Toon posts:

Overklokken van AMD Athlon K7 550 MHZ

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!!!,

sinds een jaar maak ik gebruik van mijn amd athlon k7 550 mhz. Denk dat ik een van de eerdere ben die met amd in zee ben gegaan.....maar nu heb ik een vraag alles schijnt overgeklokt te kunnen worden en ik denk ook deze maar ik heb totaal geen idee hoe dat in zijn werk gaat. Ik ben hier dus een leek in, die dringend op zoek is naar hulp!! Wie kan mij op weg helpen door te zeggen wat er veranderd/aangepast moet worden om deze over te klokken en tot hoever kan dat. Ik heb een MSI 6167 mainboard. Niet een van de beste heb ik gemerkt maar was toen een van de weinige die een socket a had.....HELP MIJ ALSJEBLIEFT!!!! door informatie te geven TNX!!! alvast voor de reacties doei doei

Verwijderd

Ik heb ook een MSI 6167 bordje en je kunt er niet mee overclocken middels de FSB, wat je kunt doen is het volgende:
Koop een GFD (bv TD2 bij www.comptechworld.nl) en sloop je Slot A processor open. (de case [het zwarte plastic]voorzichtig wegbreken met een platte schroevendraaier) Achter de case verschijnt dan een Athlon Debug Port, waarop je de TD2 aan kunt sluiten.

Koop je een TD2 dan krijg je hierbij een complete uitleg over hoe je je procesoor open moet maken en hoe je um sneller kunt laten lopen.

Eventueel kun je een andere cooler kopen (letop: SLot A cooler, geen socket A; slot A processoren "staan" terwijl socket A processor inde socket "liggen" en je MSI 6167 is een SLOT A MoBo) waardoor je je processor nog hoger kunt laten lopen.

Let er wel op dat je bij het overclocken van de Athlon te maken krijgt met de Cache divider, wanneer je bij de "wisselzones"komt. In jouw geval geldt dit tussen de 700 en 800 Mhz. Bij H-Odakun je een proggie downen, waarbij je deze devider zelf in kunt stelllen.