Toon posts:

Geen beeld HTPC - wanhopig

Pagina: 1
Acties:

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-05 00:30
Ik ben sinds een half jaar mijn HTPC aan het upgraden. Intussen is het een behoorlijk up-to-date systeem met goede specificaties. Jammer genoeg krijg ik daags na de laatste upgrade geen enkel beeld meer uit de HTPC en ik weet écht niet meer waar ik het moet zoeken.

Alle fans draaien gewoon.

Wat ik heb getest en werkend bevonden:

- Moederbord (geheel vervangen, met beide geen beeld)
- Geheugen
- Videokaart
- Harddisk
- Processor
- Getest met 600w Coolermaster (uit werkend systeem)

De DVD drive kan het niet aan liggen en veel meer dan dat zit er gewoon niet op. Ik werk al vele jaren met computers en dit is voor het eerst dat ik met mijn handen in het haar zit.

De onderdelen zijn momenteel als volgt:

- Asrock P45R2000
- Intel C2D E6750 (& Pentium 530 test proc)
- 2x 2GB DDR2 800 (& verschillende DDR2 en DDR3 test bankjes)
- GeForce 9500GS 512MB (was 8400GS)
- Silverstone LC11B HTPC kast (300w)

Het gekke is dat de hele boel 1 dag met bovenstaande onderdelen (behalve het moederbord) heeft gedraaid. Toen dat niet meer werkte heb ik het moederbord in zijn geheel vervangen, nog steeds geen beeld. Daarna geheugen en videokaart in mijn vaste PC getest en die werkte daar wél gewoon.
Ook had ik nog een 3-tal Pentium 4 procjes liggen, en daarmee werkt de boel nog steeds niet.

Ik begrijp er werkelijk helemaal niets meer van. Zou het de voeding kunnen zijn? Zoals gezegd draaien alle fans wel gewoon maar krijg ik helemaal geen beeld meer.

Mocht het de voeding zijn: wie weet waar ik een dergelijk exotisch formaat voeding kan kopen?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Kan je niet je hardware met een andere voeding testen?

• musje83
Na veel geschroef net tevens mijn Coolermaster 600w modulair aangesloten en ook daarmee geen beeld.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Andere kabel? Andere TV?

• musje83
Ook al lang geprobeerd. Op zowel mijn beamer als mijn monitor geen beeld; VGA & HDMI allebei: niets.
Dezelfde kabels werken wel op mijn notebook en vaste PC.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

En als je nu alleen de videokaart in een andere computer gebruikt? Dit ook met andere artikelen.

• Anoniem: 393864
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Beatboxx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:10:
En als je nu alleen de videokaart in een andere computer gebruikt? Dit ook met andere artikelen.
Daarna geheugen en videokaart in mijn vaste PC getest en die werkte daar wél gewoon.
Dat heeft hij zo te zien al gedaan

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tsja, volgens mij moet het aan de videokaart liggen. Maar dat heb je dus al getest :P

Probeer voor de zekerheid ook eens een bios reset van het bord.

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:15
En het moederbordje heeft geen onboard video die aanstaat? dat daardoor de externe videokaart geen beeld geeft?

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21
geheugen eruit en starten zonder?

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 10:54
mss een overleden videokaart?

Check in iedere geval even of je je onboard video hebt aanstaan. (of even opstarten met de videokabel in je onboard videopoort)

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• musje83
Nope, dit bordje heeft géén onboard VGA (specs: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P45R2000 )

Zoals reeds eerder vermeld doet de videokaart het in mijn vaste computer wel gewoon en ook met een 600W voeding eraan lukt het me niet om er beeld uit te persen.

Bios reset heeft helaas ook geen zin. Daarbij heb ik vandaag het moederbord (Gigabyte GA-P35-DS3R), waarvan ik dus dacht dat hij overleden was, vervangen voor de splinternieuwe Asrock. De Asrock heb ik geprobeerd met het standaard DDR2 geheugen, met een oud 512mb PC4200 reepje en ook met DDR3 Kingston HyperX uit mijn vaste PC. Niets heeft mogen baten tot dusver :(

• tobiasos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10-2014

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Systeem buiten de kast testen?

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Heb je een andere videokaart in je systeem geprobeerd

• musje83
@330D

De kaart werkt prima in m'n andere systeem; wat doet je denken dat een andere videokaart kan helpen? Ik kan het altijd een keer proberen natuurlijk, maar ik twijfel of het zin heeft... :)

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
musje83 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:18:
@330D

De kaart werkt prima in m'n andere systeem; wat doet je denken dat een andere videokaart kan helpen? Ik kan het altijd een keer proberen natuurlijk, maar ik twijfel of het zin heeft... :)
Als je die hebt liggen kan je best wel even proberen.
Ik heb in een andere topic ook welleens gepost. Ik heb tijd geleden een nieuwe videokaart voor mijn schoonmoeder gehaald. Die deed het niet op ene of ander manier. Beeld blijft zwart, fans draaiden wel.
Voeding vervangen, geheugen vervangen hielp niet.
Toen in een ander pc geprobeerd, met dezelfde voeding en daar deed die het wel.
De videokaart was pci 16x 2.0
De beide pc's hadden 1.0

[Voor 3% gewijzigd door 330d op 22-06-2011 07:50]

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 21:02
330d schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 07:49:
[...]

De videokaart was pci 16x 2.0
De beide pc's hadden 1.0
eeuhhm dat zou volgens mij niet moeten kunnen want PCI 16x2.0 is gewoon backwards compatible?
hij is alleen minder snel dan dat hij op een 2.0 zou zitten

maar ik zou idd nog wel even proberen om een andere kaart te proberen. mischien dat de combo mobo / graka om 1 of andere reden niet helemaal lekker samenwerkt
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee