Toon posts:

KPN jokt over lijnlengte?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:25
Het volgende:

Inmiddels is er her en der VDSL te bestellen maar alleen niet op mijn adres.
Want volgens KPN is mijn lijntje 2112 meter lang.
Maar als ik kijk in mijn modem dan zie ik het volgende: attenuation downstream: 19 db
19/13.8 geeft bij mij 1.37 dus laten we het ruim nemen 1400 meter.
Ik heb KPN hier al een mail over gestuurd maar verwacht daar eigenlijk weinig van.
Zijn hier nog andere dingen tegen te doen of is het gewoon maar hopen dat KPN ooit hun database met lijnlengtes aan gaat passen naar waarheid?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
tja, hier leveren ze ook geen VDSL. omdat ze vinden dat de lijn net een paar (meter of 20) te lang is :|

bellen met KPN, en andere ISPs die VDSL leveren leverden niks op, dus nu gaan we KPN encohorten verlaten voor de kabel :)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Dennis-L
Ja ze leveren het hier ook niet omdat volgens hun de lijn veel te lang is, maar volgens Telfort en volgens mijn modem is de lijn niet te lang.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 09:36
Wees blij dat ze niet willen leveren, om vervolgens een slechte/instabiele verbinding over te houden.
KPN is een commerciele organisatie, als ze het zouden kunnen, zouden ze het ook zeker wel aanbieden.
Ook gaat die berekening niet altijd op, heeft KPN de lijnlengte bevestigd ? Vast niet als ik je topictitel lees..

Ik heb het sinds Feb '11, en is zo instabiel als de pest ( 1230 meter bevestigd verwijderd van centrale ). Waarschijnlijke brakke koper kabel in de grond. Ze komen voor de 4de keer langs binnenkort om alles na te lopen, dan een DLM reset, gaat weer goed voor paar dagen, en dan weer terug op 12Mbit wat ik ook had met Internet Extra die wel retestabiel was.

Deze keer heb ik aangegeven dat als ze niet leveren, ik ga opzeggen. Bij de upgrade is mijn contract van maand omgezet naar een jaarcontracrt. Verwacht er niks van, anders mag ik hopen dat ze het de 1ste 3 keer dat ik het heb gemeld wel gelijk hadden opgelost. Niet oplossen, dan stel ik ze in gebreken, en op grond daarvan zeg ik op. Jammer, want ben wel tevreden, maar krijg ook graag wat ik koop, voor betaal, en wat wordt beloofd.

Als je dit plaatje bekijkt, ( KPN Premium is dus VDSL2 ) snap je ook waarom ze het niet willen leveren, bron Wikipedia

edit:
Omdat het gat met de kabelaars erg groot begint te worden, en om alternatief te bieden, lees klanten behouden, heb ik begrepen dat ze op korte termijn bij Xs4all willen testen met het bundelen van 2 aderparen ( je gebruikt normaal maar 1 van de 2 paren tenzij je nog analoog belt) , waardoor de max snelheid verdubbelt. Op deze manier wordt het dus voor een grote(re) groep beschikbaar.

[Voor 12% gewijzigd door Yippie op 21-06-2011 23:21]

• Dennis-L
Ik ken die grafiek en je geeft zelf al aan dat je waarschijnlijk brak koper hebt.
Dat kan uiteraard maar dat betekent niet dat ik dat ook meteen heb ;)
Het gaat vooral om het idee, KPN zegt gewoon je lijn is 2112 meter terwijl uit de praktijk blijkt dat het hooguit 1400 meter is.

• Yippie
Tuurlijk is mijn situatie niet gelijk aan de jouwe, maar was om even het punt toe te lichten.
Vermoed dat ze wel meerdere klanten hebben moeten teleurstellen, en nu wat strakker de regels hanteren en ondertussen aan alternatieven werken zoals in de edit van mijn vorige post beschreven.

Bovendien, jij vertrouwt een niet betrouwbare rekenmethode boven de lijnmeting van KPN ?
Waarbij ik overigens niet zeg dat een lijnmeting van KPN op afstand 100% nauwkeurig is, weet ik wel dat die dichter bij de werkelijkheid zit. Heb je al een lijnmeting uit laten voeren ? Dat kan ik uit je post(s) niet opmaken.

• Dennis-L
Nou als mijn lijn een demping heeft van 19db zal deze echt geen 2KM+ zijn
Overigens meet Telfort ook maar een lijn van 13nogwathonderdmeter

Anoniem: 372687

http://www.actw.nl/kpn%20nummercentrales.htm

Zoek eens op waar die van jou staat, vaak kun je een redelijke inschatting maken wat de afstand is.

En hier en hier kun je kijken of je binnen afzienbare tijd VDSL kunt verwachten.

Overigens is op grotere afstanden prima VDSL te leveren, of je er beter van wordt is een heel ander verhaal. VDSL is toch een heleboel gevoeliger dan ADSL.

• Yippie
Vraag dan is na bij Xs4all, want zij bieden wel VDSL aan itt Telfort. Als Xs4all zegt ja kan, dan kan je daarmee terug naar KPN.

• Dennis-L
Anoniem: 372687 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:32:
http://www.actw.nl/kpn%20nummercentrales.htm

Zoek eens op waar die van jou staat, vaak kun je een redelijke inschatting maken wat de afstand is.

En hier en hier kun je kijken of je binnen afzienbare tijd VDSL kunt verwachten.

Overigens is op grotere afstanden prima VDSL te leveren, of je er beter van wordt is een heel ander verhaal. VDSL is toch een heleboel gevoeliger dan ADSL.
ik weet waar hij staat ;)

• Dennis-L
Yippie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:33:
Vraag dan is na bij Xs4all, want zij bieden wel VDSL aan itt Telfort. Als Xs4all zegt ja kan, dan kan je daarmee terug naar KPN.
Die gaan gewoon uit van de KPN database

• Yippie
Denk je dat, of heb je dat nagevraagd ?

• Dennis-L
Yippie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:37:
Denk je dat, of heb je dat nagevraagd ?
Omdat basic niet leverbaar is?
En heeft XS4all tegenwoordig zijn eigen hardware en netwerk of gebruikt het gewoon het KPN netwerk?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dennis-L schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:40:
[...]

Omdat basic niet leverbaar is?
En heeft XS4all tegenwoordig zijn eigen hardware en netwerk of gebruikt het gewoon het KPN netwerk?
In de tijd dat de eerste 20mbit verbindingen kwamen, wilde initieel KPN mijn lijn niet omzetten wegens de afstand (kleine 1700 meter). Uiteindelijk heeft XS4all het toch gedaan (of zelf, via KPN, dat weet ik dus niet), al kwam ik maar op 12mbit terecht bleek XS4all toch iets meer te doen. Is natuurlijk altijd poging waard :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dennis-L
SinergyX schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:43:
[...]

In de tijd dat de eerste 20mbit verbindingen kwamen, wilde initieel KPN mijn lijn niet omzetten wegens de afstand (kleine 1700 meter). Uiteindelijk heeft XS4all het toch gedaan (of zelf, via KPN, dat weet ik dus niet), al kwam ik maar op 12mbit terecht bleek XS4all toch iets meer te doen. Is natuurlijk altijd poging waard :)
ik zal het noteren als te nemen aktie ;)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 10:59
Niet om het een of ander maar lijnwaardes die het modem aangeeft hoeven niet per se de juiste te zijn. Ik heb een aantal maal meegemaakt dat een xDSL WIC 12 / 13 dB aangaf en de lijn instabiel was. Na het inprikken van andere WIC (zelfde type) bleek het opeens een stuk lager (onder de 6dB) te zijn.

Ik zie routers ook niet als een precisie instrument dus voor je KPN beticht van leugens misschien nog even een ander modem / router aansluiten en zien welke waardes deze aangeeft?

p.s. Het blijven schattingen die gegeven worden die in de meeste gevallen gebaseerd worden op een meting van het koper. Als je meerdere lassen op je verbinding hebt krijg je als uitkomst een langere afstand dan dat deze daadwerkelijk is. Het ligt er daarbij ook aan of deze via een lijnkaart vanaf de telefoniekant of vanaf de DSLAM wordt uitgevoerd.

[Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 22-06-2011 08:41]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:48

RammY

Dát!

Ballebek schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:33:

[...]

p.s. Het blijven schattingen die gegeven worden die in de meeste gevallen gebaseerd worden op een meting van het koper. Als je meerdere lassen op je verbinding hebt krijg je als uitkomst een langere afstand dan dat deze daadwerkelijk is. Het ligt er daarbij ook aan of deze via een lijnkaart vanaf de telefoniekant of vanaf de DSLAM wordt uitgevoerd.
En dat ligt er weer aan of er nog PSTN op de lijn zit ;)
Ervaring leert inderdaad dat je bijvoorbeeld een SELT (Single End Line Test) of een 4Tel vanuit Wholesale bijv doet, erg verschillend kan zijn. Daarnaast is het nog de vraag wat er op dat moment van meten aan je ISRA gekoppeld is.
Als hij vrij is kun je nog een leuke meting doen, zit er wat aan dan is je beeld al flink vertekend.
Met andere woorden.... het heeft niks met jokken te maken maar puur met een schatting op basis van meetresultaten.

Deze advertentieplaats is te huur!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 15:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah moet wel zeggen dat ze bij KPN/XS4ALL soms ook met rare redeneringen komen.

In 2005 verhuist en "Fast" ADSL van XS4ALL meegenomen naar mijn nieuwe adres, eerste jaar 16mbit, jaar daarop 14, jaar daarop 12 en instabiel. Nu zit ik met een nieuwe modem en zonder splitter op 8mbit.
In deze periode heb ik ~5 modems gehad :Thomson 510(x2)/546V4/546V6/780i en een Fritzbox 7xxx

Mijn oude Thomson 780i doet op een andere locatie nog gewoon z'n werk met de volle 20mbit terwijl KPN/XS4ALL mij een nieuwe modem opgestuurd hebben omdat deze niet goed zou zijn.

In 2009 stond er nog steeds dat er 20mbit te krijgen was op mijn locatie en nu maximaal 8mbit en zelfs dat is niet stabiel te noemen.

KPN en XS4ALL hebben er geen verklaring voor buiten het standaard 'ligt aan uw lijn' en 'Uw kabels zijn te lang'. Er zit ~30cm kabel tussen mijn 'ISRA' punt en de modem (Gesoldeerd aan de binnenkomende kabel).

VDSL zit er waarschijnlijk ook niet in voor mij aangezien ik precies tussen de 2 centrales inwoon om het zo maar te zeggen. Misschien dan toch maar eens naar kabel gaan kijken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 10:59
prutser001 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:21:
In 2005 verhuist en "Fast" ADSL van XS4ALL meegenomen naar mijn nieuwe adres, eerste jaar 16mbit, jaar daarop 14, jaar daarop 12 en instabiel. Nu zit ik met een nieuwe modem en zonder splitter op 8mbit.
Kan ermee te maken hebben dat er steeds meer xDSL klanten over dezelfde kabel gingen en je daardoor steeds meer last hebt gekregen van overspraak.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Kek

3flix

de lengte van de lijn wordt gemeten door de weerstand die daar op zit. en dat is voor een pstn met adsl verbinding inderdaad att. down/10 = lengte. bij vdsl of bij isdn werkt dit al anders.

ik denk niet dat kpn een klant wil pesten en geen vdsl wil leveren, er zal waarschijnlijk dan niet een stabiele lijn geleverd kunnen worden oid.

overigens vdsl over isdn werk sowieso niet (wordt niet geleverd)

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 20:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Het wordt mijns inziens gewoon langzaamaan tijd dat KPN alle lijnen (ADSL en VDSL) van DLM gaat voorzien.
Op die manier kan er veel beter worden ingeschat welke snelheid geleverd kan worden op lijnen.

Wat ook mooi zou zijn, is al KPN zorgt dat iedereen langzaamaan wordt overgezet van ADSL2+ only DSLAMs naar VDSL/ADSL2+ DSLAMs (je zou toch denken dat de DSLAMs net als modems backward compatible zijn).
Zo kun je VDSL activeren (ook met het afnemen van 8 Mbit/s) op lijnen waar het modem dit ook snapt, en ADSL activeren op de overige lijnen, en dan uiteraard met DLM monitoren wat er mogelijk is en eventueel 'actief' modems vervangen waar met VDSL winst te behalen valt.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:33
Dennis-L schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:21:
Ik ken die grafiek en je geeft zelf al aan dat je waarschijnlijk brak koper hebt.
Dat kan uiteraard maar dat betekent niet dat ik dat ook meteen heb ;)
Het gaat vooral om het idee, KPN zegt gewoon je lijn is 2112 meter terwijl uit de praktijk blijkt dat het hooguit 1400 meter is.
Als zij de lijn doormeten als 2100m, terwijl hij eigenlijk 1400m is. Zegt dat wat over de lijnkwaliteit 8)7 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Anoniem: 407942
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kast staat hier 8m vandaan, kabellengte is 60.... Aan de hand van de wijkkastlocatie is er alsnog niets te zien over hoe lang je kabel zou zijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee