• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 11:25
Bij een klant tref ik de volgende situatie aan.
4 pc/laptops, aangesloten draadloos op een nieuwe Linksys 150N router. Alleen 1 pc komt niet op het draadloze netwerk. De WiFi-adapter wordt herkend, vindt alle draadloze netwerken, maar kan geen verbinding krijgen (scherm van WPA code invoeren komt gewoon in beeld).

Op zich een kwestie van opnieuw opstarten, ip releasen etc.

Maar bij ipconfig via cmd geeft hij helemaal niets aan. (alleen de tekst Windows IP-configuratie)

Bij de instellingen van de draadloze en de bekabelde adapter zijn de ip4 instellingen niet beschikbaar. (checken of ip adres vast ingesteld staat of zoals ik het nu wil automatisch).

Wat is er mis. Kan dit door een systeemherstel komen?

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 14:56
Wat voor netwerkkaart hebben we het over?
En welke driver versie?

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 08:52
kan je ook fouten vinden in de logboeken van het systeem?

• achterop23
Bekabelde kaart weet ik even niet.

Draadloos heb ik een Sweex 150N geprobeerd en een NetGear WiFi.
Daarmee sluit ik uit dat het daaraan ligt; bij beide hetzelfde resultaat.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 14:56
Een product van Sweex en een product van NetGear, dan weten we nog niet heel veel.
Graag typenummer.
En ik weet niet wat jij onder een netwerkkaart verstaat maar bij mij is een draadloze netwerkkaart is ook een netwerkkaart.
Dus graag types en driver versies.

• achterop23
brambo123 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:43:
Een product van Sweex en een product van NetGear, dan weten we nog niet heel veel.
Graag typenummer.
En ik weet niet wat jij onder een netwerkkaart verstaat maar bij mij is een draadloze netwerkkaart is ook een netwerkkaart.
Dus graag types en driver versies.
Maar wanneer bij beide netwerkkaarten totaal geen instellingen bijkomen en bij beide netwerkkaarten geen ipconfig weergave mogelijk is, dan heeft het niet met de netwerkkaarten te maken. Een dual failure van beide wifi netwerkkaarten lijkt mij heel erg stug namelijk.

Sweex is de LW153.
Netgear kan ik zo gauw niet vinden.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

achterop23 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:38:
...Bij de instellingen van de draadloze en de bekabelde adapter zijn de ip4 instellingen niet beschikbaar...
Hoe moeten we dat "niet beschikbaar" opvatten? Staat het IP4 protocol niet in het lijstje met geïnstalleerde protocollen? Of staat het er wel in maar als je op properties/eigenschappen klikt zegt Windows "niet beschikbaar"?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee