AMD overclocken zonder multiplier

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:02

Fordox

00101010

Topicstarter
Hallo Tweakers,

In een paar dagen (hoop ik) komt mijn nieuwe cpu koeler binnen, en wil ik gaan ebginnen met overclocken.
ik heb al wat pogingen gedaan om mijn AMD x640 (stock 3,0 gHz, zonder unlocked multiplier) te overclocken door de baseclock omhoog te schroeven en mijn memory timings en andere multipliers wat aan te passen zodat die ook weer "normaal" lopen en niet worden verminderd doordat mijn bios niet over bepaalde clocksnelheden wil (zoals de HT).
hoe doe ik dit het beste, en zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
mijn koeling zit verder wel goed, heb er heel wat aan geknutseld :)

ik heb een ASRock mobo (een mATX, ja niet het beste om mee over te clocken (afzetters van de pc winkel)) N68-S3 UCC.
is een beetje een standaard bios om mee te overclocken, niet te uitgebreid. ik kan alles wel vinden.

p.s. het zou goed kunnen dat iemand anders al zoiets heeft gepost, maar het is hier zoeken als een naald in een hooiberg)

Alvast bedankt,
Fordox

[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 21-06-2011 20:54 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ga je eerst eens inlezen: Overclocking & Tweaking FAQ Daar staat alles in wat je moet weten. Als je dan nog een vraag hebt mag je die posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem inderdaad eens een kijkje in hierboven genoemde FAQ en in verschillende tutorials die je met behulp van Google kunt vinden. Op die manier kun je de meeste vraagstukken zelf oplossen en leer je zodoende ook meer. Indien je op een later tijdstip tegen problemen aanloopt kun je altijd nog een topic openen, maar vermeld dan duidelijk wat er precies misgaat en wat je zelf al hebt geprobeerd. :)

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Dit topic is gesloten.