Toon posts:

Symantec Backup Exec

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 99942

Topicstarter
Hallo,

Ik moet wat bestanden restoren omdat die blijkbaar perongeluk zijn verwijderd. Ik gebruik dus Symantec Backup Exec om deze bestanden terug te halen.

Nu krijg ik bij het opstarten van Backup Exec al meteen de meldingen dat de services zijn gestopt, dit wil ik dus opnieuw starten. Dan krijg ik onderstaande meldingen in de log:

[/quote]Processing services

Start services on server: VS-SBS
Starting Backup Exec Remote Agent for Windows Servers on VS-SBS.
The service Backup Exec Remote Agent for Windows Servers has been started on VS-SBS.
Starting Backup Exec Device & Media Service on VS-SBS.
Error starting the service Backup Exec Device & Media Service on VS-SBS.
De service is niet gestart vanwege een aanmeldingsfout.

Starting Backup Exec Server on VS-SBS.
Error starting the service Backup Exec Server on VS-SBS.
Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

Starting Backup Exec Job Engine on VS-SBS.
Error starting the service Backup Exec Job Engine on VS-SBS.

Starting Backup Exec Agent Browser on VS-SBS.
Error starting the service Backup Exec Agent Browser on VS-SBS.

Starting Backup Exec DLO Administration Service on VS-SBS.
Error starting the service Backup Exec DLO Administration Service on VS-SBS.

Starting Backup Exec DLO Maintenance Service on VS-SBS.
Error starting the service Backup Exec DLO Maintenance Service on VS-SBS.

Start services on server VS-SBS completed.

Processing services completed![quote]

Heeft iemand enig idee waarom de services niet willen starten? Ik heb al geprobeerd alles te stoppen en vervolgens weer te starten maar dit werkt niet. Ook het handmatig starten in de Services geeft exact dezelfde foutmelding.

Alvast bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lees die melding nou eens goed en vraag je af wat een aanmeldingsfout nou precies inhoudt.

onder welke account lopen die BEservices? En wat is daarmee gebeurd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Topicstarter
Ik ben geen systeembeheerder dus ik zou totaal niet weten wat de aanmeldingsfout in zou moeten houden en waar deze op moet aanmelden...

Waar moet ik kijken om te zien onder welke accounts de BEservices lopen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ben jij dan wel de aangewezen persoon om dit te doen?
Wie beheert die server?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:24
Rechtermuisknop op de service -> properties en dan het tabje log-on

π-♭

Topicstarter
De persoon die de server zou moeten onderhouden is met de noorderzon vertrokken en ik ben de eigenaar dus ik heb mezelf zojuist aangewezen om dit probleem op te lossen.

Ik heb gerust wel wat verstand van de server alleen bij deze dingen heb ik even een duwtje in de rug nodig.

Topicstarter
DiGyPh0 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:55:
Rechtermuisknop op de service -> properties en dan het tabje log-on
Danku. De service staat op "Deze Account", van het netwerk "administrator" met het wachtwoord daarvan.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 99942 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:56:
Ik heb gerust wel wat verstand van de server
Tja, niet om het een of ander, maar dat waag ik dan te betwijfelen gezien de wel erg basic diagnose ;)
Je backup pakket loopt via een aantal Windows Services die onder een account lopen.
Het zal me niet eens verbazen als dat de Administrator account is en dat daar het wachtwoord van gewijzigd is zonder dat ook bij deze services aan te passen.

Heb je al op de supportsite van Symantec gekeken zodat je dit soort dingen kan aanpakken?
Die bevatten ook een hint over het gebruik van een aparte service account zodat je dit soort geklooi niet tegenkomt.

[Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 21-06-2011 16:00]

Topicstarter
Als ik er nooit aan begin, dan kom ik er ook nooit... dus gaande weg kom ik er wel.

Kan ik van één zo'n service het wachtwoord veranderen en deze proberen te starten om te kijken of de fout daar ligt? Het is het netwerkwachtwoord neem ik aan gezien hij DOMEIN/administrator aangeeft?

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 14:58
Je moet het wachtwoord van de service niet wijzigen, maar het wachtwoord wijzigen / invoeren van het account waar de service onder draait.

Als hij dus onder domein/administrator draait dan voer je daar het juiste administrator wachtwoord in.

Al zou ik een apart service account aanmaken en daar de service onder laten draaien.

Topicstarter
Oké, ik heb gekeken bij de service die de aanmeldingfout gaf (Backup Exec Device & Media Service), daar het wachtwoord gewijzigd omdat deze duidelijk niet overeen kwam. Nu beginnen alle services zeer traaaaag maar toch wel te starten.

Hij blijft erg lang hangen op één service maar het ziet er vooralsnog goed uit.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MADG0BLIN schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:08:

Al zou ik een apart service account aanmaken en daar de service onder laten draaien.
^^

Nooit de Administrator account gebruiken hiervoor.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

FireDrunk

BBG'er
Backup Exec is niet echt het snelste pakket wat je kan verzinnen, maar wat ik mij afvraag, is of de data wel gebackupped is, omdat het er nu naar uit ziet dat de services helemaal niet gelopen hebben...

Even niets...

Topicstarter
Nou, daar twijfel ik dus ook aan. We hebben zo'n systeembeheerder via een uitzendbureau binnen gekregen en die liep lekker te kloten maar nu heb ik niet het idee dat hij enig idee heeft waar hij mee bezig is.

De hele server staat ook vol met apps zoals Spybot en CCleaner. Dit lijkt mij, zolang je niet surft op de server, geen nodige applicaties...

• MADG0BLIN
Als je er zelf niet heel veel verstand van hebt is het dan niet verstandiger om een bedrijf in te huren dat dat wel heeft en dat je op die manier eerst de boel op de rit kan krijgen?

Was er niemand die de boel controleerde zoals bijvoorbeeld of de back-up wel gelukt was?

Topicstarter
Daar heb ik nu op kort termijn vrij weinig aan. Ik moet zo wat opleveren en alle bestanden zijn weg.

Hij blijft nog steeds hangen op het starten van één service.. die "Backup Exec Device & Media Service".

• MADG0BLIN
Als de services niet gestart waren kan ik je nu al zeggen dat de back-ups ook niet gelopen hebben. Die hebben namelijk een actieve service nodig om mee te praten volgens mij.

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:26
Kan je het "bestand" niet terug zetten via shadow copie? ipv backup exec

[Voor 12% gewijzigd door whitedrag152 op 21-06-2011 16:33]

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 16:13
Anoniem: 99942 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:29:
Daar heb ik nu op kort termijn vrij weinig aan. Ik moet zo wat opleveren en alle bestanden zijn weg.

Hij blijft nog steeds hangen op het starten van één service.. die "Backup Exec Device & Media Service".
hele dikke kans dat er dus helemaal geen backup is gemaakt. In dat geval valt er waarschijnlijk ook niets terug te zetten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee