Toon posts:

[Exchange 2010] Overgestapt vanaf 2003 (intern) mailprobleem

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 359912

Topicstarter
Ik ben dit weekend overgestapt van SBS 2003 naar SBS 2011. Dus Exchange 2003 naar 2011 SP1.

Ik heb er bewust voor gekozen om niet te migreren, aangezien de SBS 2003 server behoorlijk veel problemen had en verkeerd was opgebouwd. Nu heb ik het volgende:

Alle gebruikers hebben een nieuw profiel op de SBS 2011 server gekregen. Ik heb alle e-mail hierin geimporteerd (via new-mailboximport) en dit is zo te zien ook (redelijk) goed gegaan. Waren alleen wat problemen met de talen van de mappen e.d.

Wanneer nu gebruikers een reply maken naar een e-mail welke is binnen gekomen op de oude server dan komt deze niet altijd aan. (volgt direct een foutmelding) Op zich geen probleem, want ik laat ze deze adressen met de hand opnieuw (1x) intypen. Wanneer ze echter intern mailen (ook vaak oude adressen), dan komen deze mails soms nite aan. Hiervan ontvang ik ook geen foutmelding. DIt is dus heel lastig, aangezien je zo niet weet of je mail is aangekomen. Wat zou dit kunnen zijn?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 10:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarschijnlijk "hangt" het X500 mailadres niet aan de nieuw aangemaakte mailboxen. Een reply op "oude" interne mail verloopt via dit X500 adres. Je zult de X500 adressen dus nog moeten aanmaken voor de nieuw aangemaakte mailboxen. Let erop dat deze exact overeenkomen met hoe deze waren in de oude omgeving.

Da's een van de redenen waarom je beter voor een remote-move request had kunnen kiezen dan een import/export actie. Tijdens een van de voorbereidende acties van de remote-move worden ook de X500 proxy adressen gekopieerd naar de nieuwe mailboxen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Anoniem: 359912

Topicstarter
Ok bedankt. Ik zie dat het op de oude situatie (waar ik nog wel bij kan) X400 adressen zijn. Kan ik deze dan gewoon kopieren naar de Exchange 2010 SP1 omgeving?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 10:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Yep :)

Ik vergis me altijd in X400 of X500

Als je met csvde een export maakt in de oude omgeving heb je meteen een lijst in exel met mailboxen vs. proxy-adressen. Deze lijst kun je zo door een powershell loop halen die de proxy adressen invult (hint: import-csv).

[Voor 95% gewijzigd door Question Mark op 22-06-2011 20:06]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee