Ik ben redelijk ten einde raad dankzij een opstart probleem met mijn nieuwe bak (Jan 2011).
Inmiddels heb ik de Graka en het Mobo al vervangen, ik heb niet de mogelijkheden om verder te testen. Vandaar dat ik jullie hulp wil inroepen.
Fout:
Het video signaal naar de monitor blijft uit. Het scherm blijft zwart na de melding "No input signal, monitor going to sleep".
De fans gaan draaien, lampjes gaan branden zoals normaal, ook de HDD slaat aan. Aan het geluid van de fans te horen lijkt er wel een bepaalde volgorde te zitten in wat er gebeurt, maar ik durf niet te zeggen dat het 'opstarten' is. Als ik op 'enter' druk na een tijdje slaan de fans wel aan maar hoor ik geen windows opstart deuntje.
Wat heb ik al gedaan en getest
- Monitor & Kabel, doen het wel op een andere bak (oudje)
- Zónder RAM reepjes opstarten geeft géén piepjes
- Ram en Graka veranderen van slots heeft geen effect
- Graka vervangen, was een Radeon HD4850 Sapphire, had ik zelf passief gekoeld en zag dat er 2 geheugenkoelblokjes los/scheef waren gaan zitten. Ik dacht zelf dat de graka kortsluiting had kunnen gemaakt. Er zit nu een hagelnieuwe MSI HD6670 in.
- 1 reepje ram gebruiken, helpt niet (ongeacht welke)
- Mobo vandaag vervangen (MSI 870A vervangen door Gigabyte 870A)
- Keyboard getest op een 'leeg mobo', het kaal starten lijkt net zo te gaan als met alles erop, ook keyboard werkt dan.
Wat zit er in?
De Graka inmiddels 6670 en het Mobo dus Gigabyte 870A
Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen om nog te testen.
Inmiddels heb ik de Graka en het Mobo al vervangen, ik heb niet de mogelijkheden om verder te testen. Vandaar dat ik jullie hulp wil inroepen.
Fout:
Het video signaal naar de monitor blijft uit. Het scherm blijft zwart na de melding "No input signal, monitor going to sleep".
De fans gaan draaien, lampjes gaan branden zoals normaal, ook de HDD slaat aan. Aan het geluid van de fans te horen lijkt er wel een bepaalde volgorde te zitten in wat er gebeurt, maar ik durf niet te zeggen dat het 'opstarten' is. Als ik op 'enter' druk na een tijdje slaan de fans wel aan maar hoor ik geen windows opstart deuntje.
Wat heb ik al gedaan en getest
- Monitor & Kabel, doen het wel op een andere bak (oudje)
- Zónder RAM reepjes opstarten geeft géén piepjes
- Ram en Graka veranderen van slots heeft geen effect
- Graka vervangen, was een Radeon HD4850 Sapphire, had ik zelf passief gekoeld en zag dat er 2 geheugenkoelblokjes los/scheef waren gaan zitten. Ik dacht zelf dat de graka kortsluiting had kunnen gemaakt. Er zit nu een hagelnieuwe MSI HD6670 in.
- 1 reepje ram gebruiken, helpt niet (ongeacht welke)
- Mobo vandaag vervangen (MSI 870A vervangen door Gigabyte 870A)
- Keyboard getest op een 'leeg mobo', het kaal starten lijkt net zo te gaan als met alles erop, ook keyboard werkt dan.
Wat zit er in?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 42,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Antec Sonata Elite | € 82,90 | € 82,90 |
1 | AMD Athlon II X3 450 | € 59,- | € 59,- |
1 | Seasonic S12II 380W | € 44,70 | € 44,70 |
1 | GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC | € 54,42 | € 54,42 |
1 | Eminent EM1059 | € 9,10 | € 9,10 |
1 | MSI 870A-G54 | € 72,59 | € 72,59 |
1 | Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E | € 55,16 | € 55,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 437,37 |
De Graka inmiddels 6670 en het Mobo dus Gigabyte 870A
Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen om nog te testen.