Als het bord voldoet qua features kun je aan een ASRock best een leuk bord hebben.
Elke fabrikant heeft wel een juweel en een paar maandagmorgen modellen onderhand.
Daarnaast zijn ervaringen persoonlijk. Ikzelf heb goede ervaringen met Gigabyte en MSI, die hebben mij nog niet gefaald en van Biostar heb ik inmiddels twee borden van gehad die ook uitstekend hun werk doen.
En als ik puur naar de statistieken kijk heeft ECS Elitegroup bij mij ook goed track record.
Asus vermijd ik als het kan, daar heb ik de meeste ellende mee gehad. En dan juist met borden die anderen soms als legendarisch bestempelen, waaronder de A7N8X serie, dat was hier huilen met de pet op.
Het is alweer 5 jaar geleden dat ik een Asus AM3 bord voor mezelf heb gekocht, dus in maart heb ik een Asus bord gekocht om het Biostar AM2+ bord in mijn server te vervangen, DDR3 + ECC is wat ik wilde.
Hij zit nog in de doos, want ik heb nog geen tijd gehad om de boel over te zetten, maar ik hoop dat het een goede ervaring met Asus wordt.
ASRock heb ik een keer aangedurft omdat ik hier zoveel goede ervaringen voor het geld las. Dat was een A780nogwat, met AMD 760 chipset. Ingebouwd, liep. Windows 7 geïnstalleerd, geen wolkje aan de lucht. Ding up-to-date gebracht, drivers er op, benodigde software er op. Einde van de dag, klaar, machine uit.
Volgende dag, ik druk op de knop. Niets... wtf? Stekker er in, check. Stekkers binnen ook goed, check. Go. *klik* niets.

Voeding (een BeQuiet waar ik prima ervaringen mee heb) gechecked en verwisseld voor een Corsair, nog niks. ASRock bord was zo dood als een pier...
Heb ik als DOA teruggestuurd en een MSI A760 terug laten sturen. Die loopt sindsdien nog steeds prima.
Dus ja... ik heb één ervaring met ASRock en dat was een mindere, maar er zijn genoeg personen te vinden die juist weer goede ervaringen hebben. En wat dat dan aangeeft laat ik over aan je eigen interpretatie.
Wat het met budget borden is: Als je de juiste combinatie hebt en het werkt, is het prima. Als het niet werkt, ellende; waarmee ik bedoel dat het probleem overal kan zitten zo'n beetje...
Als jij een ASRock bord wilt halen kun je dat gewoon doen. En als hij werkt, is het prima.
Ruilen kun je hem altijd, zeker als het een DOA is. En dit geldt voor nagenoeg elk moederbord van welke fabrikant dan ook.
[Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 21-06-2011 15:53]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.