Toon posts:

AMD overclocken zonder multiplier

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

Onderwerpen

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:31
Hallo Tweakers,

In een paar dagen (hoop ik) komt mijn nieuwe cpu koeler binnen, en wil ik gaan ebginnen met overclocken.
ik heb al wat pogingen gedaan om mijn AMD x640 (stock 3,0 gHz, zonder unlocked multiplier) te overclocken door de baseclock omhoog te schroeven en mijn memory timings en andere multipliers wat aan te passen zodat die ook weer "normaal" lopen en niet worden verminderd doordat mijn bios niet over bepaalde clocksnelheden wil (zoals de HT).
hoe doe ik dit het beste, en zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
mijn koeling zit verder wel goed, heb er heel wat aan geknutseld :)

ik heb een ASRock mobo (een mATX, ja niet het beste om mee over te clocken (afzetters van de pc winkel)) N68-S3 UCC.
is een beetje een standaard bios om mee te overclocken, niet te uitgebreid. ik kan alles wel vinden.

p.s. het zou goed kunnen dat iemand anders al zoiets heeft gepost, maar het is hier zoeken als een naald in een hooiberg)

Alvast bedankt,
Fordox

[Voor 6% gewijzigd door Fordox op 21-06-2011 20:54]

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ga je eerst eens inlezen: Overclocking & Tweaking FAQ Daar staat alles in wat je moet weten. Als je dan nog een vraag hebt mag je die posten

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem inderdaad eens een kijkje in hierboven genoemde FAQ en in verschillende tutorials die je met behulp van Google kunt vinden. Op die manier kun je de meeste vraagstukken zelf oplossen en leer je zodoende ook meer. Indien je op een later tijdstip tegen problemen aanloopt kun je altijd nog een topic openen, maar vermeld dan duidelijk wat er precies misgaat en wat je zelf al hebt geprobeerd. :)

PC1: 5800X3D - RTX 3080 - BenQ Zowie 240Hz
PC2: 3700X - RTX 2070 SUPER - Samsung Odyssey G3 165Hz

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee