Toon posts:

Usb naar 12 V stekker

Pagina: 1
Acties:
  • 2.306 views

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 23:36
Hallo ,

ik ben opzoek naar een kabel om van een usb lader ( 220v ) naar een 12v uitgang te gaan.
dus niet van 12v in de auto naar een usb uitgang maar van usb naar een 12v.

heb namelijk net led lampjes binnen gekregen die op een 12v aangesloten moeten worden ipv in 220v.

alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een USB lader heeft een output van 5V, niet 12V of 230V.

Als je van 230V naar 12V wil gaan dan kun je dit doen dmv een adapter (12V adapters of universele zijn zat te vinden).
Ik snap niet helemaal wat USB in je verhaal doet eigenlijk.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

En waarom staat dit in Mediaspelers en HTPC's? Lijkt me zo op het oog meer iets voor in Elektronica. Daar gaat dit topic dan ook maar heen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 12:06
5v --> 12v
zoek eens op boost converter.

kan ingewikkelde stof zijn, afhankelijk van de gewenste stroom.

bedenk wel dat de stroom aan de 5v kant ca 3 keer zo hoog is als aan de 12v kant

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 20:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

theorganiser schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:11:
ik ben opzoek naar een kabel om van een usb lader ( 220v ) naar een 12v uitgang te gaan.
dus niet van 12v in de auto naar een usb uitgang maar van usb naar een 12v.
Dus je wilt dat een usb-lader die je in het stopcontact steekt 12V levert? Da's een makkelijk antwoord, die bestaan niet.
heb namelijk net led lampjes binnen gekregen die op een 12v aangesloten moeten worden ipv in 220v.
Leds werken nooit direct op 12V, er moet dus een voorschakelweerstand in de lampjes ingebouwd zitten. Kun je die niet gewoon vervangen en de lampjes dan op 5V aansluiten?

Geef wat meer info, wat wil je precies, wat heb je ter beschikking aan voedingsspanning(en) en eventuele soldeerskills, etc. Hoe meer we weten, hoe beter we mee kunnen denken over een oplossing.

M.a.w., als je ergens niet bij kunt, vraag dan niet om een ladder, maar leg uit dat je ergens niet bij kunt, misschien wordt het dan alsnog een ladder, maar misschien kan iemand anders er bij zonder dat we eerst een ladder hoeven te zoeken :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 12:06
zo kun je het inderdaad ook lezen.

dan zou ik gewoon een 12v adapter kopen voor een paar euro

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:34

M2M

medicijnman

Maar als de led lampjes 12 volt vereisen, hoe kan er dan een USB stekker aan zitten?

-_-

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

beter koop je even een 12 volt voedingkje

Iperf

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 23:36
excuses voor mijn vage uitleg ( en verkeerd topic )

ik heb een lichtsnoer met smd lampjes met een 12 volt aansluiting ( rood en zwart draad de input op de doos geeft aan 12V )

deze wil ik aansluiten op een 220volt aansluiting.

(ik had genoeg usb opladers namelijk thuis liggen dus vandaar dat ik dat in gedachten had en dacht dat dat 12v was)

alvast bedankt voor het meedenken

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 18:24

steffex

Dev nerd

gewoon een 12v adapter, die zijn in overvloed te krijgen. zorg wel dat je er 1 neemt die genoeg Ampere kan leveren.

Freelance developer - Gadget freak - Motorrijder

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:32
Leds werken nooit direct op 12V, er moet dus een voorschakelweerstand in de lampjes ingebouwd zitten. Kun je die niet gewoon vervangen en de lampjes dan op 5V aansluiten?
Kant en klare LED oplossingen die op 12V werken zullen altijd meerdere LEDs in serie hebben staan (dus ook bij zijn led strip), die krijg je niet op een realistische manier op 5V aan de praat.

• tonymid
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-10-2022
ik heb een usb op mijn scooter zitten ik wil hier een handschoen verwarmer op aansluiten deze zijn 12 volt ik heb begrepen dat een usb 5 volt afgeeft maar de handschoenen zijn 12 volt hoe moet ik dat dan doen want ik heb 12 volt nodig als ik het nu aansluit komt er maar 5 volt uit en verwarmt deze het niet

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
tonymid schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:51:
ik heb een usb op mijn scooter zitten ik wil hier een handschoen verwarmer op aansluiten deze zijn 12 volt ik heb begrepen dat een usb 5 volt afgeeft maar de handschoenen zijn 12 volt hoe moet ik dat dan doen want ik heb 12 volt nodig als ik het nu aansluit komt er maar 5 volt uit en verwarmt deze het niet
Je accu/dynamo op je scooter levert 12 volt. Die usb poort doet 12v naar 5v.
Je kan beter een andere draad pakken die direct van je accu /dynamo komt (wel zekering er tussen stoppen).

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:27

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Daarnaast is een USB poort hooguit 10 watt en zullen je handschoenen misschien iets meer zijn.

Gewoon direct van de accu aftakken is het beste. En als de accu 6v is kan je er proberen een booste op te zetten, een voltage booster kost niet zoveel op ebay, DX en Banggood.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 00:07

SA007

Moderator Tweaking
Dit is hier wel heel offtopic, daarom gooi ik 'm dicht.

Ontopic: Doe dit niet, verwarming vreet energie, usb kan dat niet leveren, fix een echt 12V contact op je scooter.

Klok is stuk :(

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee