Philips HTS 3510/12 aansluiten op Popcorn Hour A200

Pagina: 1
Acties:

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:09
Ik heb een HTS van Philips wetende de HTS 3510/12. Prima setje voor DVD en dergelijke. Nu heb ik ook een Popcorn Hour waarop ik (i.c.m. 2 HD's van elk 2 TB) allemaal mooie Full HD films heb staan met Dolby en wat allemaal niet.

Nu heb ik mijn Popcorn Hour met een tulpkabel (rood & wit/zwart) aangesloten op de HTS3510. Hij heeft namelijk geen SPDIF of HDMI. Echter dan stuurt hij natuurlijk geen digitaal geluid door en kan ik dus niet genieten van Dolby van de films op de Popcorn Hour.

Dit willen we natuurlijk wel! is er een manier waardoor ik toch het geluid digitaal kan doorsturen naar de HTW3510?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:15

FeaR

In GoT we trust

De Philips HTS 3510 heeft geen digitale ingangen en ook geen 5.1/7.1 analoge ingangen. Enige wat je met die set qua input kan krijgen is 2.0 via de twee maal RCA welke aanwezig zijn op het apparaat. Voor DTS en Dolby Digital heb je ingangen/connecties nodig welke niet op de Philips HTS 3510 zitten. Dus je zit vast aan de 2.0 input.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:09
Das weer jammer! Er bestaat dus ook geen convertor die bijvoorbeeld van SPDIF naar aux (Rood/wit) gaat?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:15

FeaR

In GoT we trust

Zeker wel, een DAC kan gewoon van het digitale (S/PDIF)-signaal een analoog signaal maken. Er zijn ook versies die gewoon inkomend DTS 5.1 kunnen omzetten. Echter is en blijft de input van de Philips 2.0 aangezien er niet meer over die twee maal RCA kan: elke RCA is één kanaal, dus met twee kanalen haal je 2.0. Als je 5.1 over RCA wil sturen dan heb je zes connectoren (zes kanalen) nodig. Voor 7.1 heb je er acht nodig. Dus je kan converteren wat je wilt, maar de input van de Philips is maximaal 2.0 en dat zal je dan ook altijd houden.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 21-06-2011 15:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.