Toon posts:

Geen reviews / beoordelingen Philips 244E1SB... Is IPS beter

Pagina: 1
Acties:

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-03 10:54
Ik ga binnenkort een nieuwe monitor kopen en had na het lezen van veel berichten besloten om voor een IPS monitor te gaan omdat die simpelweg het mooiste beeld geven. Mijn budget is echter maar 200-250 euro dus de enige echte kandidaat was de Dell Ultrasharp U2311H.

Vandaag was ik in de mediamarkt en wou eigenlijk die monitor bekijken, maar die hadden ze helaas niet. Ze hadden sowieso geen IPS panelen volgens mij, alleen maar TN.

Ik zag wel de Philips 244E1SB staan en vond het een verdomd scherp, mooi beeld. Er werd een animatiefilm afgespeeld en hij zag er een stuk beter uit dan de omringende monitoren.

Echter, ik kan er online niks over vinden. Geen enkele review of vergelijking, alleen op Tweakers 2 gebruikers die hun mening delen. Dit, terwijl de monitor al 1.5 jaar op de markt is ofzo. Ligt het aan het modelnummer? Of wordt deze monitor op veel plaatsen niet verkocht? Weet iemand er meer van?

De vraag die hiermee verbonden is, wat moet ik doen? Zijn IPS monitoren zoals de Dell u2311h altijd sowieso beter dan dit soort TN panelen? Ik kan ze namelijk hier in de buurt nergens naast elkaar bekijken...
Bij de Dell lees ik alleen zo veel slechte berichten over hun quality control en dat mensen al aan hun 4e monitor zitten vanwege technische problemen enzo... Bestel hem dus niet zo graag online en wou daarom wat meer lezen over de Philips.

Iemand met meer informatie?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik weet niet genoeg van monitoren om je heel erg te helpen, maar ik kan je wel vertellen waarom er waarschijnlijk weinig reviews zijn: er zijn zo veel verschillende modellen van verschillende fabrikanten, dat d'r gewoon niet doorheen te reviewen is, laat staan met goede, professionele reviews. Daarom gaan de meeste monitoren reviewloos door het leven, en dat gebeurt ook voor andere categorieën producten eigenlijk.

Hoewel je zo natuurlijk minder goed kan inschatten of het een goed product is, wil dat helemaal niet zeggen dat het dan wel een slecht product zal zijn.

[Voor 15% gewijzigd door bwerg op 22-06-2011 10:22]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40

Releases

Ja maar!

LG heeft sinds kort ook 2 IPS monitoren.
Bijv : http://www.mycom.nl/Produ...E2370VBF-IPSPanel/1170612
Ik zou zeggen, kijk is rond. :)

• Stab
Releases schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:24:
LG heeft sinds kort ook 2 IPS monitoren.
Bijv : http://www.mycom.nl/Produ...E2370VBF-IPSPanel/1170612
Ik zou zeggen, kijk is rond. :)
LG heeft er zelfs 4! Vreemde line-up. Al die low-end IPS monitoren gebruiken hetzelfde panel als Dell u2311h, alleen de backlight, features en design verschillen.
Aangezien ik hier in de buurt geen IPS monitor kan aanschouwen is mijn vraag aan jullie:

Is een IPS monitor altijd beter dan een TN monitor? En is zelfs zo'n budget E-ips monitor beter dan een TN monitor van dezelfde prijs?

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 22:35
Stab schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:37:
[...]
Is een IPS monitor altijd beter dan een TN monitor? En is zelfs zo'n budget E-ips monitor beter dan een TN monitor van dezelfde prijs?
Hangt ervan af wat je er mee doet. TN is goedkoper en zijn sneller dan IPS, dus voor games beter.
IPS heeft in het algemeen een betere kleurweergave en grotere kijkhoek. Heb weinig ervaringen met budget IPS, maar "vermoed" dat deze een stuk langzamer zijn dan de wat duurdere IPS.

Ryzen 5 5600X, Gigabyte X570 Elite, 32Gb GSkill PC3600C16, MSI Gaming X 3060TI, Samsung 970 EVO, Seasonic 550 Platinum

• Stab
Oke ik heb het toegespitst op een keuze tussen 2 monitoren, anders blijf ik aan de gang.

Dell Ultrasharp u2311h (e-ips)
en
BenQ EW2430 (PVA)

Van die laatste heb ik hier wat specs beoordelingen:
http://nl.hardware.info/p...ew2430#tab:testresultaten

Zou iemand kunnen vertellen of die reactietijden voldoende zijn om zonder al te veel ghosting te kunnen gamen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee