Toon posts:

problemen met installatie win7 64 bit

Pagina: 1
Acties:

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-09-2022
Een goede middag,

Zoals de titel al zegt, wil het installeren niet lukken.
Situatie:
Ik heb 2 HD's. Op 1 had ik win xp staan, op de 2e had ik een illegale win 7 ultimate 32 bit. Deze draaiden prima in dualboot. Nu SP1 uit is, wilde ik een legale windows 7 kopen en heb gister de 64 bit Home Premium versie besteld. Die kwam de postbode vanochtend bezorgen, dus ik gelijk aan de slag.

CD erin, opstarten, he...dualboot screen. Ok. opnieuw opstarten, bios in, opstarten vanaf cd. Windows begint te laden, ik kom in een blauw scherm zoals ik verwacht en zie....alleen m'n muis.

Ok, vanuit windows XP de partitie waar windows 7 ultimate op stond geformatteerd, opnieuw opgestart, zelfde probleem.
Dualboot menu gewijzigd met EASY BCD, zelfde probleem.

Tussendoor heb ik veel lopen googlen en zoeken, ook hier, maar de installatieproblemen die ik tegenkom betreffen allemaal het einde van de installatie en ik kan de installatie niet eens beginnen 8)7

Ik sta op het punt om nu ook mijn windows xp partitie te formatteren, maar ben bang dat ik het verpruts. Of eigenlijk, ik denk dat het het probleem niet verhelpt. Is de windows cd fout? Ligt het wel aan XP? Zie ik iets over het hoofd? Is er een 32 bit-64 bit probleem? Ik mis vast iets, maar ik weet het niet wat en ben nu al 4 uur bezig om uberhaupt de installatie te starten. Hopelijk hebben jullie een ideetje...

Als ik de windows cd probeer starten vanuit xp, krijg ik de volgende foutmelding:
"Deze installatieschijf is niet compatibel met uw versie van Windows. U hebt de juiste installatieschijf nodig als u de upgrade wilt uitvoeren. Raadpleeg de systeeminformatie van uw computer voor meer informatie. Als u een nieuw exemplaar van Windows wilt installeren, start u uw computer opnieuw op vanuit de installatieschijf en selecteert u Aangepast (geavanceerd)
Nu ja, dat lijkt logisch met wat ik heb gevonden, dat je een 32bit versie niet kunt upgraden naar een 64 bit. Maar het opnieuw opstarten vanaf de installatieschijf werkt dus niet...

Overige info die wellicht belangrijk is:
Asus P5W dh Deluxe
E8400
ATI 4870
WD schijf (weet niet meer welk en kan t zo snel niet zien in m'n kast)
Samsung Spinpoint 1TB
Creative Xtreme Music
cd-rom RW

Alvast bedankt voor de moeite!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die 64bits versie moet je volledig vanaf DVD opstarten en niet vanuit je 32bits XP install, dus die melding klopt wel.
Dat is dus gewoon lekker via je BIOS je bootdevice selecteren :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• douPel
mja, dat is dus wat ik heb gedaan. Staat ook in mijn post, maar die cd laadt gewoon niet. Ik kom dan dus in een blauw scherm, waar ik normaal een menu zou moeten zien, maar die zie ik niet :)

ok, ter verduidelijking hier wat de volgorde van de installatie is. 1e plaatje gaat goed, maar bij het 2e plaatje zie ik dus het menu niet, wel de blauwe achtergrond.

plaatjes

[edit] gruwelijke spelfout en link toegevoegd.

[Voor 45% gewijzigd door douPel op 21-06-2011 15:44]

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:40
Heb je echt alleen een cd-rom speler? Dan kun je nooit een (Windows) DVD lezen.

Je hebt het ook steeds over de Windows CD, maar volgens mij is Windows 7 alleen op DVD te verkrijgen.

[Voor 37% gewijzigd door slow whoop op 21-06-2011 15:53]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uiteraard wel even alle overbodige devices disabled houden in je BIOS (dus als je geen floppy hebt, dan ook die controller uitzetten in je BIOS - doet lang niet iedereen en PE loopt dan wel lekker te zoeken gedurende een tijd waardoor jij vervolgens niets ziet gebeuren).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:18
je zou kunnen proberen van die dvd een bootable USB stick te maken en proberen windows met die usb stick te installeren. installatie is dan meestal ook gelijk een stuk sneller

• douPel
ah, ik wist dat iets vergeten was te melden. Heb ik aan gedacht, kwam die oplossing inderdaad tegen, maar heb geen usb stick van 4gig liggen en m'n huisgenoten hebben die ook niet.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05 23:58
Hoe lang heb je gewacht? Ik heb vaker gelezen dat deze stap erg lang kan duren waardoor mensen denken dat er niks gebeurt. Misschien ff wat langer wachten?

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 08:42
Misschien moet je toch eens even aan vrienden of kennisen vragen of je daar niet ergens een usb-stick kunt lenen. Ik had laatst ook eens dat een installatie om onverklaarbare redenen niet wilde lukken. Toen ik het echter via USB probeerde ging het zonder problemen... ;)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 10:51
BIOS goed ingesteld voor een installatie van 64bit Win7? ACPI etc.

• douPel
Bedankt voor de hulp allemaal.

Inderdaad blijkbaar toch (iets) te ongeduldig geweest. Een bezoek aan de supermarkt terwijl hij laadde, bleek lang genoeg om het eerste menuutje te voorschijn te toveren en verder is de installatie soepel en snel verlopen. Bij een eerdere poging had ik al een kwartier gewacht en toen gebeurde er nog niets, blijkbaar was dat nog (net) niet voldoende. Had niet verwacht, en kon het me niet herinneren van de 32bit versie, dat deze stap zo lang duurde.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

• Gero71
  • Laatst online: 11-06-2019
Dat lange wachten is meestal de oorzaak van een floppy drive die niet in je pc (meer) zit maar wel aan staat in de BIOS.

Misery and hate will kill us all.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee