• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Heb vandaag op Deal Extreme een Android telefoon met mid/high end specs voor een aantrekkelijke prijs gezien.

Het is een soort van Nexus S rip-off :

Specs zijn heel goed voor 130 euro,snel even de specs:

Bijzonderheden: Android 2.2.1 OS system / Wi-Fi / Bluetooth / TV /
Gewicht: 143 gram
CPU: MediaTek MTK6516 / 460 + 280MHz (Dual core)
Scherm: 4.1-inch vibrant color /Touch Screen (Resistive)
Resolutie: 480 x 800 pixels
Camera: Dual-Camera, 300K Pixels Front Camera. 3.0 Mega Pixels Backside Camera. Picture Max Resolution 2480x1536 pixels
Interne geheugen: Built-in 512 flash memory, 256 available capacity.

Alleen jammer dat het een resistief touchscreen is. Maar goed wat wil je verwachten voor 130 euro?? Kortom, het ziet er goed uit en ik denk dat je veel waar voor je geld zult hebben.

Laat een reactie achter met je mening erover.

[Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 21-06-2011 19:17]

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 11:29
Resolution: 2480x1536 pixels
:P

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 23:31
Camera resolutie ;) 3MP dus

Burp

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Voxyn schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:51:
[Resolution: 2480x1536 pixels]

:P
Aangepast :)

[Voor 10% gewijzigd door iPodKiller op 21-06-2011 18:52]

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:12
3.8MP dus :)
Hmm ja wat je wil natuurlijk... Denk dat je beter een Motorola Milestone op kunt pikken bij de BC voor 150,00

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:45

Sick Nick

Drop the top!

Alsof de resolutie überhaupt iets zegt bij chinese kloontjes (of uberhaupt bij het echte spul, hoge resolutie zegt niks over kwaliteit). Ik vrees dat hier ook wel het een en ander aan upscaling plaats gaat vinden overigens. Daarnaast is die CPU echt bout traag.

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Resitive touch-screen, eerste reden waarom ik hem niet zou kopen
Lage mhz maar wel weer dual-core... weet niet hoe het in de patrijk loopt maar lijkt mij ook een reden om het niet tekopen.
En er zit zo`n idiote tv-atenne op :)

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Anoniem: 325463 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:54:
Resitive touch-screen, eerste reden waarom ik hem niet zou kopen
Lage mhz maar wel weer dual-core... weet niet hoe het in de patrijk loopt maar lijkt mij ook een reden om het niet tekopen.
En er zit zo`n idiote tv-atenne op :)
Als het een capacitief touchscreen was geweest ipv een resistief, was ik misschien licht geïnteresseerd geweest.

Maar lijkt me over het algemeen best een goede prijs voor die specs,maar het is wel dual core, misschien dat een beetje overklokken wonderen doet.
Sick Nick schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:54:
Alsof de resolutie überhaupt iets zegt bij chinese kloontjes (of uberhaupt bij het echte spul, hoge resolutie zegt niks over kwaliteit). Ik vrees dat hier ook wel het een en ander aan upscaling plaats gaat vinden overigens. Daarnaast is die CPU echt bout traag.
Tja, misschien eventjes afwachten op reviews en foto's op DX. Kijken of mensen het een aankoop waard vinden.

[Voor 28% gewijzigd door iPodKiller op 21-06-2011 18:59]

• Niet online
Hoop dan wel dat er een community bijzit die een beetje kan rooten

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 23:31
Vergeet niet dat het toestel geen 3G functionaliteit heeft. Alleen GPRS

Burp

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 12:29
Als je de CPU (MediaTek MTK6516) dual-core noemt, dan heeft mijn LG Optimus 2x dus een tripple-core.

Je hebt de "main" core die draait op 460 (daadwerkelijk op 416 zonder overclock). En de "radio" core die dus het GSM gedeelt draaiend houd. Al je applicatie draaien dus maar op 1 core..

http://forum.xda-develope...le=Chinese_Clones_MTK6516

[Voor 12% gewijzigd door revertive op 21-06-2011 19:04]

Anoniem: 344302

Op Youtube zijn genoeg filmpjes van dit ding te vinden, en als ik die zie zou ik hem niet kopen: hij is echt hartstikke langzaam. Dat is ook wel logisch, met zo'n kloksnelheid en zo'n groot scherm.

YouTube: ‪MyCellBay com A1000 4 Inch Android 2 2 Wi Fi Analog TV Java Quad Band Dual SIM Smart Phone‬‏

• Niet online
Oh nou zie ik het ook!
Gelukkig wel frequencies die in NL werken!
Denk toch niet dat dit een goeie telefoon is om te kopen, kan je beter zo`n android budget toestelletje nemen

En dat er een single-core met radio-core bijzit is nog slechter, De g1 heeft zelfs betere specs :(

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 21-06-2011 19:04]

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Tja, voor 150 heb je een mooie HD7 rip-off. Die heeft wel gps en een capacitief touchscreen maar een crappy cpu van 413 MHz en geen 3G.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Anoniem: 344302 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:03:
Op Youtube zijn genoeg filmpjes van dit ding te vinden, en als ik die zie zou ik hem niet kopen: hij is echt hartstikke langzaam. Dat is ook wel logisch, met zo'n kloksnelheid en zo'n groot scherm.

YouTube: ‪MyCellBay com A1000 4 Inch Android 2 2 Wi Fi Analog TV Java Quad Band Dual SIM Smart Phone‬‏
Hmm ja, ik sla deze sowieso over. Ben al een trotse eigenaar van een Desire, zie geen reden om over te stappen naar zulke telefoons.

Voor die geld zou ik liever een ZTE Blade (San Fr..) nemen, maar dit lijkt me ook een best redelijk telefoon. Vooral als je een beetje high-end achtig telefoontje wilt. :)

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Tja, CPU is wel misleidend als ik de reactie van revertive lees. Een ZTE telefoon lijkt me een stuk beter voor een budgetprijs. En komen trouwens bovenop die 171$ geen invoertax oid? Tja, als je weet wat voor CPU erin zit en het resistieve touchscreen, en hoevel RAM zou er trouwens in zitten, lijkt me ook niet al te veel ;)?

• Niet online
Dealextreme maakt er wel weer een kadotje van >:)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 21-06-2011 19:10]

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Voor dat geld kijk je beter naar de pricewatch: ZTE Blade

Software is like sex, it's better when it's free

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Thmz159 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:08:
Tja, CPU is wel misleidend als ik de reactie van revertive lees. Een ZTE telefoon lijkt me een stuk beter voor een budgetprijs. En komen trouwens bovenop die 171$ geen invoertax oid? Tja, als je weet wat voor CPU erin zit en het resistieve touchscreen, en hoevel RAM zou er trouwens in zitten, lijkt me ook niet al te veel ;)?
RAM staat er niet bij, maar het zal sowieso geen 256mb+ zijn volgens mij..

edit: ram toegevoegd, is 512mb met idd 256mb vrije ruimte.

[Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 21-06-2011 19:18]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
supreme tweaker schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:59:
Vergeet niet dat het toestel geen 3G functionaliteit heeft. Alleen GPRS
Dat lijkt me genoeg reden om het toestel te mijden als de pest. Een Android-smartphone zonder 3G is een gigantische handicap. Verder lijkt het me een gare processor, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het model niet ken.

Het ding mag dan goedkoop zijn, maar zonder 3G en een trage processor is het alleen maar een ergernis.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga dan voor de San Fransisco, veel beter apparaat voor dezelfde prijs.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-05 13:33
dit is geen dual-core processor.
een poosje gelden heb ik op die processor zitten googlen, maar weet niet meer precies hoe dat zit.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
anoniem1 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:08:
dit is geen dual-core processor.
een poosje gelden heb ik op die processor zitten googlen, maar weet niet meer precies hoe dat zit.
Hmm je hebt een punt, dit zijn geen echte dual core cpu's. Dit stond er op de site van XDA.

''Often advertised as dual core, but this is misleading, the 2nd core runs the radio and will not be usable for applications. In fact, any proper smartphone has a separate smaller core for the GSM portion, so real dual core phones in fact have 3 cores''

Dus de 2e core is helemaal niet eens te gebruiken voor applicaties, die wordt alleen gebruikt voor de radio... :/

Linkje is een goede wiki pagina(XDA) over die type telefoons, dus ik raad je het aan om het te lezen.

[Voor 6% gewijzigd door iPodKiller op 21-06-2011 20:25]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee