Toon posts:

DacMagic aansluiten op koptelefoonversterker

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 171666

Topicstarter
Hallo,eerst en vooral ben ik nieuw op het gebied van audio en daarom stel ik ook deze vraag aan jullie kenners.
Ik ben van plan de Sennheiser HD800 te kopen en deze aan te sluiten op de Lehmann linear black cube koptelefoonversterker..Omdat alles aangesloten is via digitale ingangen van mijn receiver dacht ik om ook en DacMagic van Cambridge audio aan te schaffen.
Nu is de vraag hoe moet ik dit alles aansluiten zodat alles die digitaal aangesloten is (HDMI) op mijn receiver naar de DAC gaat,deze zet ze om naar analoog en dan naar de koptelefoonversterker.Zelf had ik gedacht aan deze mogelijkheid als het zou werken,van receiver optisch OUT naar DAC optisch IN,van RCA out op de DAC naar de koptelefoonversterker RCA IN.het is echt ingewikkeld of is dit zoals het hoort->van DAC RCA OUT naar receiver RCA Phono IN alle toestellen dan apart op de optische ingangen aansluiten op DAC en koptelefoonversterker RCA IN naar receiver RCA OUT.Correct me if i'm wrong.de eerste oplossing heb ik zo gedaan omdat het mij wat geld zou besparen aan kabels.
Alvast bedankt ;)

Anoniem: 328247

De eerste manier is de meest simpele en juiste. Vaak staat het ook wel in bijgeleverde nstructieboekjes.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 22-06-2011 01:01]

Topicstarter
Ah ok,dus van receiver optisch OUT naar DacMagic optisch IN en van DacMagic RCA OUT naar koptelefoonversterker RCA IN maar ga ik dan mijn HDMI bronnen horen via de koptelefoonversterker of moet ik de toestellen dan optisch aansluiten op de INs van mijn receiver om iets te kunnen horen,iemand die ervaring heeft met dit geval en mij zou kunnen helpen??

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:04

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Heeft je receiver geen analoge (tape output) uitgang? Da's namelijk de meest eenvoudige optie :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Topicstarter
Nee,heb eens gekeken in de manual van de Marantz SR 7005 en die heeft geen Tape out,wel zone 2 out en pre-outs.Ik moet alles nog aanschaffen wat receiver,speakers en koptelefoon aangaat dus verdiep ik mij liever eerst in de materie om dan alle benodigde kabels te kunnen kopen.
Als ik niet juist weet hoe ik de DacMagic en Lehmann koptelefoonversterker aan de receiver moet aansluiten weet ik ook niet hoeveel optische kabels of RCA kabels ik moet kopen.
Daarom vraag ik advies aan jullie over hoe ik alles op de juiste manier kan aansluiten zodat ik naar mijn digitale toestellen (zoals PC ,PS3,later ook Bluray speler) door mijn speakers via receiver kan beluisteren evenals mijn koptelefoonversterker en DAC.

Anoniem: 215247

Het is eigenlijk erg eenvoudig en je hebt het zelf ook al aangehaald.

Je marantz SR 7005 heeft een optische out.
Die koppel je met een toslink kabel aan je Dacmagic, en je dacmagic koppel je met een ongebalanceerde kabel aan je koptelefoonversterker.

Zelf werk ik met squeezebox (coax) + ND-S1 ipod dock (optisch), naar Dacmagic met ingangskeuze en vandaar ongebalanceerd naar m'n Burson Audio HD160 en sennheiser HD650 :)

Je hebt in jou geval, met maar 1 bron (SR7005 die de ingangskeuze doet) slechts 1 optische kabel en 1 stereo ongebalanceerde interlink nodig ;)

qua kabels moet je't ook niet te ver gaan zoeken.
Elk optisch kabeltje voldoet en qua interlinks gebruik ik de Oehlbach Beat! serie, wat een zeer goede prijs/kwaliteit heeft O-)

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 215247 op 22-06-2011 12:59]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Anoniem: 171666 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:13:
Nee,heb eens gekeken in de manual van de Marantz SR 7005 en die heeft geen Tape out,wel zone 2 out en pre-outs.
Naast die Zone 2 en Zone 3 zitten toch VCR en CDR Out? Dan kan je zonder DAC werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
FeaR schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:08:
[...]

Naast die Zone 2 en Zone 3 zitten toch VCR en CDR Out? Dan kan je zonder DAC werken.
Oh ja,zetten die een digitale geluidbron om naar analoog misschien.
De Lehmann koptelefoonversterker aanvaard geen digitale bronnen alleen analoge daarom ook die DAC.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dat zou je eens kunnen testen. Mijn oude receiver deed wel van S/PDIF naar analoog, weet niet of een SR7005 van HDMI naar analoog kan. Als het werkt dan scheelt dat in ieder geval weer een losse DAC.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
FeaR schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:54:
Dat zou je eens kunnen testen. Mijn oude receiver deed wel van S/PDIF naar analoog, weet niet of een SR7005 van HDMI naar analoog kan. Als het werkt dan scheelt dat in ieder geval weer een losse DAC.
Hèhè,dat is net het probleem.
Ik heb nog niets van receiver en koptelefoonversterker,ben van plan om alles aan te schaffen binnen nu en 3 maanden.
Dus testen zit er voorlopig niet in,ik ging die Cambridge DacMagic en Lehmann koptelefoonversterker samen kopen zo scheelt het weer in verzendingskosten.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FeaR schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:08:
[...]

De DAC van de Marantz is natuurlijk ook net zo goed als een DacMagic, die zich tot de betere op de markt mag rekenen, zonder absurd duur te zijn ;)

Zonder gekheid, als ik lees dat iemand een DacMagic overweegd, zou het niet eens meer in mij opkomen om de ingebouwde DAC van een receiver te gebruiken. Met een hoofdtelefoon als een Sennheiser HD-800 moet je gewoon niet bezuinigen op de Dac.

De DacMagic staat over het algemeen toch wel een paar stapjes hoger op de kwaliteitsladder... Overigens wil ik niet claimen dat je het hoort (ik kan geeneens het verschil horen tussen mijn Cambridge DVD-speler en een Popcorn Hour over de analoge uitgangen :X )

@Freazy
Zoals je het hebt aangesloten is een mogelijkheid. Wil je de DacMagic alleen voor de Sennheiser gebruiken, dan is dit inderdaad de beste manier van aansluiten. (dus optical out van de versterker naar de optical in van de DacMagic, en analoog uit van de Dac naar de Lehmann).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Topicstarter
deepbass909 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:15:
[...]

De DAC van de Marantz is natuurlijk ook net zo goed als een DacMagic, die zich tot de betere op de markt mag rekenen, zonder absurd duur te zijn ;)

Zonder gekheid, als ik lees dat iemand een DacMagic overweegd, zou het niet eens meer in mij opkomen om de ingebouwde DAC van een receiver te gebruiken. Met een hoofdtelefoon als een Sennheiser HD-800 moet je gewoon niet bezuinigen op de Dac.

De DacMagic staat over het algemeen toch wel een paar stapjes hoger op de kwaliteitsladder... Overigens wil ik niet claimen dat je het hoort (ik kan geeneens het verschil horen tussen mijn Cambridge DVD-speler en een Popcorn Hour over de analoge uitgangen :X )

@Freazy
Zoals je het hebt aangesloten is een mogelijkheid. Wil je de DacMagic alleen voor de Sennheiser gebruiken, dan is dit inderdaad de beste manier van aansluiten. (dus optical out van de versterker naar de optical in van de DacMagic, en analoog uit van de Dac naar de Lehmann).
bedankt voor de info,nu weet ik ongeveer welke kabels ik nog moet kopen.
Als ik het op die manier doe ga ik dan al mijn toestellen die op HDMI aangesloten zijn op de receiver ook door de koptelefoonversterker horen of moet ieder van die toestellen (PC,PS3,Xbox 360) ook apart optisch aangesloten zijn op de receiver of DAC??

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Waarom een budget dacje op een highend hoofdtelefoon?

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:32:
Waarom een budget dacje op een highend hoofdtelefoon?
Euhm omdat hij op whathifi.com omschreven staat als 'One of the best DACs we've tested'
Kijk hier maar eens op de link.
http://www.whathifi.com/review/cambridge-audio-dacmagic

• Niet online
Anoniem: 171666 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:51:
[...]

Euhm omdat hij op whathifi.com omschreven staat als 'One of the best DACs we've tested'
Kijk hier maar eens op de link.
http://www.whathifi.com/review/cambridge-audio-dacmagic
Dat zeggen ze bij elk apparaat wat ze testen. One of the best! Best in class! No-brainer! Bang-for-buck!

Wil niet zeggen dat de DacMagic slecht is, maar ik zou bij een van de beste koptelefoons ter wereld niet gaan bezuinigen op de bron. Veel interessanter is het om op head-fi rond te kijken.
http://www.head-fi.org/fo...dicated-source-components

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 22-06-2011 16:12]

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:09:
[...]

Dat zeggen ze bij elk apparaat wat ze testen. One of the best! Best in class! No-brainer! Bang-for-buck!

Wil niet zeggen dat de DacMagic slecht is, maar ik zou bij een van de beste koptelefoons ter wereld niet gaan bezuinigen op de bron. Veel interessanter is het om op head-fi rond te kijken.
Misschien kan je me eentje aanraden die goed past bij de HD800,zelf ben ik niet zo thuis in het wereldje van DACs.Ik ga alleen maar af op reviews.
Budget zo rond de 4 of 500 €

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 171666 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:36:
[...]

bedankt voor de info,nu weet ik ongeveer welke kabels ik nog moet kopen.
Als ik het op die manier doe ga ik dan al mijn toestellen die op HDMI aangesloten zijn op de receiver ook door de koptelefoonversterker horen of moet ieder van die toestellen (PC,PS3,Xbox 360) ook apart optisch aangesloten zijn op de receiver of DAC??
Daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik weet niet of die Marantz de digitale audio uit een HDMI-bron omzet naar optisch...
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:09:
[...]

Ik ben met je eens Whathifi wat gekleurd is, maar ik weet ook dat de algemene concensus is dat de DacMagic zich kan meten aan Dac's die 1,5 tot 2 keer meer kosten. Z'n lage prijs suggereerd misschien budget, maar de prestaties absoluut niet.

Cambridge Audio heeft een paar apparaten in het programma die het tot refentie-speler hebben geschopt of waarvan de verwachting is dat ze dat zeker gaan worden (denk aan de Azur 751BD bluray speler en Azur 740c en 840c cd-spelers). Deze gebruiken allen dezelfde dac als de DacMagic en in elke review, ongeacht waar, wordt dat ook expliciet genoemd als groot pluspunt.

Je doet de DacMagic echt te kort door hem als budget-dacje aan te merken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:20:
[...]

Je doet de DacMagic echt te kort door hem als budget-dacje aan te merken.
Mwah, in dezelfde prijsklasse heb je ook een Audio-GD NFB-3. Compleet discreet opgebouwd, betere dac chip, betere voeding, betere receiver chip. Op head-fi toch vaak genoemd als net iets beter dan de DacMagic.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 22-06-2011 16:47]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee