• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:09
ik heb antec three hunderd als behuizing.
mijn doel is om algemeen pc te koelen voor levensduur ,intresse en later mischien overklokken.
ik ga nog niet direct kopen , rond midden zomer.

mijn voorstel van koelen

corsair h60
Scythe Gentle Typhoon 120mm 1850rpm 2x voor radiator corsair h60.
Scythe Slip Stream 120mm 1600rpm 3x als intake
Scythe Slip Stream 140mm 1700rpm 1x als outtake
fan controller Scythe Kaze Master Pro ( kan 6 fans besturen en ziet goed uit )

is dit goed voorstel , zoja en welke configuratie kan ik best gebruiken?
vooral hoe de corsair h60 radiator gebruiken als buiten naar binnen ( tip van corsair ) of binnen naar buiten?
met 2 fan of is 1 voldoende.

ps:hoe voeg je bijlage toe van je foto? voor eventuele tekeningen

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:31

Fordox

00101010

over algemeen kun je de radiator van de Hseries alleen dicht bij de cpu zetten, dus ze moeten uit de kat blazen. het liefst in pull voor de radiator, oftwel: kast <--- fan <--- radiator. (gelijk met airflow)
ik heb zelf lichte ervaringen met deze kast, heb ooit een keer gebruikt om een systeem in te bouwen.
de kast heeft mooie inbouw mogelijkheden en ruimte, en je gooit er mooie/functioneele fans in.
ik snap dus eigenlijk niet waarom je niet voor luchtkoeling gaat. heeft meer effect in deze kast (betere prestatie), en is goedkoper. de airflow in deze kast is goed te noemen, dus de cpu koellichaam word dus ook goed gekoelt door de pc airflow ipv alleen de fan die erop zit.

foto's kun je zo toevoegen:
[img*]http://jefotourlhierzo.jpg[/img*] zonder sterretjes

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57
Ik heb deze kast en qua koeling zit dat wel snor.
Alleen maakt mijn mugen2 het moeilijk om bij de 140mm te komen.

Voeding van onderuit de kast lucht laten zuigen, 2x120mm aan de voorkant plaatsen zodat de hdd's lekker koel blijven en 2 outtakes. Gezien je een h60 wilt gebruiken zou ik die aan de achter outtake plaatsen. Dan kun je goed profiteren van de 140mm top outtake.

Sidepanel gewoon met rust laten. Dat is zo'n onzinnige plek...

Iig niet gebruik maken van de antec fans. Die maken herrie. Ik heb nexus fans met een simpele fan controller die 7 volt stuurt.

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:09
ik ga voor waterkoeling omdat eenvoudiger is te instaleren, oogt mooier, geen last van dat gewicht voor moederbord, stabieler temperaturen en iets nieuw systeem van coolen watercooling eens uittesten.
en ik wil ook graag glas in sidepanel voorzien en behuizing vanbinnen zwart spuiten.
ik weet niet welke spuitfles best is en dezelfde kleur is als antec en moet je ook dan antec buitenkant ook spuiten? en welke plexiglas van soort.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:31

Fordox

00101010

Je standpunten zijn een beetje te betwijfelen, maar zoals ik het nu lees wil je het gewoon graag dus laat ik je daarmee met rust :)
overspuiten is wel zo netjes als je alles tegelijk doet, daar word het mooi gelijk en egaal van. kan met een gewone spuitbus van de gamma. ik heb er zelf niet veel ervaring mee maar het zou moeten werken.
hetzelfde is voor plexiglas, ga naar de lokale doe het zelf zaak en zoek een leuke plaat plexi op en bouw het in :) zorg er wel voor dat dat plexiglas een beetje te bewerken is.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:34
Ehm, ik zag ook dat je 3X 120 mm als intake gebruikt. Ik heb de kast zelf, ik gebruik de 2 120 mm slots voor als intake, en de 120 achter, en de 140 achter als outtake. Ook heb ik het paneel met het 120 mm slot aan de kant van de backplate geplaatst, zodat het er iets mooier uit ziet. Misschien dat je daar wat aan hebt?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee