• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24
Ik heb vandaag een ASrock H67 GE/HT en een core i5 2500 gekocht.
3GB ram van Kingston, verdeeld over de kleurtjes (maximum compatibiliteit en gekozen uit de QVL van ASrock.

Alles geïnstalleerd, netwerkkabel erin, hdmi-kabel erin, power erin en keyboard erin, opstarten: geen beeld.
Wel blazende ventilatoren, geen beeld. Alle interne connectoren losgehaald, cpu opnieuw geplaatst: niks.
VGA-kabel geprobeerd: niets.

Ik ben ten einde raad. Wat zou het nog kunnen zijn? geheugen loshalen en opnieuw plaatsen (ga ik zo proberen), iets anders of is het retourtje winkel?

Zou het misschien aan de voeding kunnen liggen?

vrede in rust

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Het probleem kan overal aan liggen. Dat je geen videosignaal hebt is waarschijnlijk niet de oorzaak, maar het gevolg van je probleem; namelijk je systeem dat niet opstart.

• Nas T
Terw_Dan schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:52:
Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Het probleem kan overal aan liggen. Dat je geen videosignaal hebt is waarschijnlijk niet de oorzaak, maar het gevolg van je probleem; namelijk je systeem dat niet opstart.
Ik heb de "handleiding" eens vluchtig doorgenomen, denk niet dat het gaat helpen, maar ik zal het een poging geven. Zag wel dat ik het geheugen verkeerd had geïnstalleerd: in een dual-channel opstelling. Handleiding gaf tegenstrijdige informatie daarover.

Volgens mij is er wel signaal, de pc hangt aan de televisie en die laat zien dat er wel een signaal is, maar het beeld blijft op zwart. Als de computer fysiek uit is, is het signaal ook weg. Dus er zit wel wat leven in, maar ik weet nu niet of hij blijft hangen of dat het videosignaal niet goed is (ook niet met de handleiding erbij).

vrede in rust

Waarom zou het niet werken? Testen tot je het defecte onderdeel tegen komt lijkt me nogal failsafe.

• Nas T
Ik denk dat het niet werkt omdat ik zo ongeveer alle onderdelen al heb gehad en ik de rest niet verdenk.
Ik heb de geheugenbankjes beide individueel geplaatst, gewisseld en ik heb de voeding vervangen en de 4-pin aansluiting op het moederbord gebruikt en de 8pin (ipv 4-pin). Alles geen resultaat.
In plaats van de tv ook nog een monitor geprobeerd, via vga en via dvi. dvi op de tv niet geprobeerd, maar ik denk serieus niet dat dat iets wordt.

Of het moederbord is gaar, of de processor (of beide), aangezien er geen beeld is.

Het kan ook nog zo zijn dat het mobo op een of andere manier niet zijn beeld van de processor haalt maar wacht op de pci-e of zo. Ik ben wel bekend met onboard-graphics op het mobo, maar niet op de cpu.

vrede in rust

Nas T schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:43:
Ik denk dat het niet werkt omdat ik zo ongeveer alle onderdelen al heb gehad en ik de rest niet verdenk.
Juist als je alle andere onderdelen getest hebt en die werken, dan lijkt het me dat je de rest van de onderdelen moet gaan verdenken.
Ik heb de geheugenbankjes beide individueel geplaatst
Dat kan niet, geheugenbanken zijn een virtueel iets, die kun je niet vastpakken.
Je kunt hooguit je modules los testen, niet banken.
Of het moederbord is gaar, of de processor (of beide), aangezien er geen beeld is.

Het kan ook nog zo zijn dat het mobo op een of andere manier niet zijn beeld van de processor haalt maar wacht op de pci-e of zo. Ik ben wel bekend met onboard-graphics op het mobo, maar niet op de cpu.
Vervang mobo en CPU dan eens om te kijken waar het ligt.
Overigens heb je geen onboard graphics op dit systeem, enkel integrated.

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 10:37
Misschien domme vraag...
Maar staat de input van de monitor wel op HDMI ?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• Nas T
Terw_Dan schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:48:
[...]

Juist als je alle andere onderdelen getest hebt en die werken, dan lijkt het me dat je de rest van de onderdelen moet gaan verdenken.

[...]

Dat kan niet, geheugenbanken zijn een virtueel iets, die kun je niet vastpakken.
Je kunt hooguit je modules los testen, niet banken.

[...]

Vervang mobo en CPU dan eens om te kijken waar het ligt.
Overigens heb je geen onboard graphics op dit systeem, enkel integrated.
Geheugenbankjes = modules, sorry.
Onboard graphics cpu is integrated graphics.

@lourini:
Ingang staat goed, instellingen zijn ok of kan ik niks aan wijzigen.
Ik heb nu in principe alles uitgesloten, of het moederbord is rot, de cpu of beide geheugenreepjes, alleen: ik heb niks om mee te vervangen en hoe kan ik analyseren welke van de drie het is? Welke signalen zou ik moeten krijgen, wat gebeurt er als één van de onderdelen niet goed is?

Reden dat ik zeker wil zijn dat de producten defect zijn:
"Bij een defect bij levering beoordelen wij in eerste instantie het defect om zoveel mogelijk te voorkomen dat wij een werkend product als RMA aanbieden aan de fabrikant. Mocht hierbij blijken dat het product niet defect is dan worden hiervoor € 10,00 onderzoekskosten aan u in rekening gebracht plus € 7,00 indien wij het product weer naar u terug moeten zenden. Het product wordt dan naar u retour gezonden. In tweede instantie beoordeelt de fabrikant of het product defect is. Als deze vaststelt dat het product niet defect is dan worden hiervoor € 50,00 onderzoekskosten aan u in rekening gebracht. Als het product wel defect wordt bevonden krijgt u zo snel mogelijk een vervangend product."
4 producten: 4 x €10 + 4 x €50 = €240. (in het geval dat het niet defect is, maar er misschien een jumper gebruikt moet worden of ik iets fout heb aangesloten).

[Voor 31% gewijzigd door Nas T op 22-06-2011 12:29]

vrede in rust

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 00:32

Format-C

Rays aan het Tracen

Geeft de PC beep codes, en heb je eventueel een losse PCIe videokaart om erin te prikken? Of kan je die lenen?

Dat alle 2 de modules stuk zijn lijkt me uitgesloten. Er is er vast wel 1 goed. Dus als je die beide afzonderlijk in andere slots getest hebt is het niet het geheugen, anders was je PC wel opgestart. Als die Kingston op de QVL staat, zal ook incompatibiliteit het probleem niet zijn.

Ik denk dat je het in de CPU (en dan idd bij de integrated graphics) of in het mobo moet zoeken.

Wat voor voeding(en) heb je (geprobeerd) trouwens? En wat hang er nog meer voor hardware in je PC?

[Voor 106% gewijzigd door Format-C op 22-06-2011 13:08]

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Nas T
Format-C schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:59:
Geeft de PC beep codes, en heb je eventueel een losse PCIe videokaart om erin te prikken? Of kan je die lenen?

Dat alle 2 de modules stuk zijn lijkt me uitgesloten. Er is er vast wel 1 goed. Dus als je die beide afzonderlijk in andere slots getest hebt is het niet het geheugen, anders was je PC wel opgestart. Als die Kingston op de QVL staat, zal ook incompatibiliteit het probleem niet zijn.

Ik denk dat je het in de CPU (en dan idd bij de integrated graphics) of in het mobo moet zoeken.

Wat voor voeding(en) heb je (geprobeerd) trouwens? En wat hang er nog meer voor hardware in je PC?
Met die beepcodes (die zijn hoorbaar?), daarmee kun je foutcodes van het bios uitlezen toch? Geen foutcodes betekent dan dat het bios gewoon opstart (of zou het ook kunnen dat het bios helemaal niet opstart?).
Qua voeding: Nexus value 430, deze heeft de mogelijkheid de 8pins-moederbord aansluiting volledig te benutten (zonder resultaat).

Qua hardware: eigenlijk niks, want ook als er niks op het moederbord is aangesloten (behalve de ventilatoren) is er ook geen beeld. Ik heb de QVL-lijst nog gecheckt: het is ok.

Ik zal nog een pci-e videokaart proberen, die heb ik nog wel.

vrede in rust

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 00:32

Format-C

Rays aan het Tracen

Aangezien je aangeeft 2 voedingen geprobeerd hebt zal dat het ook niet zijn, en die voeding die je aangeeft zou imho goed genoeg moeten zijn.

Heb je geen HDD's aangesloten? Geen DVD of Blu Ray speler of brander? Interne USB aansluitingen? Front audio? Dat soort zaken?

Die beepcodes zijn idd hoorbaar. Zoals lang kort lang, of lang lang lang, enz enz...

Als het goed is zit er een speakertje bij je mobo. (Tenminste die krijg je bij ASUS en bijvoorbeeld MSI wel) Heb je die aangesloten? Edit; heb wat zitten googelen, maar kan dat zo 1-2-3 niet vinden. Ook niks van beepcodes oid. Edit; Op pagina 12 van je manual staat een aansluiting voor een chassis speaker header. (Aansluiting nummer 18)

Hier wat "BEEP" info:

http://www.asrock.com/support/faq.asp?c=General

Je weet ook 100% zeker dat er niets kortsluit? Loshangend kabeltje oid? Ik zeg maar wat. :?

-Misschien kan je nog een CMOS reset doen zoals aangegeven staat op pagina 27 van je manual.

Misschien kan je ook nog even de pinnetjes van het moederbord socket inspecteren als verder niets soelaas biedt?

Ik hoop dat je iets vindt, want dit is natuurlijk zwaar irritant voor je. :/

[Voor 68% gewijzigd door Format-C op 22-06-2011 20:03]

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Nas T
Format-C schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:40:
Aangezien je aangeeft 2 voedingen geprobeerd hebt zal dat het ook niet zijn, en die voeding die je aangeeft zou imho goed genoeg moeten zijn.

Heb je geen HDD's aangesloten? Geen DVD of Blu Ray speler of brander? Interne USB aansluitingen? Front audio? Dat soort zaken?

Die beepcodes zijn idd hoorbaar. Zoals lang kort lang, of lang lang lang, enz enz...

Als het goed is zit er een speakertje bij je mobo. (Tenminste die krijg je bij ASUS en bijvoorbeeld MSI wel) Heb je die aangesloten? Edit; heb wat zitten googelen, maar kan dat zo 1-2-3 niet vinden. Ook niks van beepcodes oid. Edit; Op pagina 12 van je manual staat een aansluiting voor een chassis speaker header. (Aansluiting nummer 18)

Hier wat "BEEP" info:

[afbeelding]

http://www.asrock.com/support/faq.asp?c=General

Je weet ook 100% zeker dat er niets kortsluit? Loshangend kabeltje oid? Ik zeg maar wat. :?

-Misschien kan je nog een CMOS reset doen zoals aangegeven staat op pagina 27 van je manual.

Misschien kan je ook nog even de pinnetjes van het moederbord socket inspecteren als verder niets soelaas biedt?

Ik hoop dat je iets vindt, want dit is natuurlijk zwaar irritant voor je. :/
Ik heb alle usb/floppy/hdd afgesloten gehad. ik zal kijken of ik een speaker kan aansluiten, ik heb nog nooit gezien dat die bij het mobo wordt geleverd. Cmos reset zal ik morgen ook proberen, kortsluiting kan eigenlijk niet, vanwege de andere voeding. In ieder geval al HEEL erg bedankt voor het meedenken!

vrede in rust

• Nas T
Update:
het CMOS gereset en een mobo-speaker gevonden (ik was me er niet eens van bewust dat ik die tot mijn beschikking had :P.
Maa: alles zonder resultaat, dus gister het geheel weggebracht om te laten controleren. Er bleek 1 pinnetje krom te staan op het socket (niet de cpu zelf) dus dat wordt als DOA retour leverancier. En hopen dat de cpu hierdoor niet ook gaar is.

vrede in rust

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee