Anoniem: 410666

Topicstarter
Hey allen,

Heb net de FAQs doorgelezen over de cpu e.d, ik had toch nog een vraag.
Mijn CPU is nu rond de 37 graden, daarnet was het oppeens 47 graden zonder dat ik grote progamma's runde.

Ik heb een intel 2500k, 620w voeding, 4gb ram en een ati radeon 6950.

Ik heb vanmiddag alles in elkaar gezet en ik ben nu onzeker over hoe ik de koelpasta heb gedaan.

Is de gegeven data reden om je zorgen te maken? Ik vond 47 graden zonder photoshop/games nogal aan de hoge kant.

Bij voorbaat dank.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien handig om te vermelden welke koeler dat je gebruikt. Voor de stockkoeler vind ik het nog best een aardige temp.

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zie je die temps in je bios of meet je het met software? Op zich is het niet extreem hoog overigens. Er zijn mensen met een 2500k die hogere temps melden.

Topicstarter
Hoi,

sorry voor de gebrekkige informatie!
Ik heb inderdaad gewoon een stockkoeler erop zitten. Ik heb realtemp gebruikt (1e die bij google kwam) om de temp te meten.

Wederom bedankt.

• Sylistar
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-03 20:08
ik zou me als ik jou was niet te veel zorgen maken ik haalde met de stock rond de 40, ook aangegeven door RealTemptm

Topicstarter
Ok top, thx allen.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hangt er wel een beetje vanaf wat het wordt onder load. Draai eens prime95/linx (te vinden met Google), die temps mogen de 65/70 graden niet continu te boven komen.

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06 18:42

SupremeRick

Muse Fan

Beatboxx schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:11:
Hangt er wel een beetje vanaf wat het wordt onder load. Draai eens prime95/linx (te vinden met Google), die temps mogen de 65/70 graden niet continu te boven komen.
nmaar dat gebeurd wel met een stockkoeler

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24
Beatboxx schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:11:
Met een beetje geluk gaat de koeler ook harder werken als je meer load vraagt, en zou de temperatuur niet achterlijk veel hoger moeten worden. ~60 graden is toch wel een beetje de max die je zou mogen hebben, en dan moet je er rekening mee houden dat dat "worst case scenario" moet zijn, dus een aantal uur load zwaar belasten achter elkaar, buiten zomerse temperaturen en misschien zelfs nog wel wat stof in je kast (waardoor de airflow nog minder wordt).

~47 graden idle is wel ERG warm trouwens. Voor 3 tientjes een betere koeler zou ik zeker aanraden (een Scythe mugen2 of shuriken ofzo, en ook eens kijken naar je airflow. Heb je case fans, of hoopt de warmte van andere componenten op rond je CPU?
Hoe is de temperatuur van andere componenten? Met nu al 47 graden idle ga je begin volgende week problemen krijgen (als het buiten 27 graden wordt)...

[Voor 5% gewijzigd door TweakMDS op 22-06-2011 09:45]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee