Toon posts:

[Domein] Eigenaar niet te vinden/bereiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 10:19

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ellow,

Ik wil graag mijn achternaam als domein hebben. Echter is deze al bezet.

Ik heb hierop geprobeerd contact op te nemen met de huidige eigenenaar, gezien er op het domein geen site of iets draait. Ik heb geprobeert contact op te nemen via de gegevens die ik kon vinden via een WHOIS, maar daar krijg ik geen reactie op. Ik heb het hosting bedrijf gebeld, maar die doen heel raar, en willen ook alleen maar een mailtje sturen naar de eigenaar van het domein. Ik heb al eens gekeken wat er precies voor een eigenaar aan vast zit, en dan kom ik bij 1 of andere automatiek zaak uit in Amsterdam.

Verloopt zon domein niet? Wat kan ik nog proberen. Het gaat om zurburg.nl

tips zijn welkom!

hier de WHOIS:
Meer informatie over de Whois
Domeinnaam zurburg.nl
Status actief
Houder Automatiek Constantijn v.o.f.
Administratieve contactpersoon postmaster@ben-events.nl
Registrar NL Hosting Internet Solutions bv
Kerkstraat 1
6669DA DODEWAARD
Nederland
Technische contactpersonen admin@nlhosting.com
Domeinnaamservers ns.nlhosting.net
ns1.nlhosting.net
Datum registratie 2001-02-01
Administratie door NL Domain Registry

[Voor 25% gewijzigd door Damian op 21-06-2011 18:45]

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Heb je naar beide mailadressen gemaild?

Software is like sex, it's better when it's free

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 03:18
Directeur van Automatiek Constantijn al gebeld? (zijn er misschien meer) http://www.ertussenuit.com/details/21738.htm

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Anoniem: 26306

Damian schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:44:

Ik heb het hosting bedrijf gebeld, maar die doen heel raar, en willen ook alleen maar een mailtje sturen naar de eigenaar van het domein.
Dat is niet heel raar. Bedrijven gaan niet zomaar aan iedereen vertellen wie hun klanten zijn. Ik zal nooit contactgegevens van een klant aan een derde partij geven tenzij de klant hier akkoord voor geeft.

Als die partij niet reageert heb je gewoon pech, want .nl-domeinnamen verlopen niet tenzij ze worden opgezegd door de SIDN deelnemer.

Of een domeinnaam wel of niet voor een website wordt gebruikt is overigens totaal niet van belang. We vergeten nog weleens dat een geregistreerde naam uiteindelijk voor allerlei doelen kan worden gebruikt. Website en email zijn er maar 2.

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Anoniem: 26306 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:54:
[...]

Dat is niet heel raar. Bedrijven gaan niet zomaar aan iedereen vertellen wie hun klanten zijn. Ik zal nooit contactgegevens van een klant aan een derde partij geven tenzij de klant hier akkoord voor geeft.
Redelijk logisch, maar dan kan jij misschien contact opnemen met je klant en de vraag aan hem stellen om dan later terug contact op te nemen met diegene die de vraag stelde.

Software is like sex, it's better when it's free

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 15:55
Anoniem: 26306 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:54:
Of een domeinnaam wel of niet voor een website wordt gebruikt is overigens totaal niet van belang. We vergeten nog weleens dat een geregistreerde naam uiteindelijk voor allerlei doelen kan worden gebruikt. Website en email zijn er maar 2.
Inderdaad. En er is een MX record voor het domein in de DNS, dus goede kans dat 'ie niet voor een website, maar voor e-mail gebruikt wordt.

Anoniem: 26306

Rubinski_be schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:09:

Redelijk logisch, maar dan kan jij misschien contact opnemen met je klant en de vraag aan hem stellen om dan later terug contact op te nemen met diegene die de vraag stelde.
Klopt, dat doe ik maximaal één keer, en als de klant niet reageert dan respecteer ik die keuze en ga ik onze klanten niet meer lastigvallen :)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Dat hebben ze inderdaad geprobeerd, echter laat de eigenaar niets van zich horen...

En het mx record gaat naar NLhosting zelf, dat is natuurlijk logisch. Betekend niet dat er wat mee word gedaan.

[Voor 40% gewijzigd door Damian op 21-06-2011 20:24]

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:59
Ik weet niet wat voor e-mail je hebt gestuurd, maar als het een voorstel was tot verkoop, misschien heeft de eigenaar daar geen trek in? Er zijn duizenden redenen te bedenken waarom e-mail niet beantwoord wordt, maar aangezien dat de enige optie is die je hebt is misschien pech hebben ..

Of een brief schrijven met wat je ook wilt, hoe dan ook, of er reactie komt of niet hangt vaak af van wat je stuurt. :)

[Voor 17% gewijzigd door Tys op 21-06-2011 20:33]

My flight statistics: (423.270km in 114 flights) Next trips: Rio de Janeiro (Brazil)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tyson schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:32:
Ik weet niet wat voor e-mail je hebt gestuurd, maar als het een voorstel was tot verkoop, misschien heeft de eigenaar daar geen trek in? Er zijn duizenden redenen te bedenken waarom e-mail niet beantwoord wordt, maar aangezien dat de enige optie is die je hebt is misschien pech hebben ..

Of een brief schrijven met wat je ook wilt, hoe dan ook, of er reactie komt of niet hangt vaak af van wat je stuurt. :)
Herkenbaar... ik had laatst ook een verzoek tot contact omdat iemand een domein wat ik heb (maar geen drol mee doe) wilde hebben. Ook ik heb niets van me laten horen. Geen zin in, te druk en meestal komen ze toch met een bod van 50 euro of zo.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Cyberpope schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:38:
[...]

Herkenbaar... ik had laatst ook een verzoek tot contact omdat iemand een domein wat ik heb (maar geen drol mee doe) wilde hebben. Ook ik heb niets van me laten horen. Geen zin in, te druk en meestal komen ze toch met een bod van 50 euro of zo.
Hmm, door fijne figuren zoals jij krijg ik mijn domein dus ook niet...

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"Mijn domein" en "dus"? Het is iemand anders zijn domeinnaam. En de "dus" kan ik ook niet volgen: als Cyberpope wel iets van zich had laten horen, had jij dan je gewenste domein gekregen?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Sendy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:19:
"Mijn domein" en "dus"? Het is iemand anders zijn domeinnaam. En de "dus" kan ik ook niet volgen: als Cyberpope wel iets van zich had laten horen, had jij dan je gewenste domein gekregen?
guttegut, niet zo bijdehand. Als er dus kennelijk personen met een instelling zijn zoals die van Cyber, dan word het inderdaad moeilijk om een domein te verkrijgen.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 12:42
Damian schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:22:
[...]

guttegut, niet zo bijdehand. Als er dus kennelijk personen met een instelling zijn zoals die van Cyber, dan word het inderdaad moeilijk om een domein te verkrijgen.
Nee het wordt gewoon moeilijk om een domein te verkrijgen dat al van iemand anders is 8)7

no animals were harmed during the production of this message

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 01:18
[...]

Als men een brief door mijn bus gooit omdat ze de auto die ik voor de deur heb staan maar niet gebruik willen kopen ga ik daar ook niet achteraan bellen, in het geval ik het niet kwijt wil..

Het domein is al bezet, als de eigenaar niet reageert / schijnbaar niet staat te springen het kwijt te raken is het gewoon helaas,
http://www.dutchfoodshop.nl/images/categories/calve%20pindakaas.jpg

Anoniem: 155599

Ik snap je houding ook niet. Het domein is al van iemand anders, had je er maar eerder bij moeten zijn.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 16:02
[...]

tja dat is nu eenmaal zo en daar doe je niks aan. Het is nu eenmaal wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Als je dan echt je achternaam als domein wilt hebben kun je altijd uitwijken naar een ander toplevel of je moet bereid zijn om grof geld te betalen.
Je hebt natuurlijk nooit het alleenrecht op een achternaam dus je hebt geluk of niet.

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 23:04
Dan neem je toch zurburg.nu of .me of een van de andere 100en die wel vrij beschikbaar zijn.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Of je registreert je naam als merk, betaalt $130.000 + $17.000 per jaar en dan heb je .zurburg! ;)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 23:04
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:36:
Of je registreert je naam als merk, betaalt $130.000 + $17.000 per jaar en dan heb je .zurburg! ;)
Daarmee kun je je domeinnaam nog niet opeisen? Een merknaam kost overigens maar een paar 100 per jaar.

Als die persoon ook zurgurg heet of een handelsnaam heeft die zurburg heet, dan vis je alsnog achter het net.

[edit]
ah, je bedoeld .zurburg als domein. Ik ben benieuwd wat daar de voorwaarden voor zijn.

[Voor 10% gewijzigd door TheSiemNL op 22-06-2011 20:59]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Herko_ter_horst bedoelt dat je je eigen TLD kan registreren als je geld teveel hebt ;)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee