Toon posts:

Localhost benaderen via Adhoc-netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 92175

Topicstarter
Ik ontwikkel mobiele websites en test deze altijd op mijn iPod touch. Ik ontwikkel ze op mijn laptop en test eerst alles via localhost op mijn laptop, waarna ik het upload en test op mijn iPod. Mijn iPod zit thuis gewoon op mijn Wifi, net als de laptop. Dit werkt allemaal prima.

Nu ga ik echter een tijdje naar een plek met halfbakken internet. Ik wil daar wel door kunnen werken. Wat ik dus nu in gedachten had, is aangezien ik een lokale webserver op mijn laptop heb draaien, de iPod touch te verbinden met mijn laptop via een Adhoc-netwerk en zo via de iPod de localhost van de laptop kan benaderen.

Iemand ideeën of dit mogelijk is? Ik heb een Adhoc-netwerk gemaakt, maar ik kan dan niet mijn localhost (laptop) benaderen via de iPod.

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 20:59
code:
1
ipconfig
in de commandpromt en vervolgens je Ipv4 adres proberen te bereiken via je iPod? Dit zou moeten werken. Anders moet je misschien even je firewall nakijken aangezien je netwerk misschien op "Openbaar Netwerk" staat. Deze moet volgens mij op "Thuisnetwerk" staan mocht je "localhost" via buitenaf bereikbaar zijn.

[Voor 53% gewijzigd door Jeffrey v. Hees op 21-06-2011 22:49]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Uhm, kijk eens naar de term localhost...
Lokale host, ofwel: dit apparaat.
Als jij Localhost intikt op je PC, kijkt hij op je PC. Doe je dat op je telefoon, kijkt hij op je foon. Doe je dat op je iPod/iPad/iPhone/etc, kijkt hij daar.

Je zal ze beide een private range IP adres moeten geven in dezelfde range met hetzelfde subnet mask.
Dan tik je op je iPod het IP van je laptop in ipv localhost: et voila!

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

Topicstarter
Jeff van Hees schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:48:
code:
1
ipconfig
in de commandpromt en vervolgens je Ipv4 adres proberen te bereiken via je iPod? Dit zou moeten werken. Anders moet je misschien even je firewall nakijken aangezien je netwerk misschien op "Openbaar Netwerk" staat. Deze moet volgens mij op "Thuisnetwerk" staan mocht je "localhost" via buitenaf bereikbaar zijn.
Bedankt voor je snelle reactie. Dit had ik beide al echter geprobeerd en nog geen succes helaas.
McKaamos schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:48:
Uhm, kijk eens naar de term localhost...
Lokale host, ofwel: dit apparaat.
Als jij Localhost intikt op je PC, kijkt hij op je PC. Doe je dat op je telefoon, kijkt hij op je foon. Doe je dat op je iPod/iPad/iPhone/etc, kijkt hij daar.

Je zal ze beide een private range IP adres moeten geven in dezelfde range met hetzelfde subnet mask.
Dan tik je op je iPod het IP van je laptop in ipv localhost: et voila!
Dat klinkt inderdaad logisch. Ik ga even uitvogelen hoe ik die oplossing precies moet uitvoeren, ik kom erop terug.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik kan je iig alvast een paar IP adresjes geven.
192.168.0.x waar x een getal tussen 1 en 254 is.
Subnet stel je gewoon op een standaard class C in, ofwel 255.255.255.0

B.v. laptop is 192.168.0.2 en de iPod is 192.168.0.4, dan tik je op de iPod het adres 192.168.0.2 om de laptop te bereiken.

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

Topicstarter
Thx, het adhoc netwerk lijkt te werken. Ik kan nu zowel van laptop naar iPod pingen en van iPod naar laptop. Helaas is de webserver van de laptop niet bereikbaar via de iPod, terwijl hij wel bereikbaar is via de laptop naar zichzelf als ik http://192.168.0.2 intyp. Maar als ik 192.168.0.2 in Safari op de iPod intik, gebeurt er niks. Iemand nog ideeën? Ga even de firewall controleren.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 23:02
Poortje 80 open gooien in de firewall

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nvm wat hier stond :P

[Voor 79% gewijzigd door redfoxert op 21-06-2011 23:38]

https://discord.com/invite/tweakers

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:34:
Poortje 80 open gooien in de firewall
Yep dat werkt. Het werkt nu helemaal naar behoren, bedankt voor de (snelle) hulp hier!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee