Hallo allemaal,
Ik zit hier met een probleem en ik kom er niet uit. De afgelopen 4 uur zijn mijn hersens gekraakt, en er is niet veel goeds uitgekomen
Scenario:
Ik ben bezig een webshop te bouwen en loop tegen een probleem aan bij artikelen in de winkelwagen te plaatsen. Ik doe dit via een knop "in winkelwagen" die dan naar dezelfde pagina gaat met een query string met het artikelnummer. De pagina telt dan de query string en laat dit aantal zien bij de winkelwagen in een session(aantal artikelen). Nu was ik bezig om ook een lijst van de artikelnummers die in de winkelwagen moeten samen te stellen en deze in een Session te doen, zodat ik deze later weer kan opvragen.
Hier loop ik tegen een probleem aan. Hij stopt de artikelnummers wel in de array, en laat deze zien in de Session, alleen laat hij maar 1 artikel zien, en altijd het laatst ingevoerde. De teller van het aantal artikelen gaat wel omhoog.
Ik heb verschillende manieren geprobeerd en heel Google afgespeurd maar ik kom er niet uit. Arraylists krijg ik niet werkend, op de manier die ik heb gebruikt bij de teller werkt ook niet.
Ik zal hier een stukje code van de teller en de artikelnummer lijst plaatsen(welke niet werkt dus). Ik ben nog een beginnen in ASP.NET en C#.
Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven hoe verder te gaan.
Artikellijst naar Session(niet werkend)
Alvast bedankt!
Thom
Ik zit hier met een probleem en ik kom er niet uit. De afgelopen 4 uur zijn mijn hersens gekraakt, en er is niet veel goeds uitgekomen
Scenario:
Ik ben bezig een webshop te bouwen en loop tegen een probleem aan bij artikelen in de winkelwagen te plaatsen. Ik doe dit via een knop "in winkelwagen" die dan naar dezelfde pagina gaat met een query string met het artikelnummer. De pagina telt dan de query string en laat dit aantal zien bij de winkelwagen in een session(aantal artikelen). Nu was ik bezig om ook een lijst van de artikelnummers die in de winkelwagen moeten samen te stellen en deze in een Session te doen, zodat ik deze later weer kan opvragen.
Hier loop ik tegen een probleem aan. Hij stopt de artikelnummers wel in de array, en laat deze zien in de Session, alleen laat hij maar 1 artikel zien, en altijd het laatst ingevoerde. De teller van het aantal artikelen gaat wel omhoog.
Ik heb verschillende manieren geprobeerd en heel Google afgespeurd maar ik kom er niet uit. Arraylists krijg ik niet werkend, op de manier die ik heb gebruikt bij de teller werkt ook niet.
Ik zal hier een stukje code van de teller en de artikelnummer lijst plaatsen(welke niet werkt dus). Ik ben nog een beginnen in ASP.NET en C#.
Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven hoe verder te gaan.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| if (Request.QueryString["artikelid"] != null) { int artikel = int.Parse(Request.QueryString["artikelid"]); int[] Arrayartikelen = new int[20]; if (Arrayartikelen == null) { int tellerartikelen = 0; tellerartikelen += 1; Arrayartikelen[tellerartikelen] = (tellerartikelen); Session["aantal"] = Arrayartikelen[tellerartikelen]; } else { int tellerartikelen = Convert.ToInt32(Session["aantal"]); tellerartikelen += 1; Arrayartikelen[tellerartikelen] = (tellerartikelen); Session["aantal"] = Arrayartikelen[tellerartikelen]; } |
Artikellijst naar Session(niet werkend)
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| int tellerartikelnummers; int[] artikelnummers = new int[20]; if (artikelnummers == null) { tellerartikelnummers = 0; tellerartikelnummers += 1; //artikelnummers[tellerartikelnummers] = (artikel); //Session["artikelnummers"] = artikelnummers[tellerartikelnummers]; } else { tellerartikelnummers = Convert.ToInt32(Session["artikelnummers"]); tellerartikelnummers += 1; //artikelnummers[tellerartikelnummers] = (artikel); //Session["artikelnummers"] = artikelnummers[tellerartikelnummers]; } |
Alvast bedankt!
Thom