Toon posts:

Netwerk camera's over internet

Pagina: 1
Acties:

• cheese89
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 20:59
Hallo,

Ik heb een GE security tvr10 recorder, dit is een recorder die camera beelden constant opneemt, wegschrijft op hd en met een netwerk functie en waarmee je de beelden via een browser of app kunt bekijken.

De beelden "intern" via hetzelfde netwerk bekijken lukt mij perfect via 10.0.0.100, maar extern via 3g of een ander netwerk is mij nog niet gelukt.
Mijn netwerk thuis bestaat verder uit een modem en een router beiden zonder firewall.

In de handleiding heb ik mijn antwoord niet kunnen vinden ( is nogal kortaf ).
Dit zijn de aan te passen variabelen.

Zouden jullie mij kunnen helpen om te zorgen dat ik de beelden overal kan bekijken?

alvast bedankt.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 09:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

heb jij een port forward gedaan vanaf je router naar dat apparaat ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
heb je de poorten wel geforward naar je camera toe en gebruik je wel je externe ip adres als je ze ergens anders wilt bekijken?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 09:15
Je zal in je router de poort (zo te zien 80) moeten doorsturen (port forwarding) naar je interne IP.

Deze informatie vind je ook niet in de manual van de camera. Google maar even op het merk+type router en port forwarding. Daar moet je genoeg info kunnen vinden.

edit:
I stand corrected :)

[Voor 52% gewijzigd door Racemol op 21-06-2011 16:00]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 09:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Racemol schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:58:
Je zal in je router de poort (zo te zien 80) moeten doorsturen (port forwarding) naar je interne IP.
Volgens mij staat daar toch echt 8000 ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Zie hier: Het Grote Poortmappingsverhaal

Loop dat eerst eens door en kijk of het dan werkt. Om je beelden vanaf een extern netwerk te bekijken, moet je dus wel je externe IP adres + eventuele poortnummer geruiken (8000 dus in dit geval)

• cheese89
Ik heb in mijn modem en router de firewall uit staan dan hoef ik de poort toch niet te forwarden?
Mijn realvnc services en een site die ik thuis destijds hostte hoefde ik ook niet te forwarden namelijk.

ps jullie zijn wel snel met jullie antwoorden :*)

edit: ja ik snap dat ik extern een ander ip adres moet benaderen ja :)

[Voor 13% gewijzigd door cheese89 op 21-06-2011 16:03]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 13:12
cheese89 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:02:
Ik heb in mijn modem en router de firewall uit staan dan hoef ik de poort toch niet te forwarden?
Niet verstandig.

En ja je router moet toch weten waar het verzoek naartoe moet ?

Abort, Retry, Quake ???

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Post de link eens die je gebruikt om die stream van buiten te benaderen?
En ja je router moet toch weten waar het verzoek naartoe moet ?
Precies.

[Voor 40% gewijzigd door Spacecowboy op 21-06-2011 16:04]

• cheese89
@ spacecowboy

Ik kan de stream nog niet van buiten benaderen. Als ik dat zou proberen zou ik dit proberen 82.169.189.102:80 of 8000

@ azul
Ik dacht dat portforwarden alleen was om voorbij je firewall te komen, kennelijk dacht ik dat fout. Ik zal even het grootte poortmapping verhaal doornemen.

Als ik er daar niet mee uitkom geef ik wel een reply hier.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 16:07

itsalwaysme

Graast voor DB

cheese89 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:09:
Ik dacht dat portforwarden alleen was om voorbij je firewall te komen, kennelijk dacht ik dat fout. Ik zal even het grootte poortmapping verhaal doornemen.

Als ik er daar niet mee uitkom geef ik wel een reply hier
Nee het is om voorbij je NAT van je router te komen. kort gezegd is het een vertaling van de addressen.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• cheese89
itsalwaysme schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:13:
[...]

Nee het is om voorbij je NAT van je router te komen. kort gezegd is het een vertaling van de addressen.
Ah zo.
Portforwarden heeft het hem gedaan, was eigenlijk heel simpel.
Ik haalde portforwarden en firewall open zetten door elkaar vandaar.
Allemaal bedankt voor de snelle hulp. :)
Wat mij betreft mag het op slot.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee