Toon posts:

Toeval of iets anders ?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 404687

Topicstarter
Ik heb 3 dagen geleden mijn chanel van wireless netwerk verzet van 5 naar 1. Nu ia het raren dat elke avond om kwart voor 12 de verbinding (kabel) weg valt.

En het nog rareren ervan is dat de PC die wegvalt aan een switch zit waar ook deze pc aan zit en deze pc heeft wel gewoon internet. Als ik de netwerk adapter uit/in schakel is het precies het zelfde. Aan/uit ook. Dit kan soms 5 minuten maar heb ook al een half uur mee gemaakt. Waar kan dit door komen ?

EDIT: En het gekke ook is dat ik vanaf deze PC wel via teamviewer op de andere PC kan komen en er online spelletjes ook gewoon doen.

Echter gebruik ik Chrome en zegt die:

Webpagina niet beschikbaar DNS probleem. Maar hoezo een DNS probleem ?

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 404687 op 21-06-2011 23:50]

Anoniem: 301603

hmm is wel heel raar, misschien is de router een beetje van slag?

doe eens een factory reset, en stel hem eens helemaal opnieuw in, wilt nog wel eens helpen ;)

en dan natuurlijk de handel precies zo instellen als je nu hebt

Topicstarter
Ik heb een D-Link DIR 825 Xtreme. MAar wel raar dat het pas is naar het veranderen van de wireless channel.

dat zou niks uitmogen maken, als er wel een netwerk in de buurt was dat hetzelfde channel gebruikt zou niet alleen de dns lookups mogen falen
ook niet van toepassing aangezien die pc helemaal niet op wifi zit
ik denk dat de settings van de router corrupt zijn geraakt toen je ze gesaved heb

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 301603 op 22-06-2011 00:12]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 16:11

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Anoniem: 404687 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:47:
Ik heb 3 dagen geleden mijn chanel van wireless netwerk verzet van 5 naar 1. Nu ia het raren dat elke avond om kwart voor 12 de verbinding (kabel) weg valt.

En het nog rareren ervan is dat de PC die wegvalt aan een switch zit waar ook deze pc aan zit en deze pc heeft wel gewoon internet. Als ik de netwerk adapter uit/in schakel is het precies het zelfde. Aan/uit ook. Dit kan soms 5 minuten maar heb ook al een half uur mee gemaakt. Waar kan dit door komen ?

EDIT: En het gekke ook is dat ik vanaf deze PC wel via teamviewer op de andere PC kan komen en er online spelletjes ook gewoon doen.

Echter gebruik ik Chrome en zegt die:

Webpagina niet beschikbaar DNS probleem. Maar hoezo een DNS probleem ?
Kijk eens in de logs wat er rond die tijd gebeurt. (zowel router als PC's), en kijk met een programma á la inssider of je signaal sterk genoeg is.

Dat chrome je een melding geeft komt omdat je addressen niet geresolved kunnen worden. Geen verbinding > niet kunnen opvragen van je addressen. Natuurlijk kan je dan kijken of je dan wel een verbinding kan maken op IP-address.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 13:18
ik sluit me bij staphanteelen aan maar wat je nog sneller zou kunnen doen is de channel terug zetten kijken of het oplost. als beide niet werkt firmware updatje doen van je router

Topicstarter
Nu plots heb ik weer internet op die PC. Verder heb ik hem ook al een terug gezet op channel 4. Maar zelfde probleem.

En volgens mijn is 2.05EU B1 de laatste verzie voor de D-Link DIR 825 Xtreme. Ik zal eens naar de logs zoeken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dezejongeman schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:11:
ik sluit me bij staphanteelen aan maar wat je nog sneller zou kunnen doen is de channel terug zetten kijken of het oplost. als beide niet werkt firmware updatje doen van je router
volgens mij is er maar 1, ik kijk soms wel eens

waar ziw jij 2.05 ?
http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper

[Voor 29% gewijzigd door Fish op 22-06-2011 00:20]

Iperf

ja routers willen af en toe nog wel eens bokken, meestal het resultaat van een ondergebudgetteerde software R&D afdeling :P

ik weet trouwens ook niet wat voor functies die router heeft, maar miss heeft dat ding een scheduler aan boord?

maar reset hem eerst maar ff, kijken we daarna eventueel wel verder

Topicstarter
Nou ik had een oudere firmware erop staan een week of 6-7 geleden.

Topicstarter
Anoniem: 301603 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:15:
ja routers willen af en toe nog wel eens bokken, meestal het resultaat van een ondergebudgetteerde software R&D afdeling :P

ik weet trouwens ook niet wat voor functies die router heeft, maar miss heeft dat ding een scheduler aan boord?

maar reset hem eerst maar ff, kijken we daarna eventueel wel verder
PC heeft inmiddels weer gewoon internet zonder iets gedaan te hebben. MAar het raren is dat ook maar 1 PC is van de 3PC's die aan de switch zitten. En kabels omwisselen is zelfde resultaat.

• dezejongeman
winsock restje op de pc misschien of draait daar geen windoos

Topicstarter
LOGS:

14 /14
Time Message
Jan 20 23:10:28 UDHCPD sendOffer : device_lan_ip=192.168.0.1 , device_lan_subnet_mask=255.255.255.0
Jan 20 23:10:20 UDHCPD sending OFFER of 192.168.0.100
Jan 20 23:10:20 UDHCPD sendOffer : client is in lease/offered table
Jan 20 23:10:20 UDHCPD sendOffer : device_lan_ip=192.168.0.1 , device_lan_subnet_mask=255.255.255.0
Jan 20 23:10:16 UDHCPD sending OFFER of 192.168.0.100
Jan 20 23:10:16 UDHCPD sendOffer : client is in lease/offered table
Jan 20 23:10:16 UDHCPD sendOffer : device_lan_ip=192.168.0.1 , device_lan_subnet_mask=255.255.255.0
Jan 20 23:10:11 Blocked incoming TCP SynAck packet from 85.64.99.225:29393 to 84.27.111.81:56143 with unexpected sequence

Current Router Time :
Fri Jan 21 2011 00:04:32 GMT+0100 (West-Europa (standaardtijd))

Zie dat de datum + tijd verkeerd staat in de router.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is dit niet gewoon per ongeluk je DHCP lease die verloopt? Bij mijn DIR 655 heb ik de optie om een IP adres te 'reserveren' voor een bepaalde pc (adhv een Mac adress)

Als je deze niet op infinite zet, zal hij elke 24 uur deze lease doen verlopen. Wellicht dat je PC daar een beetje van tript :)

Offtopic: gebruik het woord 'raren' eens niet, het bestaat niet en leest voor geen meter. Beter is 'het rare is dat..' of 'wat vreemd is dat....' enz

Xbox Live ID:Notna8310

Topicstarter
dezejongeman schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:18:
winsock restje op de pc misschien of draait daar geen windoos
Draait W7

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je nieuwe firmware is mischien weer ingetrokken ? site zegt 2.01

Iperf

Topicstarter
fish schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:21:
je nieuwe firmware is mischien weer ingetrokken ? site zegt 2.01
http://i54.tinypic.com/s4ny8h.png

Heb je een link van 2.01 ?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja zie boven

Iperf

@JDonkers ding al gereset?

Ja ik kom wat ongeduldig over, maar het zou zonde zijn om zo veel tijd te spenderen aan het oplossen van iets dat met een simpele handeling opgelost zou kunnen zijn (tenzij je natuurlijk 1001 verschillende static routes of port forward rules heb ingesteld :P)

Topicstarter
Router is hel basic alleen wireless ingesteld. En ik zie nu op de site dat EU er niet meer is maar 2.05NA

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

NA = North America en zou ik niet gebruiken op een EU router :)

Xbox Live ID:Notna8310

Topicstarter
Oke,

Heb nog een fm check gedaan en ben up-to date zegt die. Morgen zal ik eens resetten.

p.s.

Alleen die PC staat daar. Dat is de PC waar ik nu dit de heletijd mee typ. Dus niet de PC waarbij het wegvalt.

Topicstarter

Dit werd net al eens gezegd. Zou mijn PC dat ineens niet meer mee overweg kunnen ?

Topicstarter
Drivers van me moederbord: M4A78LT-M zijn ook up-to-date.

Topicstarter
EDIT: Ik weet misschien wat het is. Ik opende op deze PC BitTorrent en mee had de andere geen internet meer. Ik sloot hem en mee kwam ik op deze pc (2e msn) online. Zou het dan met BitTorrent te maken kunnen hebben dat daar iets verkeerd staat ingesteld ?

In ieder geval allemaal al bedankt voor het meedenken!!

• dezejongeman
torrent pakketten vreten vaak veel resources van je netwerk, gooi het aantal te mogen maken connecitons eens naar beneden en kijk of dat wat oplost. ik ga nu op bed succes met uitzoeken

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
BitTorrent is een bitch voor de meeste routers. Beperk eens het aantal connecties in je client en kijk of het beter gaat.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Topicstarter
Ben nu wakker. Hoe kan ik het beperken ? Op de andere PC die weg valt als daar BitTorrent aan staat is er niks aan de hand.Maar is uTorrent etc. allemaal het zelfde qua connecties dan?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

yup

ergens heb je wat settings. die draai je gewoon wat omlaag. ff mee spelen

[Voor 10% gewijzigd door Fish op 22-06-2011 10:43]

Iperf

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 13:12
Zelfde als hierboven inderdaad. Bittorrent kan dusdanig veel connecties openen dat de NAT table van de router vol loopt en geen nieuwe connecties toestaat of bestaande connecties verwijderd afhankelijk van of hij 'aggressive' of 'preservative' te werk gaat. Ik ken de router niet maar is daar te zien wat de maximale en huidige grootte van de NAT tabel is?

@JDonkers router nou al reset?
die screen die je gisteren trouwens poste (0:40 ) is de dhcp van je gateway ip dhcp release van je isp, heeft niks met je uitvallen van één pc te maken ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee