat weten wat hij van z'n speakers vind. Ben er erg benieuwd naar voor die prijs!
Nee zeker niet hoor :) Maar de posts hierboven suggereren nogal dat er nog altijd voor de TS een oplossing gezocht wordt ;) En er wordt telkens over het (krappe) budget van 130 euro gesproken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het voordeel van een forum is dat berichten blijven staan. Daarmee kunnen mensen die ietsje later dezelfde vragen hebben hun voordeel doen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 17:07
Ik heb zelf de Behringer MR40 en kan helemaal niet zeggen dat de voeding of de versterker brak van kwaliteit zijn. Het geluid klinkt prima,, behoorlijk vol en ook de bass valt me niet tegen.

• XxRenéxX
Het is al een tijd geleden dat ik heb besteld en heb ze vandaag pas ontvangen vandaar dat ik nooit mijn bevindingen heb kunnen posten. Ze werden in back-order geplaatst... altijd handig als er pas wordt gekeken of de leverancier het product op voorraad heeft nadat er een bestelling op wordt geplaatst.

Maar goed nu naar mijn bevindingen, heb ze nu een uurtje of 2 draaien en heb Crysis 2 gespeeld en wat muziek geluisterd. Heb klassiek, dubstep, dance, house, reggae/reggea(verbeter mij) en een bass test gedraaid. De bas is verrassend goed voor 4 inch woofers. Ik ben zoals eerder gezegd geen audiofiel maar het geluid klinkt gebalanceerd als ik dat zo mag zeggen. Stemmen hoor ik beter, bas overheerst niet en ik hoor tonen die ik nooit heb gehoord op mijn Hercules XPS 2.1 40. Heb de Bas Boost knop wel bijna op 100% staan, de tonen worden iets doffer maar dat vind ik het wel waard. Het klinkt alsnog beter dan mijn vorige set.

In games merk ik zelf wel dat de bas een stuk minder is, je hebt niet meer die... hoe noem je het die OEMPF zeg maar :P Ik vind het op zich niet heel storend want je hoort alsnog gewoon bas. Als je echt die hele diepe bas lekker vind waarvan je bureau gaat trillen is dit niets voor jou. Voor mij voldoet het verder prima. Ik vind wat minder bas voor heldere tonen en beter hoorbare stemmen een eerlijke ruil. Ik kan nu in games ook VEEL beter horen of het geluid van rechts of links komt. Dit was eerst een beetje lastig te merken.

Ik ben zelf tevreden en zeker voor 69 euro. De bas mag dan natuurlijk minder zijn dan de Boombox van een 20-30 euro logitech setje maar wat mij betreft krijg je daar VEEL maar dan ook VEEL meer voor terug.

Hoe hard ze gaan weet ik niet, heb nu de boxen op 25-30% staan met 90% Bass Boost terwijl ik naar Dreadlock Holiday luister en dit is gewoon een rustig geluid in de kamer, niet te hard niet te zacht gewoon lekker :p Erg vaag maar misschien begrijp je wat ik bedoel. Voor mijn doen kunnen ze hard genoeg denk ik zo.

Oh ik heb wel wat met de EQ lopen rommelen en heb hier een Sound Blaster X-fi Extreme Audio, zonder EQ klinkt het geluid wat vlakker en minder vol. Het gewoon een klassiek preset aangeklikt en zelf iets gerommelt, vooral de lage tonen zijn iets geboost met ongeveer 5 DB.

Kan filmpje maken en op youtube zetten als hier interesse voor is. Kan alleen filmen met mijn HTC Desire maar misschien geeft het een indruk.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee