Ik ben sinds een half jaar mijn HTPC aan het upgraden. Intussen is het een behoorlijk up-to-date systeem met goede specificaties. Jammer genoeg krijg ik daags na de laatste upgrade geen enkel beeld meer uit de HTPC en ik weet écht niet meer waar ik het moet zoeken.
Alle fans draaien gewoon.
Wat ik heb getest en werkend bevonden:
- Moederbord (geheel vervangen, met beide geen beeld)
- Geheugen
- Videokaart
- Harddisk
- Processor
- Getest met 600w Coolermaster (uit werkend systeem)
De DVD drive kan het niet aan liggen en veel meer dan dat zit er gewoon niet op. Ik werk al vele jaren met computers en dit is voor het eerst dat ik met mijn handen in het haar zit.
De onderdelen zijn momenteel als volgt:
- Asrock P45R2000
- Intel C2D E6750 (& Pentium 530 test proc)
- 2x 2GB DDR2 800 (& verschillende DDR2 en DDR3 test bankjes)
- GeForce 9500GS 512MB (was 8400GS)
- Silverstone LC11B HTPC kast (300w)
Het gekke is dat de hele boel 1 dag met bovenstaande onderdelen (behalve het moederbord) heeft gedraaid. Toen dat niet meer werkte heb ik het moederbord in zijn geheel vervangen, nog steeds geen beeld. Daarna geheugen en videokaart in mijn vaste PC getest en die werkte daar wél gewoon.
Ook had ik nog een 3-tal Pentium 4 procjes liggen, en daarmee werkt de boel nog steeds niet.
Ik begrijp er werkelijk helemaal niets meer van. Zou het de voeding kunnen zijn? Zoals gezegd draaien alle fans wel gewoon maar krijg ik helemaal geen beeld meer.
Mocht het de voeding zijn: wie weet waar ik een dergelijk exotisch formaat voeding kan kopen?
Alle fans draaien gewoon.
Wat ik heb getest en werkend bevonden:
- Moederbord (geheel vervangen, met beide geen beeld)
- Geheugen
- Videokaart
- Harddisk
- Processor
- Getest met 600w Coolermaster (uit werkend systeem)
De DVD drive kan het niet aan liggen en veel meer dan dat zit er gewoon niet op. Ik werk al vele jaren met computers en dit is voor het eerst dat ik met mijn handen in het haar zit.
De onderdelen zijn momenteel als volgt:
- Asrock P45R2000
- Intel C2D E6750 (& Pentium 530 test proc)
- 2x 2GB DDR2 800 (& verschillende DDR2 en DDR3 test bankjes)
- GeForce 9500GS 512MB (was 8400GS)
- Silverstone LC11B HTPC kast (300w)
Het gekke is dat de hele boel 1 dag met bovenstaande onderdelen (behalve het moederbord) heeft gedraaid. Toen dat niet meer werkte heb ik het moederbord in zijn geheel vervangen, nog steeds geen beeld. Daarna geheugen en videokaart in mijn vaste PC getest en die werkte daar wél gewoon.
Ook had ik nog een 3-tal Pentium 4 procjes liggen, en daarmee werkt de boel nog steeds niet.
Ik begrijp er werkelijk helemaal niets meer van. Zou het de voeding kunnen zijn? Zoals gezegd draaien alle fans wel gewoon maar krijg ik helemaal geen beeld meer.
Mocht het de voeding zijn: wie weet waar ik een dergelijk exotisch formaat voeding kan kopen?