Toon posts:

Rek met kabels in de winkel

Pagina: 1
Acties:

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 17:16
Beste tweakers,

Ik hoop in het juiste topic, heb namelijk geen idee waar ik dit moet plaatsen.

Ik ben werkzaam bij een computer winkel waar we momenteel alle kabels in laadjes in OEM verpakkingen hebben liggen, welke ingekocht worden via een leverancier (welke voornamelijk OEM verkoopt). Laadjes door spitten etc schiet niet op en staat niet erg netjes tegenover de klant. Zodoende, waar halen we een kabel rek vandaan?
Zelf maken is een optie, maar ik denk dat er vast bedrijven zijn die een standaard rek ergens vandaan hebben.

Ik ben op zoek naar een "kabelboer" die het liefst een compleet rek verkoopt/verhuurt of iets in die richting en deze geregeld komt aanvullen. Alle kabels netjes in dezelfde verpakkingen.
Kom even niet op de naam, volgens mij is er een naam voor: Rek wordt geplaatst en aangevuld, wij betalen wat we verkopen. Wat we niet verkopen kan eventueel weer terug.

Voorbeelden van kabels die we veel verkopen: utp (cat5), vga, 3.5" jack, dvi en hdmi.

Wie weet een bedrijf die iets in deze richting kan regelen?

Alvast bedankt!

Gr. Roy

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Tip; Slattwall kopen. Verschillende leveranciers verkopen ze, veel verschillende kleuren, staat erg mooi in een winkel en met een stapeltje blisterhaken naar hartelust aan te passen.

Dit dus:

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:53
Informeer eens bij Nedis(leverancier van oa. Konig en HQ). Ik weet dat Konig iig een rek heeft, zie je bij Paradigit ook staan

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
royduin schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:13:
Ik ben op zoek naar een "kabelboer" die het liefst een compleet rek verkoopt/verhuurt of iets in die richting en deze geregeld komt aanvullen. Alle kabels netjes in dezelfde verpakkingen.
Kom even niet op de naam, volgens mij is er een naam voor: Rek wordt geplaatst en aangevuld, wij betalen wat we verkopen. Wat we niet verkopen kan eventueel weer terug.
Heb je dit wel overlegt met je baas?
Het is nogal een verandering qua winstmarge wat je nu even voorstelt.

In consignatie wordt het veelal genoemd, maar het betekent simpelweg dat je in de prijs van je verkochte kabels nu opeens een stukje rek (en verwachte retour te nemen kabels) hebt zitten.
Dit is opzich niet erg als het niet om je core-business gaat (maar de meeste computer-winkels die ik ken draaien veelal op de kabels/accessoires etc), maar als het je hoofdmoot van je omzet gaat beinvloeden, tja dan zou ik toch eerst even overleggen met je chef...

• royduin
Uiteraard in overleg met de baas, gaan alle mogelijkheden eens op een rijtje zetten.

We moeten nog even zien wat het makkelijkste is, compleet rek of zelf wat fabriceren. Zelf kabels uitzoeken of dit laten regelen adhv wat we verkopen.

Inmiddels Conceptronic ook tegen gekomen: http://www.conceptronic.n...aspx?tabindex=4&tabid=610
En Nedis staat ook op de lijst morgen gebeld te worden: http://www.nedis.nl/News....Nedis&Opened=2294&STBSID=

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:54
Gomez12 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:27:
[...]

Heb je dit wel overlegt met je baas?
Het is nogal een verandering qua winstmarge wat je nu even voorstelt.

In consignatie wordt het veelal genoemd, maar het betekent simpelweg dat je in de prijs van je verkochte kabels nu opeens een stukje rek (en verwachte retour te nemen kabels) hebt zitten.
Dit is opzich niet erg als het niet om je core-business gaat (maar de meeste computer-winkels die ik ken draaien veelal op de kabels/accessoires etc), maar als het je hoofdmoot van je omzet gaat beinvloeden, tja dan zou ik toch eerst even overleggen met je chef...
Rek aanschaffen kost geld, maar kans bestaat ook dat door de aanschaf van een rek en het zichtbaar maken van je kabels je er ook meer gaat verkopen, omdat klanten nu weten dat je ze hebt en verkoopt. Of het genoeg is om het rek uit te halen is een overweging voor z'n baas.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kunt je natuurlijk ook onderscheiden van andere computerwinkels door eens niet kabels met een enorme marge te verkopen in een door het merk beheerde display, maar door zelf een rekje in elkaar te zetten en daarin goede maar scherp geprijsde kabels te hangen die je zelf kiest.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:30
Met haribold, als je het mij vraagt zijn 99.9% van de kabels die worden verkocht in een dergelijk display way overprized! Sata-kabeltjes voor €5,- en HDMI-kabeltjes voor nog meer geld.

My favorite programming language is solder.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
haribold schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:14:
Je kunt je natuurlijk ook onderscheiden van andere computerwinkels door eens niet kabels met een enorme marge te verkopen in een door het merk beheerde display, maar door zelf een rekje in elkaar te zetten en daarin goede maar scherp geprijsde kabels te hangen die je zelf kiest.
Waarom scherp geprijsde kabels gaan verkopen met allemaal werk eromheen (wat ook allemaal weer terugverdiend moet worden) als je dezelfde winst kan behalen met een kant en klaar rekje?

Als ik 1 euro winst maak op een kabel dan liever uit een rek waar ik geen onderhoud aan heb als een rek waar ik 1 euro 10 winst maak maar waar een medewerker x uur per week de bezig is met bestellen en vullen etc.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:21
Wellicht dat via König of andere kabelmerken wel de huur van een compleet rek te regelen valt. Gewoon vragen.

Verder is de vraag wat je wilt bereiken:
- efficiency
- uitstraling

Dat tweede punt bereik je er wel mee, maar ik denk dat je prima OEM kabels kunt verkopen, maar neem dan maatregelen dat het niet allemaal door elkaar ligt maar maak in die lades een duidelijke vakkenindeling.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-05 17:21
Bij conceptronic moet je voor een bepaald bedrag kabels kopen en dan krijg je het rek er gratis bij.
En het voordeel is dat je niet alleen kabels van conceptronic er in hoeft te hangen maar je mag ook andere merken er bij hangen.
Hoofd moot moet natuurlijk wel conceptronic zijn.
Maar bij sommige andere mag je echt alleen de kabels van dat merk er in hangen.

www.nolimitoss.nl

• royduin
Bedankt voor de reactie's! We gaan op de zaak z.s.m. overleggen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 19:09

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Elk merk heeft wel dat soort spul.

Konig (Nedis), Icidu (Bas computers), Eminent (Javocom), Conceptronic (2L?) en vele anderen

Racks verschillen, soms krijg je ze gratis bij een order vanaf x, soms krijg je ze in bruikleen.

Wat jij wilt heet consignatie: Je krijgt de hele bende, en tikt af wat ze bijvullen (wat dus verkocht is)

Maar zoals al gezegd, een kabeltje kost dan wel een stuk meer door een mooie verpakking.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:11

Valkyre

Kitesurf FTW!

Of je hangt van elke kabel er 1tje op met de prijzen erbij en watvoor kabel het is + de afmetingen?
en de rest laat je inde bak liggen? of je sorteert deze? dan ben je goedkoop en overzichtelijk.

iRacing Profiel

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-05 17:21
Conceptronic (2L?) is hetzelfde.
Ze worden verkocht door Qwerty.

www.nolimitoss.nl

• royduin
We gaan toch voor de oplossing van Obiter dictum. Zelf een rek (laten) maken, in de stijl zoals op de afbeelding. Ziet er netjes en strak uit. Geen gezeur met merken die je in een rek wel/niet mag hangen.

Nu nog even vergelijken welk merk / leverancier kabels voor een knappe prijs verkoopt met een nette verpakking erom. Daar gaan we wel uit komen.

Zal nog even duren, zodra we resultaat hebben komt er zeker een foto aan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee