Toon posts:

Setje voor op slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:06
Voor op mijn slaampkamer, zo'n 4 bij 4 meter groot ben ik opzoek naar een audiosetje, nu gebruik ik gewoon creative computer speakers, maar nu wil ik graag wat beter geluid en geluid dat niet alleen voor me staat, dus bij mijn computer.

Is het slim om hier een 5.1 setje voor aan te schaffen, ik heb al enkele leuke zien staan, maar ik heb geen TV, wil het dus alleen gebruiken voor muziek. Het lijkt me wel leuk als ik dan in elke hoek een speaker kan plaatsen, maar is dit wel iets?

Of is het slimmer om een 2.1 setje te nemen of 2 losse speakers met een losse receiver?

Ik wil het setje graag aansluiten op mijn computergeluidskaart en het zou fijn zijn als er een FM tuner in zit.

Ik heb een budget van €200,- maar dat hoeft niet persee bereikt te worden.

Heeft er iemand een goed advies voor me?
Bedankt vast!

[Voor 4% gewijzigd door detim op 21-06-2011 15:47]

• detim
Ik heb thuis nog een vrij oude marantz versterker staan, is het slim om daarvoor een set kwaliteitsspeakers te kopen? Of kan ik beter een heel nieuw setje kopen?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03

Touchdomex

Meisje!

detim schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:27:
Ik heb thuis nog een vrij oude marantz versterker staan, is het slim om daarvoor een set kwaliteitsspeakers te kopen? Of kan ik beter een heel nieuw setje kopen?
Afhankelijk van je Marantz :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• detim
Ik ga straks eens kijken wat voor een type het is.
Ik denk dat hij ruim 20 jaar oud is, maar komt volgensmij wel goed geluid uit.

Maar het is natuurlijk mooier om een apparaat met lcd display te hebben waar een tuner etc zit ingebouwd.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

detim schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:33:
Ik ga straks eens kijken wat voor een type het is.
Ik denk dat hij ruim 20 jaar oud is, maar komt volgensmij wel goed geluid uit.

Maar het is natuurlijk mooier om een apparaat met lcd display te hebben waar een tuner etc zit ingebouwd.
Dat laatste is een kwestie van smaak imho. Ik heb een set volledig gemaakt uit vintage spul. Waar de "nieuwste" van de 2 versterkers uit 1977 komt. Bijna 35 jaar oud en draait nog als een zonnetje. Die andere komt uit begin jaren 70 en draait ook nog helemaal prima. Lekker vermogen en produceert een goed geluid zowel op een laag volume als een hoog volume.

Als jij daadwerkelijk alleen muziek luistert kun je beter kijken wat je nu hebt met die Marantz en die 200 euro investeren in goede 2e hands speakers. Dan heb je voor een langere periode plezier. Een goede nieuwe versterker met fancy lcd displays en dergelijke dingen komt al snel op jou maximale budget. Dan houd je dus niets over voor speakers.

Dit is dus afhankelijk wat die Marantz is kun je pas echt goed advies geven....

Misschien ondertussen ook handig om te vermelden wat voor muziek je luistert en hoe je allemaal muziek luistert... CD's, Vinyl, Radio, Telefoon aangesloten op je versterker, pc

Belangrijk is dus om te kijken wat je nu hebt en je niet zitten te focussen op fancy ledjes en dergelijke. Als je goed geluid wilt kun je beter wat minder ledjes en wat betere versterker nemen.... :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• detim
Versterker is een marant pm750dc.... Kunnen jullie hier wat mee?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Wij niet, maar jij wel ;)
Als die Marantz het nog doet zou ik voor het budget gewoon twee leuke speakers kopen en aan die versterker hangen. Je hebt dan "maar" 2.0 maar dat gaat de ruimte ook echt wel met geluid vullen. Wellicht kan je voor minder geld ook leuke speakers scoren. Op marktplaats staan soms hele leuk speakers aangeboden voor letterlijk een paar tientjes. Ook in winkels als de lokale Kringloop heb je soms leuke koopjes. Dan zet je toch kwalitatief iets leukers neer dan een pc-setje.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• detim
Bedankt,
Naar wat voor speakers moet ik kijken? Welke merken zijn aan te raden en welke speakers gaan er vaak weg tegen een mooie prijs?

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
5.1 voor muziek is sowieso not done. Het kan wel, maar komt de muziekervaring niet ten goede. Voor 200 euro koop je ook geen receiver en speakers dus ik zou hopen dat die Marantz nog functioneert. Je zou dan inderdaad 2 losse speakers kunnen kopen. Anderzijds, ik weet niet hoe goed je oren zijn (ik schat in niet super omdat je ook over 5.1 praat voor muziek :P), kun je best een aardige 2.1 pc-set kopen voor 200 euro die qua geluid de ruimte ook vult.
detim schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:55:
Bedankt,
Naar wat voor speakers moet ik kijken? Welke merken zijn aan te raden en welke speakers gaan er vaak weg tegen een mooie prijs?
Moeten we ze ook nog voor je bestellen :P Kijk even op marktplaats. Goede merken zijn B&W, Jamo, KEF, JBL, Yamaha etc.

[Voor 28% gewijzigd door XeNeRgY op 21-06-2011 18:58]

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

detim schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:35:
Versterker is een marant pm750dc.... Kunnen jullie hier wat mee?
Ik zie fancy ledjes :+ Maar om simpel te zijn als alles nog aan deze versterker werkt zou ik voor een leuk prijsje 2e hands wat speakertjes van marktplaats halen. Je moet zelf een beetje gaan kijken wat je wilt en wat voor soort geluid je wilt. Dit is prima te vinden overal en als je wat zoekt op internet is dat ook erg leesbaar beschreven.

Wat denk ik al genoeg is om aan te schaffen dat is 100 euro voor de speakers. Simpele Eltax monitor III zou al leuk zijn met die Marantz.

Ik zou zeggen zoek zelf wat uit en kom dan weer terug... Dit begint steeds meer op een echte vraag te lijken zonder enig echt zoekwerk ;) Ik zou zeggen zoek wat op marktplaats, zoek wat op google naar wat je vind op marktplaats en kom dan weer eens vragen :> Wat je nu vraagt is met wat simpel google werk ook zelf te vinden ;)
XeNeRgY schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:56:
5.1 voor muziek is sowieso not done. Het kan wel, maar komt de muziekervaring niet ten goede. Voor 200 euro koop je ook geen receiver en speakers dus ik zou hopen dat die Marantz nog functioneert. Je zou dan inderdaad 2 losse speakers kunnen kopen. Anderzijds, ik weet niet hoe goed je oren zijn (ik schat in niet super omdat je ook over 5.1 praat voor muziek :P), kun je best een aardige 2.1 pc-set kopen voor 200 euro die qua geluid de ruimte ook vult.
Klinkt alsnog kut imho en de balans is in zo'n ruimte ver te zoeken met dit soort setjes. Vooral als je een beetje kwaliteit wilt...

• detim
Iemand ooit gehoord van speakers van het merk tensai? Die staan hier nog op zolder, hoorde bij die versterker. Zal ze straks eens testen, maar iemand ervaring ermee?
Type is TS 9235

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:59:
[[...]

Klinkt alsnog kut imho en de balans is in zo'n ruimte ver te zoeken met dit soort setjes. Vooral als je een beetje kwaliteit wilt...
Zeg ook niet dat het super klinkt, maar in een kleine ruimte en een beperkt budget heb je niet veel keuze. Tenminste, als de receiver niet meer werkt, anders was ik ook voor 2 speakers gegaan.
detim schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:02:
Iemand ooit gehoord van speakers van het merk tensai? Die staan hier nog op zolder, hoorde bij die versterker. Zal ze straks eens testen, maar iemand ervaring ermee?
Type is TS 9235
Als ik nu zeg dat die slecht klinken, sluit je ze dan niet aan? Probeer ze gewoon en kijk of het naar jouw wens klinkt. Speakers zijn heel persoonlijk qua smaak. Als jij het goed vindt klinken dan ben je direct klaar....

[Voor 36% gewijzigd door XeNeRgY op 21-06-2011 19:03]

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

XeNeRgY schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:02:
[...]

Zeg ook niet dat het super klinkt, maar in een kleine ruimte en een beperkt budget heb je niet veel keuze. Tenminste, als de receiver niet meer werkt, anders was ik ook voor 2 speakers gegaan.
Zelfs dan als je puur voor muziek gaat kan je beter met dat budget alles 2e hands halen! Als je muziek luistert moet je daadwerkelijk ook iets voor muziek halen en dat haal je het beste met een 2e hands versterker met wat leuke speakers.

• detim
Die Eltax monitor III zien er erg goed uit, ik zal me eens gaan inlezen in die dingen...

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 16:24
-

[Voor 100% gewijzigd door et36s op 21-06-2011 19:15]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 16:24
Het enige probleem is waarschijnlijk je budget. Zelfs op kieskeurig.nl heb je met dat budget weinig keuze. Je zou een set Jamo luidsprekers kunnen proberen de nieuwe S serie biedt veel waar voor het geld. Een betere optie is waarschijnlijk op Marktplaats.nl neuzen.

• -]Stellarc[-
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2019
de looks van dat ding zijn iig wel cool vind ik.

• detim
Ik heb een versie zonder hout eromheen, met metalen buitenkant, is ietsje minder maarja...

Ik zat te zoeken op Eltax en over de Eltax Concept 400 lees ik ook erg goede verhalen.

Zou dit een minder goede keuze zijn dan de Eltax monitor III ?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ja, als je voor geluidskwaliteit gaat kan je inderdaad beter de Eltax Monitor nemen. De Concept 400 zal denk ik wel veel harder kunnen en meer bas hebben.

[Voor 27% gewijzigd door TBTL op 21-06-2011 19:46]

• detim
Ik ben aan het kijken dus voor de eltax monitor III, erg mooi setje, wel klein vind ik.
Is deze goed geschikt voor niet alleen akkoestische muziek, maar ook top 40 en dance etc. Met een redelijk volume, geven ze dan een mooie bass?
Snap natuurlijk dat ze niet gemaakt zijn om te knallen.

Komen deze speakers tot hun recht als ik ze op de grond zet?

[Voor 9% gewijzigd door detim op 21-06-2011 20:03]

• detim
Ik heb gisteren voor een mooi prijsje via marktplaats de Eltax monitor III besteld.
Ben heel benieuwd!

• detim
Ik heb mijn boxen nu dus besteld, maar heb nog geld over voor een versterker evenuteel.
Ik heb nu die hele oude marantz, maar mij lijkt het wel leuker om iets nieuwers te hebben vanwege de looks en de ingebouwde FM tuner.

Nu kan ik tegen een hele gunstige prijs deze versterker krijgen: Sony STR-DH100

Raden jullie deze aan? Of denken jullie dat die Marantz veel beter is? Of maakt het allemaal niet zo heel veel uit?

Alvast bedankt voor jullie advies!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:16
Het beste advies wat ik en velen anderen je geven kunnen is luisteren! :-)

antihipsteralliance

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:40

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

DeVins schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:29:
Het beste advies wat ik en velen anderen je geven kunnen is luisteren! :-)
En als je dan iets leuks hebt gevonden dan raad ik je aan om op www.audiomarkt.de te kijken. Daar vind je meestal ook wel leuke 2de hands spullen welke voor een heel leuk bedrag weg gaan!

PS: als je op de site bent dan staat links nogmaals audio-markt en daar click je op. Ik zie hier soms heel leuk spul voorbij komen wat tegen lage prijzen weg gaat bij ook winkels in NL!

[Voor 20% gewijzigd door KingTenteehje op 24-06-2011 00:39]

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• detim
Heb nog een beetje rondgekeken naar versterkers en heb uiteindelijk een Marantz SR4320, dat leek me wel een goede keuze.
Volgende week is alles binnen en dan kan ik eens gaan luisteren of ik de goede keuze heb gemaakt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee