Ik heb een groot aantal .wma'tjes van zo'n 45MB in m'n library staan. Deze wil ik allemaal naar .aac converteren (Ook wegens id3 tags). Als ik dit doe behoud iTunes echter het orgineel. Hoe convert ik al die bestanden naar .aac en delete iTunes het origineel? Anders moet ik namelijk 18.000 tracks uitzoeken en deleten.... Google weet het ook niet.... Wel een aantal topic's met dezelfde vraag waar ze alleen aanraden dat je mp3's niet moet converteren. Ik hoor geen kwaliteitsverschil, ligt dat aan mij?
Zoek een tool die met de command line kan werken, en maak een powershell script?
Een WMA van 45 mb zal w.s. lossless zijn (indien het gewoon liedjes betreft van normale lengte) en als je ze converteert naar ALAC (Apple lossless) dan zal er nul komma nul kwaliteitsverlies zijn, maar ook geen verkleining van het bestand.
Als je het converteert naar lossy AAC dan zal je kwaliteitsverschil krijgen maar als je een redelijke bitrate aanhoudt (160 of meer) dan zal het niet van het origineel te onderscheiden zijn.
Van het ene lossy formaat naar het andere lossy formaat is inderdaad af te raden, het enige wat je dan doet is de slechte eigenschappen van de codecs bij elkaar optellen.
Als je het converteert naar lossy AAC dan zal je kwaliteitsverschil krijgen maar als je een redelijke bitrate aanhoudt (160 of meer) dan zal het niet van het origineel te onderscheiden zijn.
Van het ene lossy formaat naar het andere lossy formaat is inderdaad af te raden, het enige wat je dan doet is de slechte eigenschappen van de codecs bij elkaar optellen.
[Voor 21% gewijzigd door mace op 21-06-2011 18:24]
Ik heb al een manier bedacht. Ik convert ze allemaal, en dan sorteer ik ze op type. Alles wat niet .aac is gooi ik eruit.
PowerShell:
?1
| ls -r | %{if ($_.name | select-string ".wma") { rm $_.fullname}} |
Je kan hem makkelijk uitbreiden zodat hij alleen bestanden verwijderd waar een .aac versie van bestaat, bijvoorbeeld. Omdat ik me toch verveel, een subtiele hint:
code:
1
| if ($_.fullname.replace("wma", "aac") | test-path) {...} |
[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 21-06-2011 19:05]