Toon posts:

Mening bij het kopen van een game laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

Onderwerpen

Anoniem: 342123

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik sta op het punt om een 17' inch laptop van Sager te kopen, ik wilde graag jullie mening weten over zowel het bedrijf en de specs van de laptop zelf.

Het is een laptop voor mijn studie in combinatie met gamen.

17.3" Full HD LED-Backlit Display with Super Glossy Surface (1920 x 1080)
Nvidia GeForce GTX 485M GPU with 2GB GDDR5 Video Memory
Intel® Core™ i7-2630QM Processor ( 6MB L3 Cache, 2.00GHz)
8GB Dual Channel DDR3 SDRAM at 1600MHz - 2 X 4GB
120GB Intel 510 Series SATA3 Solid State Disk Drive
8X DVD±R/RW/4X +DL Super-Multi Drive & Software
802.11 B+G+N Wireless LAN + Bluetooth Combo Module
Smart Li-ION Battery Pack

Het prijskaartje in euro's inclusief verzendkosten = 1750 euro

Is dit een verstandige keuze?

Alvast bedankt.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 342123 op 21-06-2011 20:39]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mag ik vragen waarom een laptop en geen desktop? Een desktop kun je zoiets veel goedkoper hebben namelijk.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Topicstarter
denikids schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:32:
Mag ik vragen waarom een laptop en geen desktop? Een desktop kun je zoiets veel goedkoper hebben namelijk.
Sorry, ik was vergeten waarvoor ik het gebruik. Het is een laptop voor me school en games, daarnaast moet ik mobiel zijn, want ik reis best veel.

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 14:41

edeboeck

mie noow noooothing ...

Anoniem: 342123 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:31:
...
Intel® Core™ i7-2630QM Processor ( 6MB L3 Cache, 2.00GHz)
8GB Dual Channel DDR3 SDRAM at 1600MHz - 2 X 4GB
120GB Intel 510 Series SATA3 Solid State Disk Drive
...
Omdat je niet echt ingaat op wat je juist doet van studie en games, is het wat moeilijk in te schatten... als ik naar deze 3 specs kijk, lijkt het me dat je voor absolute snelheid wilt gaan... vandaar de logische vraag: heb je dit nodig/wil je daar de meerprijs voor betalen?
Als geld geen issue is, lijkt me dat sowieso een goede investering.
Wat het RAM-geheugen betreft: je gaat toch 64-bit draaien veronderstel ik, anders heb je er geen bal aan. Zelfs met 64-bit: draai je veel VM's of doe je aan zware beeldbewerking? Anders lijkt het me overkill.
Als je VM's draait, ga je toch echt externe HD nodig hebben... check in dat geval ook even of je laptop én de externe HD USB3.0 ondersteunen, anders zit je alsnog met een bottleneck.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:37

Aganim

I have a cunning plan..

Welke eis stel je aan accuduur? Zeker bij laptops met grotere schermen kan die nog weleens tegenvallen.
Daarnaast ben ik persoonlijk niet kapot van glossy schermen op laptops, omdat je bij het minste beetje zon op je scherm weinig tot niets meer ziet.

Beide punten zijn dingen om rekening mee te houden, zeker als je onderweg ook nog zou willen werken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 342123 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:35:
Sorry, ik was vergeten waarvoor ik het gebruik. Het is een laptop voor me school en games, daarnaast moet ik mobiel zijn, want ik reis best veel.
Dan zou ik dat niet met een 17 inch laptop doen. Die zijn vrij groot en wegen redelijk wat.

Moet zeggen dat dit op deze wijze wat op een pats- of helpdesktopic lijkt. Op welk gebied wil je onze mening weten? Waarom voldoen bijvoorbeeld reviews of informatie die je via Google hebt weten te vinden niet aan jouw verwachtingen? Heb je überhaupt naar dingen gezocht op internet?

Uiteindelijk kunnen we niet voor jou beslissen of het een verstandige keuze is of niet. Jij moet uiteindelijk met de laptop werken en niet wij.

Topicstarter
edeboeck schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:39:
[...]
Omdat je niet echt ingaat op wat je juist doet van studie en games, is het wat moeilijk in te schatten... als ik naar deze 3 specs kijk, lijkt het me dat je voor absolute snelheid wilt gaan... vandaar de logische vraag: heb je dit nodig/wil je daar de meerprijs voor betalen?
Als geld geen issue is, lijkt me dat sowieso een goede investering.
Wat het RAM-geheugen betreft: je gaat toch 64-bit draaien veronderstel ik, anders heb je er geen bal aan. Zelfs met 64-bit: draai je veel VM's of doe je aan zware beeldbewerking? Anders lijkt het me overkill.
Als je VM's draait, ga je toch echt externe HD nodig hebben... check in dat geval ook even of je laptop én de externe HD USB3.0 ondersteunen, anders zit je alsnog met een bottleneck.
Het is de bedoeling dat deze laptop in ieder geval games zoals Battlefield 3 knap kan draaien.

Betreft het ram-geheugen heb ik me via verschillende benchmark test wijs laten maken dat het een FPS winst is van 5 frames, is dus makkelijk te verwaarlozen, alleen wat wel bleek is dat je FPS er stabieler van wordt, en stabiliteit is 1 van de dingen die hoog op me lijstje staat.

De laptop ondersteunt USB3.0.

Voor de rest ben ik niet van plan om VM's te draaien.

Alvast bedankt voor de snelle replies :)

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mag ik even zeggen dat ik deze sager extreem overpriced vind?
We pakken een voorbeeld erbij. De alienware M17x. Ja. Dat overpriced merk: Voor €1,336 heb je een vergelijkbare config met HD6970 (marginaal sneller, maar bovenal 2x zo zuinig als de GTX485m, nog goedkoper ook...) 4GB RAM, en een 320GB hdd. Oh, en zonder dat toetsenbord van clevo.

Trek €60 uit om te upgraden naar 12GB RAM, en €200 om je favo SSD in het nog ongebruikte 2d HDD slot te steken, en je bent nog steeds goedkoper uit. Woei.
Anoniem: 342123 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:35:
[...]

Met deze eisen heb ik maar een advies: neem een thin en light.
Een 17" van 4KG is killing om elke dag mee te slepen. Het is maximaal 15" (en dan bedoel ik geen G53, die is net zo zwaar als de gemiddelde 17" stoeptegel), en het liefst nog kleiner, zoals de M14x, M11x, of acer timeline 4... -uhm- die ene zonder dvd drive met GT540m, als je echt wilt gamen onderweg.

Maar dit topic gaat op slot. Zoals je misschien al hebt gelezen in CSL beleid is het niet de bedoeling om losse aankoopadviestopics te openen. Je bent echter welkom in [NBBG Aanschaf] Gamingnotebook februari 2011.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee