Toon posts:

Opstart issue - no input signal

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 260650

Topicstarter
Ik ben redelijk ten einde raad dankzij een opstart probleem met mijn nieuwe bak (Jan 2011).
Inmiddels heb ik de Graka en het Mobo al vervangen, ik heb niet de mogelijkheden om verder te testen. Vandaar dat ik jullie hulp wil inroepen.

Fout:
Het video signaal naar de monitor blijft uit. Het scherm blijft zwart na de melding "No input signal, monitor going to sleep".

De fans gaan draaien, lampjes gaan branden zoals normaal, ook de HDD slaat aan. Aan het geluid van de fans te horen lijkt er wel een bepaalde volgorde te zitten in wat er gebeurt, maar ik durf niet te zeggen dat het 'opstarten' is. Als ik op 'enter' druk na een tijdje slaan de fans wel aan maar hoor ik geen windows opstart deuntje.

Wat heb ik al gedaan en getest
- Monitor & Kabel, doen het wel op een andere bak (oudje)
- Zónder RAM reepjes opstarten geeft géén piepjes
- Ram en Graka veranderen van slots heeft geen effect
- Graka vervangen, was een Radeon HD4850 Sapphire, had ik zelf passief gekoeld en zag dat er 2 geheugenkoelblokjes los/scheef waren gaan zitten. Ik dacht zelf dat de graka kortsluiting had kunnen gemaakt. Er zit nu een hagelnieuwe MSI HD6670 in.

- 1 reepje ram gebruiken, helpt niet (ongeacht welke)
- Mobo vandaag vervangen (MSI 870A vervangen door Gigabyte 870A)
- Keyboard getest op een 'leeg mobo', het kaal starten lijkt net zo te gaan als met alles erop, ook keyboard werkt dan.

Wat zit er in?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Antec Sonata Elite€ 82,90€ 82,90
1AMD Athlon II X3 450€ 59,-€ 59,-
1Seasonic S12II 380W€ 44,70€ 44,70
1GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC€ 54,42€ 54,42
1Eminent EM1059€ 9,10€ 9,10
1MSI 870A-G54€ 72,59€ 72,59
1Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E€ 55,16€ 55,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 437,37

De Graka inmiddels 6670 en het Mobo dus Gigabyte 870A

Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen om nog te testen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Je zult toch moeten beginnen met het vervangen van onderdelen om uit te sluiten waar het aan ligt, het kan immers van alles zijn.
Alleen door uitsluiting kun je het probleem daadwerkelijk achterhalen (en hoef je niet te vertrouwen op goed geluk).

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:49:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Je zult toch moeten beginnen met het vervangen van onderdelen om uit te sluiten waar het aan ligt, het kan immers van alles zijn.
Alleen door uitsluiting kun je het probleem daadwerkelijk achterhalen (en hoef je niet te vertrouwen op goed geluk).
gedaan.
Niet voor alle tests de middelen

Belangrijk is dat daar bijvoorbeeld staat dat het Mobo zéker moet piepen als je hem opstart en bij mij dat niet zo is.

Bovendien heb ik al meerdere onderdelen vervangen en uitgetest.
Volgens mij kan het probleem nog in de CPU / Graka zitten.. ik snap hoe het test en uitsluit spelletje werkt, maar zou graag gebruik maken van de aanwezige kennis en ervaring hier.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Aan die kennis en ervaring heb je helemaal niets als je ook niet de andere onderdelen vervangt.

Ik kan wel roepen dat ik vermoed dat het de voeding is, maar zonder dat je die getest hebt is er nog niets zinnigs over te zeggen.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:08

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Je geeft aan een ander moederbord gebruikt te hebben, zonder resultaat. Zat daar dan een andere cpu op ? of was dat die uit de probleem setup ?
Als je dan ook een andere graka hebt geprobeerd, en je monitor en kabels zijn ok, dan blijft die cpu als verdachte over.

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:55:
Aan die kennis en ervaring heb je helemaal niets als je ook niet de andere onderdelen vervangt.

Ik kan wel roepen dat ik vermoed dat het de voeding is, maar zonder dat je die getest hebt is er nog niets zinnigs over te zeggen.
In dat geval zou je me kunnen zeggen hoe ik de PSU nog verder kan testen.
Merk en vermogen zitten goed, fans slaan aan - ook nog te verstellen L -> H met hoorbaar resultaat.
Spanningslijnen kan ik niet checken in de BIOS.

Enige wat ik nog kan doen is voeding in ander systeem, maar dat is niet echt praktisch want mijn andere bak is veel zwaarder (HD6950).

Kortom ik heb wat extra perspectieven nodig.

Topicstarter
Hippocampus schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:06:
Je geeft aan een ander moederbord gebruikt te hebben, zonder resultaat. Zat daar dan een andere cpu op ? of was dat die uit de probleem setup ?
Als je dan ook een andere graka hebt geprobeerd, en je monitor en kabels zijn ok, dan blijft die cpu als verdachte over.
Zelfde CPU als uit de probleem setup inderdaad. Systeem draaide hiervoor 5maanden goed, zonder ooit haperingen.

De andere graka kan nog DOA zijn, nog niet uitgesloten. CPU is ook mijn main suspect. Kan dat veroorzaken dat het Mobo niet piept bij opstarten zonder RAM?

Tx voor je hulp!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:08

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Piepen doet ie alleen als er een ''pieper'' aangesloten is (komt voor dat er geen speakertje aangesloten zit)
Lijkt me toch dat je dan alsnog je cpu in een ander moederbord moet testen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 260650 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:06:
[...]

In dat geval zou je me kunnen zeggen hoe ik de PSU nog verder kan testen.
Dat staat toch ook in de troubleshooter. Vervang het ding door een ander en test het.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee