Toon posts:

raar download probleem (mbt direct link mp3)

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 257737

Topicstarter
Ik heb een nogal vreemd probleem.

Inleiding
Ik probeer te downloaden deze aflevering van BNR (juridische zaken).

Dat is zoals je kunt zien een direct link naar een (te vertrouwen) mp3 bestand. Bij een normale werkende browser download deze vervolgens het bestand (alvorens te vragen of je het wil opslaan dan wel te openen). Tot zover handelt mijn browser (IE -8, windows xp sp3) naar behoren.

Probleem (kern)
Echter wanneer ik opslaan als doe, dan download de browser bij mij een paar seconde maar een deel. en doetie vervolgens alsof die klaar is, terwijl die aangeeft dat ie X mb van 30 MB aan het downloaden is maar uiteindelijk maar 3mb van de server afhaalt.

Kent iemand dit probleem (i.e. weet iemand het op te lossen)? Ik ben ook best benieuwd naar de oorzaak achter het probleem, het enige dat ik kan bedenken is dat mijn connectie niet zorgvuldig pingt..

Alvast vriendelijk dank voor het antwoord.

Ps. voor de goede orde heb ik hier eerst 2 uur op zitten googlen zonder succesvol resultaat.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 257737 op 21-06-2011 18:31]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Gebruik FireFox, Safari of Chrome eens, en kijk of je hetzelfde probleem krijgt. Kan liggen aan de slechte ondesteuning van IE8 om gepseudostreamde bestanden op te slaan met byte range http headers.

Topicstarter
Dank voor je vlugge antwoord.

Ik heb het met Chrome geprobeerd. Wat Chrome doet is het volgende:
Die opent de link alsof het een stream file is en opent een lege pagina met een mediaplayertje van Chrome zelf. Dan speelt ie het filetje voor een klein deel af, en als die 1 minuut heeft afgespeelt begintie weer opnieuw omdat de tijd van het afspelen korter is dan de grootte van het af te spelen bestand.

Ik ga het nu met Firefox proberen.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 257737 op 21-06-2011 18:38]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

IE9 lijkt hier probleemloos te werken, maar op mijn andere PC met nog IE8 inderdaad hetzelfde probleem, compleet random zegt hij dat hij klaar is met downloaden.

Via downloadmanager (met IEplugin) precies hetzelfde probleem, bij het startscherm geeft hij bij totale grootte steeds weer een andere grootte aan (van 0,98MB tot 12,3MB).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Bij mij doet hij het gewoon. (Chrome). Probeer eens een andere browser

Topicstarter
Ik heb het zojuist met Firefox (5.0) geprobeerd. Ook hierbij krijg ik geen resultaat..

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Probeer het is zonder antivirus en download manager.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 13:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ben je zeker dat het niets server side is ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Topicstarter
Na opzich was ik daar niet zeker van @mavamaarten, maar wel na de reactie van Beatboxx...

@jeroen3, ik weet niet precies watje bedoelt met download manager, ik download gewoon rechtstreeks via de browser..

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Weet je zeker dat je geen stiekeme download managers hebt zoals orbit, of andere accelerators?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ie8

1e keer barft ie uit
2e keer binnen

gare/drukke server ?

13 minuten balablaabblabbalbalalbabablabal

probeer het eens zo (ff lokale kopie gemaakt)
http://gotfish.nl.eu.org/blabla.mp3

(oops ff opnieuw gedaan)

[Voor 33% gewijzigd door Fish op 21-06-2011 20:29]

Iperf

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:45
Firefox 5.0, geen enkele probleem met downloaden hier.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meer een webserver issue dan een Windows probleem zo te zien, en ook een waar we hier niks mee kunnen >> CSA

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee