• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Nu heb ik zojuist mijn nieuwe videokaart binnegekregen. Wel te verstaan een MSI 6950 TF III en een setje van 4gb RAM. Ik deze er net ingezet. Alles geinstalleerd etc. Wat blijkt nu? Wanneer ik 'start' open, en ik blader door mijn programma's heen, of ik type wat in de zoek balk, dan zie ik allemaal pixels dansen door mn scherm heen. Alleen als ik mijn muis heen en weer beweeg, of als ik wat type. Als ik niets doe gebeurt er ook niets. Het lokaliseert zit wel echt in het start kader. Hetzelfde heb ik in msn als ik met iemand aan het chatten ben. En op sommige internet sites. Het zit dus niet door m'n hele beeld heen verspreid. Maar echt in het geen wat ik aan het gebruiken ben. Nu zal het vast en zeker met mijn videokaart te maken hebben, maar wat precies is de vraag? Ik heb de videokaart er al een keertje opnieuw ingestoken en de nieuwste driver geinstalleerd. maar helaas... Hieronder trouwens een plaatje van het fenoneem:

Soms is het er helemaal niet, maar zodra ik met mijn muis langs de programma icoontjes ga, dan *floep* springen ze er weer in.

[Voor 4% gewijzigd door Pablo11392 op 21-06-2011 20:57]

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150-HD3P | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | Corsair RM550x | Samsung 850 EVO 250GB | NZXT S340

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 10:06
hmm.

Zijn het muis artefacten?
Gebeurt dit ook met de standaard menu interface?
Welke catalyst driver versie versie gebruik je?
Zijn er andere programma's die artefacten laten zien (games, benchmarks?)
Wat gebeurt er als je Windows Aero uitzet?

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:37

Aganim

I have a cunning plan..

Heb je gekeken of de videokaart niet te warm wordt? Het lijkt mij echter eerlijk gezegd op een defect in de videokaart.

• Pablo11392
Helixes schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:57:
hmm.

Zijn het muis artefacten?
Gebeurt dit ook met de standaard menu interface?
Welke catalyst driver versie versie gebruik je?
Zijn er andere programma's die artefacten laten zien (games, benchmarks?)
Wat gebeurt er als je Windows Aero uitzet?
Ik heb geen idee wat je bedoelt met artefacten..
maar met windows basic uiterlijk is het in het start menu wel weg. Alleen in het msn chat venster niet. En nu zie ik ineens dat terwijl ik dit type, af en toe ook zo een soort hapering komt.
Heb trouwens 11.6 versie.
Ik heb het niet in games. Ik zie het wel in het programma Everest( die je computer scant)

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150-HD3P | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | Corsair RM550x | Samsung 850 EVO 250GB | NZXT S340

• Pablo11392
Aganim schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:10:
Heb je gekeken of de videokaart niet te warm wordt? Het lijkt mij echter eerlijk gezegd op een defect in de videokaart.
Nou het heeft niet te maken met de hitte denk ik, want ik heb het meteen als ik mijn pc opstart. En dan is de videokaart nog niet warm denk ik :) Het zou mooi stront aan de knikker zijn als het een defect is in de videokaart...

Kan het misschien komen door onvoldoende stroomtoevoer?

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:01
meestal doet hij het helemaal niet met te weinig stroom, dit lijkt mij meer een hardware defect. Gevalletje DOA dus.

• Pablo11392
Het zal mij ook eens wel een keer meezitten... Bij elke aankoop in mijn leven is er gewoon al-tijd wel iets mee aan de hand. Moet ik @!#^%*^!$@ eerst een week wachten op deze kaart, omdat ze het niet konden leveren. Heb ik het uiteindelijk, krijg ik dit!

Dus dit word een retour gevalletje...?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Kijk of je kabel naar je monitor goed zit, probeer evt een andere kabel.
Kijk eens of het op een andere resolutie ook zo is.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:37

Aganim

I have a cunning plan..

Nou het heeft niet te maken met de hitte denk ik, want ik heb het meteen als ik mijn pc opstart
Bedoel je daarmee al tijdens de POST? Je kan inderdaad nog even proberen of het probleem zit in de monitorkabel, maar zo niet: dan kan je er wel vanuit gaan dat je kaart echt defect is.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Hippocampus schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:53:
Kijk of je kabel naar je monitor goed zit, probeer evt een andere kabel.
Kijk eens of het op een andere resolutie ook zo is.
... Gast. Er zit toch een screenshot bij, die wordt heus niet van je monitor genomen, maar van de buffer van je videokaart. Conclusie DOA. :F

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik krijg soms artifacts als ik mijn videokaart op z'n max overclock, heb jij je videokaart overgeclockt of is hij stock overclocked?

• Hippocampus
  • Laatst online: 20:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@ alex3305

Een brakke kabel kan ook je kaart negatief beinvloeden (storing veroorzaken)

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
@alex
De twin frozr iii/oc is standaard al overgeclockt.
Het zit je ook niet mee he pablo?
Moet je zo lang wachten op zo'n fijne kaart, zeurt ie weer
8)7

• Pablo11392
Abeltje130 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:27:
@alex
De twin frozr iii/oc is standaard al overgeclockt.
Het zit je ook niet mee he pablo?
Moet je zo lang wachten op zo'n fijne kaart, zeurt ie weer
8)7
:'( :'( :'( !

Heb net even kabeltjes eruit gehaald, pc opnieuw opgestart, thema een keer van basic naar aero gedaan, en half uurtje The Witcher 2 gedaan (om videokaart op te warmen). En nu zie ik het nergens iets van die rare pixels. Zou het dan toch te maken kunnen hebben met de kabels die er niet goed in zaten? Of misschien moet de videokaart nog wat warmer worden voordat ik die pixels weer zie. Afijn, ik ga het nog even uitesten. Ik hoop dat het wegblijft, anders ga ik gillen :+

• Beatboxx
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Als je het echt goed wilt testen draai je meteen even Furmark :D

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Kijkend naar je sshot ziet het er idd gewoon uit alsof de kabels idd niet zo best contact maakten... ik krijg een vergelijkbaar effect met een brakke connector aan een oude test-monitor. Maar in jouw geval zouden het nog steeds meerdere dingen kunnen zijn; De kabel kan bijvoorbeeld een breukje ergens hebben en nu net goed liggen, de connector van de kabel en/of monitor zou ook wat gaar kunnen zijn... of gewoon simpelweg niet goed aangedrukt.

[Voor 41% gewijzigd door MicGlou op 22-06-2011 10:36]

• megadoom
  • Laatst online: 26-04 16:59
Beatboxx schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:39:
Als je het echt goed wilt testen draai je meteen even Furmark :D
of ati tool kan je voor artifacts zoeken.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 12:13
MicGlou schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:34:
Kijkend naar je sshot ziet het er idd gewoon uit alsof de kabels idd niet zo best contact maakten...
Onzin, zoals hierboven gezegt is dit een screenshot. Zelf exact het zelfde probleem mee gemaakt met Geforce kaart waarbij het geheugen niet goed vast was gesoldeerd. Dus als het fenomeen na een uurtje gamen is afgenomen komt dat waarschijnlijk door dat het soldeertin iets zachter is geworden, en uitgezet is. Het beste kan je de kaart opsturen als DOA.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:11
Welke kaart had je hiervoor en had je eerst alle drivers daarvan gedeinstalleerd (vooral wanneer je eerst een Nvidia kaart had).

Anoniem: 265941

Probeer eens de 11.5 drivers. Ik zelf heb een MSI 5850 kaart en hier crashte mijn pc met de nieuwe 11.6 drivers.

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 10:16
djexplo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Onzin, zoals hierboven gezegt is dit een screenshot. Zelf exact het zelfde probleem mee gemaakt met Geforce kaart waarbij het geheugen niet goed vast was gesoldeerd. Dus als het fenomeen na een uurtje gamen is afgenomen komt dat waarschijnlijk door dat het soldeertin iets zachter is geworden, en uitgezet is. Het beste kan je de kaart opsturen als DOA.
Of heel even in de oven stoppen :+ (er zijn mensen die dat met de 8800 serie van nvidia hebben gedaan, en het werkte :) toch raad ik het niet aan lol )

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:51
alex3305 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:19:
[...]

... Gast. Er zit toch een screenshot bij, die wordt heus niet van je monitor genomen, maar van de buffer van je videokaart. Conclusie DOA. :F
Kijk, iemand was mij voor, scheelt weer een spuit 11

Als dit idd een screenshot is, dan is het gewoon framebuffer defect uit je videokaart. Retourneren die hap.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

djexplo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Alleen heb ik dat nog nooit gehoord bij AMD kaarten, alleen NVidia gebruikte verkeerd soldeer, dus die vlieger gaat hier niet op, zelfde voor dit:
Baccy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:33:
[...]

Of heel even in de oven stoppen :+ (er zijn mensen die dat met de 8800 serie van nvidia hebben gedaan, en het werkte :) toch raad ik het niet aan lol )
Zou ik ook niet doen met een kaart anders dan de Nvidia's

Stress hem met Furmark en zware games, als dat wel werkt, is er iets anders niet goed lijkt me, want anders had ie het dan helemaal gedaan, bijna alles van je graka wordt dan gebruikt onder volle belasting (helemaal met Furmark).

[Voor 11% gewijzigd door DaLoona op 22-06-2011 13:09]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• Pablo11392
Bedankt voor de reacties. Zit momenteel op het werk. Ik ga vanavond eens met Furmark aan de slag. Kijken wat er gaat gebeuren. En anders voor alle zekerheid maar als DOA terug sturen... Weet je zeker dat het nooit fout kan gaan in de toekomst.

Overigens ga ik de oven maar niet proberen. Maar bedankt voor de tip :P

Thanks !

• Pablo11392
Score met Furmark: 1704 points (28 FPS, 60000 ms) met benchmark preset 1080. Mn kaart werd 60 graden, maar alles lijkt normaal te werken. Geen vage pixels dus :) Ik heb voor de rest totaal geen verstand van dat furmark en al die scores etc. Maar ik post het toch even.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:42
En als hij nu helemaal afgekoeld opstart, nog steeds de problemen of zijn ze ten aller tijde weg?

• Pablo11392
naarden 4ever schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:56:
En als hij nu helemaal afgekoeld opstart, nog steeds de problemen of zijn ze ten aller tijde weg?
Het blijft nog steeds weg. Kan het er mee te maken hebben gehad, dat mijn dvi kabel gewoon niet goed zat aangesloten? Kan je dan van die "lokale" storingen krijgen..?

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 18:19
Je kan ook in CCC kijken naar de optie DVI settings.
Dit staat onder: My Digital Flat-Panels > Properties.

Die zou ook iets kunnen doen ( weet het niet 100% zeker).

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:51
Pablo11392 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 07:13:
[...]

Het blijft nog steeds weg. Kan het er mee te maken hebben gehad, dat mijn dvi kabel gewoon niet goed zat aangesloten? Kan je dan van die "lokale" storingen krijgen..?
[sarcasm]Ja hoor, als je een screenshot van de framebuffer van je beeldscherm hebt getrokken wel :Y) [/sarcasm]

Feit is en blijft, dat je een screenshot hebt genomen die uit de framebuffer van je grafische kaart komt.
Feit twee is dan dat je artifacts ziet.

Sorry dat ik je teleur moet stellen, maar denk dat je de conclusie waar ik naar toe ga wel zelf kan trekken. Ruil hem om nu je nog binnen alle garantie periodes zit. Beter dan dat je dadelijk kan gaan RMA'en en moeilijk doen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee