Toon posts:

Is AsRock tegenwoordig een degelijk merk, of nog altijd ruk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
Vroeger toen ik nog elke dag met mobo's, cpu's en overklokken bezig was, weet ik nog dat AsRock het goedkoopst van het goedkoopst was en bijzonder ruk was.

Tot mijn verbazing bestaat het merk nu nog altijd, dus vandaar mijn vraag:

Is het merk tegenwoordig degelijk, of is het nog altijd ruk? Ik zoek een 1155 mobo, en AsRock lijkt op het eerste gezicht redelijk goed geprijst te zijn. Als het nog altijd ruk is, en mensen het mobo "goed" beoordelen op tweakers.net met de gedachten "hij is cheap en doet het", kan ik waarschijnlijk beter verder kijken voor een msi/gigabyte of asus. Als het goed is wil ik het misschien best een kans geven :)

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:36
Nee hoor, ASRock is tegenwoordig een prima merk. Het is het B merk van Asus, zit vol met Asus componenten etc.

Volgensmij komen ASRock moederborden zelfs uit de Asus fabrieken rollen, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

[Voor 36% gewijzigd door Bas. op 21-06-2011 14:20]

• basketnoobj3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 15:45
ikzelf heb niet veel ervaring met AsRock, koop uitsluitend ASUS moederborden.
heb wel van vrienden gehoord dat AsRock toch kwalitatief zich niet kan meten aan een asus/gigabyte.

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-05 13:35
Koop de laatste tijd alleen nog maar Asrock borden. Prima prijs / prestatie verhouding. Voor de prijs krijg je genoeg aansluitingen en mogelijkheden. Overclock toch niet meer en wil gewoon een normaal stabiel bordje. Heb er nu 3 draaien zonder problemen. Me eigen systeem met een X4 955 en 8GB ram en een nog 1 met een X6 en 8GB ram. Me pa heeft al 3jaar lang een Intel celeron op een Asrock bord.

• M2M
  • Laatst online: 29-05 22:44

M2M

medicijnman

De laatste Asrock planken zijn prima borden. En vaak toch extra features of rare combo's die andere fabrikanten niet showen. In een budget dat vaak lager ligt dan de overige vergelijkbare moederborden.

-_-

• Anoniem: 16225
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb wel eens gelezen dat het verbruik van Asrock borden een stuk hoger ligt, i.v.m. stabiliteit kiezen ze voor veiligere (hogere voltages) waardoor het verbruik wat hoger ligt.
Ik weet niet of het waar is, maar zou een punt van overweging kunnen zijn als je iets zuinigs wilt bouwen.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

De laatste tijd timmert Asrock hard aan de weg. Maar van de meeste mobo's zijn genoeg reviews te vinden op internet. Als die goed zijn, kan je 99 van de 100 keer met een gerust hart je mobo kopen.

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk bestempel ik juist MSI als ruk. 3 Defecte mobo's in 1,5 jaar deed mij besluiten geen MSI meer te kopen. Zelf neem ik vanaf dat moment altijd Asus en dat werkt prima. Als ASrock de componenten van Asus bevat zal het wel goed zijn, maar het kan natuurlijk altijd dat je mobo helaas defect gaat.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Xenergy, ik denk dat jij gewoon pech hebt gehad met je MSI's?

• Daniel0416
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2018
Asrock rocks!Heb enkele maanden geleden mijn eerste asrock bord gekocht met toch wat twijfels in mijn achterhoofd!Maar deze zijn inmiddels helemaal verdwenen.Prijs/kwaliteit verhouding is prima en geen problemen what so ever met het bord!Gaat trouwens om een asrock 890gx Extreme 3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bas. schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:19:
Nee hoor, ASRock is tegenwoordig een prima merk. Het is het B merk van Asus, zit vol met Asus componenten etc.
Dat is niet zo, en ook nooit zo geweest.

ASRock was vroeger van ASUStek (niet van Asus dus!) en tegenwoordig hoort het geloof ik bij Pegatron, en zit Asus ergens anders.
Je zult ook geen Asuscomponent vinden op de borden (gezien het feit dat Asus helemaal geen componenten maakt).

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22
Ik sluit me aan bij beatboxx, zoek gewoon reviews van de borden die je interessant lijken. Bij asrock zou ik trouwens niet de aller aller goedkoopste borden pakken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05 14:16
Ik heb de afgelopen 4 jaar met een Asrock moederbord gewerkt in een machine die 24x7 staat te draaien.

Werkte stabiel en heb ik toch maar vervangen door wat nieuwers. Nu weer een Asrock en deze draait ook al maanden gewoon stabiel.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:08
Ik heb nu een paar maanden een AsRock moederbord, werkt tot op heden perfect!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:55
XeNeRgY schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:04:
Persoonlijk bestempel ik juist MSI als ruk. 3 Defecte mobo's in 1,5 jaar deed mij besluiten geen MSI meer te kopen. Zelf neem ik vanaf dat moment altijd Asus en dat werkt prima. Als ASrock de componenten van Asus bevat zal het wel goed zijn, maar het kan natuurlijk altijd dat je mobo helaas defect gaat.
Dat heb ik nou juist met Asus' gehad, en koop sindsdien Gigabyte.

Prima borden voor de prijs, maar je zult er geen overclock-records mee breken, maar er is niets mis mee.
Ik draai nu ongeveer al 4 jaar 24/7 een Asrock 939 Dual-bordje. Draait stabiel, alleen de sata-controller is stuk dus alles hangt aan IDE.

[Voor 12% gewijzigd door frickY op 21-06-2011 15:21]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tja, ik heb dezelfde ervaring met Gigabyte gehad. Je kan voor elk merk wel iemand vinden die slechte ervaringen heeft, en voor een complex product als een moederbord is het moeilijk om de betrouwbaarheid te kunnen inschatten op het eerste zicht.

Om echt de betrouwbaarheid te kennen zou je van verschillende merken uitvalstatistieken moeten verzamelen voor een grote groep gebruikers. En dan nog kent elk merk goede en slechte modellen.

Er zullen zeker wel merken zijn die doorgaans meer betrouwbaar zijn dan anderen, maar als gewone consument ga je daar erg weinig zicht op hebben.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als het bord voldoet qua features kun je aan een ASRock best een leuk bord hebben.
Elke fabrikant heeft wel een juweel en een paar maandagmorgen modellen onderhand.
Daarnaast zijn ervaringen persoonlijk. Ikzelf heb goede ervaringen met Gigabyte en MSI, die hebben mij nog niet gefaald en van Biostar heb ik inmiddels twee borden van gehad die ook uitstekend hun werk doen.
En als ik puur naar de statistieken kijk heeft ECS Elitegroup bij mij ook goed track record.

Asus vermijd ik als het kan, daar heb ik de meeste ellende mee gehad. En dan juist met borden die anderen soms als legendarisch bestempelen, waaronder de A7N8X serie, dat was hier huilen met de pet op.
Het is alweer 5 jaar geleden dat ik een Asus AM3 bord voor mezelf heb gekocht, dus in maart heb ik een Asus bord gekocht om het Biostar AM2+ bord in mijn server te vervangen, DDR3 + ECC is wat ik wilde.
Hij zit nog in de doos, want ik heb nog geen tijd gehad om de boel over te zetten, maar ik hoop dat het een goede ervaring met Asus wordt.

ASRock heb ik een keer aangedurft omdat ik hier zoveel goede ervaringen voor het geld las. Dat was een A780nogwat, met AMD 760 chipset. Ingebouwd, liep. Windows 7 geïnstalleerd, geen wolkje aan de lucht. Ding up-to-date gebracht, drivers er op, benodigde software er op. Einde van de dag, klaar, machine uit.
Volgende dag, ik druk op de knop. Niets... wtf? Stekker er in, check. Stekkers binnen ook goed, check. Go. *klik* niets. :( Voeding (een BeQuiet waar ik prima ervaringen mee heb) gechecked en verwisseld voor een Corsair, nog niks. ASRock bord was zo dood als een pier...
Heb ik als DOA teruggestuurd en een MSI A760 terug laten sturen. Die loopt sindsdien nog steeds prima.
Dus ja... ik heb één ervaring met ASRock en dat was een mindere, maar er zijn genoeg personen te vinden die juist weer goede ervaringen hebben. En wat dat dan aangeeft laat ik over aan je eigen interpretatie.

Wat het met budget borden is: Als je de juiste combinatie hebt en het werkt, is het prima. Als het niet werkt, ellende; waarmee ik bedoel dat het probleem overal kan zitten zo'n beetje...

Als jij een ASRock bord wilt halen kun je dat gewoon doen. En als hij werkt, is het prima.
Ruilen kun je hem altijd, zeker als het een DOA is. En dit geldt voor nagenoeg elk moederbord van welke fabrikant dan ook.

[Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 21-06-2011 15:53]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:55

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb door de tijd heen wel een paar AsRock bordjes gebruikt. Nooit ruk mee gehad. Eén keer een bordje van een kennis met lekkende cpu spannings-stabilisatie condensatoren (had MSI ook nog wel eens last van).

4x € 1,60 en liep weer als een zonnetje.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Terw_Dan schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:09:
[...]

ASRock was vroeger van ASUStek (niet van Asus dus!) en tegenwoordig hoort het geloof ik bij Pegatron, en zit Asus ergens anders.
Je zult ook geen Asuscomponent vinden op de borden (gezien het feit dat Asus helemaal geen componenten maakt).
ASUStek = asus
asus is alleen een marketingnaam.
Asus is dus het moederbedrijf van asrock, en levert wel enige onderdelen aan asrock.
Asus en asrock zijn tegenwoordig allebij onderdeel van pegatron.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Abeltje130 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:09:
[...]

ASUStek = asus
asus is alleen een marketingnaam.
Maar daarmee is ASRock nooit een dochter geweest van Asus, maar van het moederbedrijf daarvan. Die 2 hebben altijd los van elkaar gestaan.
Asus is dus het moederbedrijf van asrock, en levert wel enige onderdelen aan asrock.
Welke onderdelen dan? Asus maakt afaik helemaal geen onderdelen (hooguit relabelen ze wat).

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:42
ASRock is prima. Zit veelal gewoon goed spul op.

Over het algemeen veel features voor weinig geld. Snap bijvoorbeeld niet waarom niet elke fabrikant gewoon een aan clearcmos en reset knop op het moederbord heeft zitten :P

Komt MSI met een idioot domme 'OC GENIE DIAL' en OC knop. (Maar dat MSi bordje heeft wel zuinigeren componenten)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:15:
Komt MSI met een idioot domme 'OC GENIE DIAL' en OC knop. (Maar dat MSi bordje heeft wel zuinigeren componenten)
Kunnen we het wel constructief houden ipv concurrenten te gaan downplayen?

[Voor 63% gewijzigd door Ultraman op 21-06-2011 16:25]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 14:34

mace

Sapere Aude

basketnoobj3 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:19:
ikzelf heb niet veel ervaring met AsRock, koop uitsluitend ASUS moederborden.
heb wel van vrienden gehoord dat AsRock toch kwalitatief zich niet kan meten aan een asus/gigabyte.
Asus is al jaren niet meer wat het geweest is anders. Veel uitval en onstabiele borden gemaakt jammer genoeg.

Anoniem: 363298

check:
Wikipedia: Asus
Wikipedia: ASRock

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 363298 op 21-06-2011 17:28]

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 13:02

Iavak

no savegame

Voor mij is AsRock en goed merk geworden, laatste platformen hebben ze vaak goede borden met veel features.

Voorheen bouwde ik altijd systemen met MSI of Asus. Tegenwoordig zijn het AsRock en Gigabyte geworden voor mij.

Ik vind dat je bij MSI moederborden zo weinig erbij krijgt en Asus moet echt wat nodig doen aan hun website, zo traag altijd.

MSI maakt wel de beste videokaarten. :P

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 17:45

AlexanderB

7800 rpm

zolang je er niet mee gaat overclocken: weinig negatiefs te zeggen over ASRock..

• De_Bastaard
Met ASRock valt dus helemaal niet te OC'en, of maar tot in in zekere mate?

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 13:02

Iavak

no savegame

De_Bastaard schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:24:
Met ASRock valt dus helemaal niet te OC'en, of maar tot in in zekere mate?
Tegenwoordig wel. Ze brengen ook OC bordjes uit.

[Voor 3% gewijzigd door Iavak op 21-06-2011 21:34]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 02:05

F.West98

Alweer 14 jaar hier

AsRock heeft altijd wel geniale features, zoals CCO, cooler van socket 775 op socket 1155.
En ook gratis front panel van USB, met 2,5' slot voor SSD's erbij, erg slim bedacht allemaal.
Tot nu toe 1 AsRock gehad, nooit problemen mee gehad, en ga voor mijn casemod waarschijnlijk ook een AsRock kopen als 'ie 2 USB3 headers heeft...

Ik raad het aan!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14
Hier ook al jaren een asrock in gebruik. Hybrid met ddr en ddr2 en agp en pcie, dat bedenkt alleen asrock

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bwah ik heb een AsrockP45TurboTwins2000 en hij doet het prima. Heeft een keer rare kuren gehad omdat ik statisch geladen was (tapijt) en een kabel inplugde maar dat ging vanzelf weer over (reboot)

Android developer & dürüm-liefhebber

• RmanX
  • Laatst online: 10-03 07:40

RmanX

Mario pizza!

Ik heb sinds jaar en dag de overstap gemaakt naar Asrock na enkele mindere Asus ervaringen. Tot nog toe weinig problemen gehad. Mijn 1e AliveDual EsataII bordje (jaja zo'n rare die AGP en PCI-e ondersteund) was DOA, maar keurig omgeruild voor een goed werkende waarmee ik nooit problemen heb gehad verder. Voor mijn huidige processor maar eens een echt luxe bord gehaald met het oog op aankomende Bulldozers (890 FX Deluxe5). Kostte wel wat, maar verder een geniaal ding met veel accessoires (2x USB 3 front aansluiting hulpje met inderdaad een extra ruimte voor een SSD die ik ook echt gebruik). Voor mijn gevoel krijg je behoorlijk veel 'Bang for the buck' altijd. :P

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04 18:48
Ik ben zelf in de markt voor een m-ATX Z68 bordje, met liefst zo min mogelijk extra erop die ik niet gebruik (geen SLI/crossfire ofzo nodig) en de Asrock Z68 Pro3-M komt dan zo'n 30 euro goedkoper uit dan de eerste concurrent.
Komt verder ook prima uit de reviews (zelfs een tikkeltje zuiniger dan enkele anderen, maar daar wordt bij mobo's niet altijd even consequent op gebenchmarked).

Zo'n 5 a 10 jaar geleden hebben toch veel merken een deuk in reputatie opgelopen door slechte condensatoren, die van Asrock komen nu in ieder geval uit Japan, maar de tijd zal leren hoe degelijk dat ding is...

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:52
@TS

Ik snap wat je bedoelt. Een aantal jaar geleden was ASRock echt het goedkoopste wat je kon krijgen. Dat was ook de reden dat ze zo ruk waren, je kwam de meest simpele chips tegen. Tegenwoordig maakt ASRock ook gebruik van de populairdere chipsets.

Persoonlijk, ik heb in het verleden zoveel ellende gehad met ASRock (geheugen dat niet consequent herkend werd, stond wel op QVL en werkte perfect in andere bordjes). Ook problemen gehad met lekkende elco's in t P4 tijdperk. Echter, het laatste ASRock boardje wat ik in mn handen heb gehad was de ASRock dual s-ata II (bord met DDR1 en DDR 2, AGP en PCI-E). Deze beviel prima.

Wisselende ervaringen dus, zelf zweer ik bij ASUS, heeft me nog nooit in de steek gelaten!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 00:16

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Je zou gewoon moeten kiezen waarnaar jou voorkeur uit gaat. Het ligt er maar net aan waar je goede en slechte ervaringen mee hebt gehad.

Zo heb ik een lijstje voor verschillende onderdelen.

Behuizing: Cooler Master
Voeding: Cooler Master
SSD: OCZ, Intel
HDD: Western Digital, Seagate
Mobo: MSI, Gigabyte, ASUS, ASrock, Foxconn
Geheugen: Corsair, Kingston, OCZ
CPU: Intel
Videokaart: ATI/AMD (Sapphire, MSI, Gigabyte, XFX)

Laptop: Toshiba, MSI, ASUS
Printer: HP
Toetsenbord/Muis: Logitech, Microsoft

Ga zo maar door...

Dit is voor iedereen anders, puur persoonlijke ervaringen en conclusies uit vergaarde informatie.

Ik heb 3 systemen verkocht met een ASrock moederbordje erin en hier heb ik in 1,5 jaar nog nooit wat van gehoord, draaien allemaal soepel.

[Voor 6% gewijzigd door Wahloh op 22-06-2011 07:45]

Empire of Minis - een breed aanbod van hoge kwaliteit en betaalbare 3D geprinte miniaturen en bustes voor de schilder en tabletop role-playing enthousiasten. https://www.empireofminis.com

Anoniem: 256512

Nooit geweten dat ASRock een bedrijf van Asus is
maar als je toch op de links klikt die w.schaper heeft gepost
vergelijk de logos dan eens.

De AS van beide zijn wel erg identiek :)

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:35
Ervaringen met ASRock zijn natuurlijk persoonlijk, de 1 vind het een fantastisch merk en anderen mijden het als de pest.

Ik heb zelf slechte ervaringen met ASrock, echter wel van een tijdje geleden (S939, S754).

Mensen gaan er vaak prat op dat ASRock eigenlijk een Asus is. Waarom is het dan geen Asus? Juist, omdat alles zo goedkoop mogelijk moet. Tuurlijk werkt het prima en zal 95% tevreden zijn, maar die lage prijs moet ergens vandaan komen (heus niet door de lage arbeidskosten want ze komen allemaal uit China).

Als ik mijn dode Asrock S754 bordje naast een Gigabyte plank neerleg, dan is het gewoon duidelijk waarom hij het begeven heeft. Flinterdun PCB wat veel flex heeft, goedkope elco's en minimale koelblokjes. Nieuwe borden zullen ongetwijfeld beter zijn, maar het "psycholigische effect" wat ASrock (B-merk) op mij heeft zegt genoeg. Als ik voor een paar tientjes meer een Gigabyte of Asus kan kopen is het echt een no-brainer.

Ryzen 5 5600X, Gigabyte X570 Elite, 32Gb GSkill PC3600C16, MSI Gaming X 3060TI, Samsung 970 EVO, Seasonic 550 Platinum

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 00:24
Na een slechte ervaring met MSI was ik overgestapt op ASRock. Ik was zo tevreden met het bordje dat ik tegenwoordig alleen maar ASRock aanschaf voor mezelf/vrienden/familie. Alle bordjes werken al een paar jaar helemaal stabiel, zelfs met geheugen reepjes die niet in de QVL lijst staan.

Tegenwoordig gebruiken ze hoge kwaliteitsonderdelen heb ik het gevoel. In het verleden heb ik veel verhalen gehoord over lekkende condensatoren. Nu zitten er, ik quote van de site: "100% Japan-made high-quality Conductive Polymer Capacitors" op de plankjes. Natuurlijk zegt dat niet veel, maar ze zien er uit dat het daadwerkelijk kwaliteit spul is. 990FX Extreme4 heeft zelfs gouden coating. ;)

Kleine overklokjes zijn ook goed te doen met ASRock moederborden heb ik gemerkt. Met extreem overklokken heb ik geen ervaring, maar is voor mij ook niet nodig.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 11:16
4ghz op een asrock 870 extreme3 icm phenom 2 955BE loopt hier rete stabiel :).

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:47
FastPinguin schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:49:
Tegenwoordig gebruiken ze hoge kwaliteitsonderdelen heb ik het gevoel. In het verleden heb ik veel verhalen gehoord over lekkende condensatoren. Nu zitten er, ik quote van de site: "100% Japan-made high-quality Conductive Polymer Capacitors" op de plankjes. Natuurlijk zegt dat niet veel, maar ze zien er uit dat het daadwerkelijk kwaliteit spul is. 990FX Extreme4 heeft zelfs gouden coating. ;)
Jup, vroeger was Asrock voornamelijk een budget merk. Veel opvallende features voor een lage prijs. Tegenwoordig hebben ze naast deze goedkopere bordjes ook wat steviger geprijsde mobo's. Dezelfde features, sommige opvallend, tegen een hogere prijs dan voorheen.
En ik denk dat dat ook terug te zien is in de kwaliteit van de onderdelen. Tot op heden iig geen problemen met mijn Asrock mobo. Overigens ook nog nooit gehad met mijn voormalige mobo van 7 jaar oud. Kreng doet het nog steeds (al zijn er wel wat onderdelen iets boller gaan staan).
Oh, en een grappige was dat ik bij dat mobo de usb stekkers verkeerd had aangesloten, (bestond uit 6 kleine stekkertjes, dank u goedkope kast). Ding aangezet toen en meteen dikke vonk en gele rook dat er vanaf kwam. Poortjes hebben het nooit meer gedaan, de rest werkte nog ok ^^

• mace

mace

Sapere Aude

F.West98 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:25:
AsRock heeft altijd wel geniale features, zoals CCO, cooler van socket 775 op socket 1155.
En ook gratis front panel van USB, met 2,5' slot voor SSD's erbij, erg slim bedacht allemaal.
Tot nu toe 1 AsRock gehad, nooit problemen mee gehad, en ga voor mijn casemod waarschijnlijk ook een AsRock kopen als 'ie 2 USB3 headers heeft...

Ik raad het aan!
Op een gegeven moment hadden ze zo'n moederbord waar je Socket 478 op had maar dan met een uitbreidingskaart erbij met S775 erop. (of zoiets) zodat je later naar S775 kon overstappen zonder een ander moederbord te kopen. 8)7

Die kaart ging er dan, inclusief koeler en geheugen, dwars er in net als een PCI-kaart.

(Details over welke sockets precies weet ik niet meer, het had ook 754 en 939 kunnen zijn, maar het idee is duidelijk).

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mace schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:59:
[...]

Op een gegeven moment hadden ze zo'n moederbord waar je Socket 478 op had maar dan met een uitbreidingskaart erbij met S775 erop. (of zoiets) zodat je later naar S775 kon overstappen zonder een ander moederbord te kopen. 8)7
P4 Combo heette dat ding, zaten gewoon een 478 en een 775 socket op.
Om van de 1 naar de ander om te schakelen moest je een hele trits jumpers verzetten.

Ze hadden er inderdaad ook 1 voor zowel s754 als s939 (K8 Combo), eveneens met beide sockets op het moederbord.

Ik vind Asrock een grappig merk, ze bouwen soms hele aparte dingen/maken verrassende combi's, zoals de N7AD-SLI (s775) met nvidia 740i chipset waar je zowel SLI als Crossfire op kon draaien :P

YouTube: ‪MIssion Impossible - CrossFire on NVIDIA SLI board! - ASRock N7AD-SLI‬‏

[Voor 8% gewijzigd door 3dfx op 22-06-2011 15:32]

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 12:15
Hier alleen maar slechte ervaringen met asrock. Bordjes die het nooit langer dan een half jaartje a jaartje uithouden en je merkt gewoon in alles dat het goedkoop is. Niet de stabiliteit gehad die ik met asus, msi,gigabyte wel heb.

• De_Bastaard
Deze pricewatch: Asrock 870 Extreme3 wordt toch door flink wat tweakers als goed beoordeelt en heeft daarnaast ook nog USB3 en SATA-3. Misschien gewoon maar eens 'n kans geven dan :)

• mace

mace

Sapere Aude

Iva_Bigone schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:27:
P4 Combo heette dat ding, zaten gewoon een 478 en een 775 socket op.
Om van de 1 naar de ander om te schakelen moest je een hele trits jumpers verzetten.

Ze hadden er inderdaad ook 1 voor zowel s754 als s939 (K8 Combo), eveneens met beide sockets op het moederbord.
Ja die had je, maar ik bedoel de K8UPGRADE (heb het ff opgezocht).

Ze hebben er een aantal combinaties van uitgebracht, maar hier een plaatje voor het idee:

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:23
Puur een ervaring, maar ik heb het afgelopen jaar meerdere PC's in elkaar gezet met Asrock moederbordjes. Waar ik voorheen nog wel eens RMA's had met merken als Asus en MSI, is dit bij Asrock nooit het geval geweest. (kan natuurlijk geluk zijn). Verder vind ik de prijs/kwaliteit-verhouding zeer goed, en scheelt het vaak veel met andere merken die dezelfde features aanbieden. (~30/40 euro).

Zelf heb ik meerder keren de Asrock 880G Extreme 3 ingebouwd, maar ook, zoals hierboven vermeld, de 870 Extreme 3.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

mace schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:47:
[...]

Ze hebben er een aantal combinaties van uitgebracht, maar hier een plaatje voor het idee:

[afbeelding]
Man, dat is Slotket concept to de max :P
Performde dat princiepe een beetje of waren er toch wel wat bottlenecks?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mace schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:47:
[...]

[afbeelding]
Oh ja, dat principe met daughterboard, wist niet meer zeker of dat nou ook Asrock was.
Hadden ze trouwens ook voor s462 > s754 (de K7-UPGRADE-serie).

• M2M
  • Laatst online: 29-05 22:44

M2M

medicijnman

Ze waren, als ik me niet vergis, ook de eerste die PCI-E naar socket 478 brachten, zodat mensen met een P4, niet vast zaten aan AGP kaarten, of een volledige mobo + processor + geheugenupgrade moesten doen. En als ik me niet vergis ook andersom. Socket 775 met AGP, zodat je met een nieuwe processor en geheugen toch je oude videokaart kon gebruiken.

Ik vind dat soort dingen belangrijker dan het maken van de beste plank voor overklokken. Daar hebben we er voldoende van.

Plus het budget aspect. Een Asrock X58 Xtreme6 (met 6x sata 600 en 6x USB3) kost veel minder dan een vergelijkbare X58 plank. Natuurlijk zul je niet alle sata600 poorten en USB sloten tegelijk vol kunnen belasten, maar je krijgt eigenlijk wel meer dan bij de concurrent.

-_-

• mace

mace

Sapere Aude

Ultraman schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:56:
[...]

Ik heb er nooit eentje gehad, vond het een beetje te wazig om het te proberen. :P

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:35
Ultraman schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:56:
[...]

Het leuke eraan was dat het een soort AGP slot betrof. Dit had nog al eens tot gevolg dat mensen (niks ten nadele van de doelgroep van Asrock :P ) een nieuwe grafische kaart kochten, en hem in het upgrade slot staken. Gevolg, een hoop rook; dode mobo en graka en als je pech had ook de CPU 8)

Leuk idee dus, maar niet zo failsafe _/-\o_ De prijs van zo'n upgrade setje kwam ook aardig in de buurt van een nieuw mobo, dus was meer een gimmick.

Ryzen 5 5600X, Gigabyte X570 Elite, 32Gb GSkill PC3600C16, MSI Gaming X 3060TI, Samsung 970 EVO, Seasonic 550 Platinum

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:34

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Asrock is voor 99% hetzelfde als Asus, echter:
- Goedkoper > Asus doet meer aan marketing, Asrock bijna niets (= minder kosten)
- More bang for the buck > Asrock heeft meer SATA / USB / etc. aansluitingen t.o.v. moederborden in dezelfde prijsklasse.

Maar verder zijn de prestaties zijn gelijk aan Asus / Msi / Gigabyte / etc (Hoewel eigenlijk alle A-Merken tegenwoordig binnen 1 a 2 procent van elkaar scoren, alle A-Merken zijn gewoon goed). Overklokken, stroomverbruik, performance, alles zit binnen die 1 a 2 procent van elkaar.

Het enige wat tegenwoordig nog verschilt zijn:
- Design (kleuren/afwerking) van het board
- Bios interface
- Prijs
- Aantal USB / SATA aansluitingen

Asrock heeft trouwens wel veruit de beste USB snelheden, tov alle andere concurrenten, dankzij XFast USB driver/tool.

Nogmaals, alle A-merken zijn tegenwoordig gelijk, ga gewoon voor het mobo dat qua uitrusting / prijs / design jouw voorkeur heeft. :)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• mace

mace

Sapere Aude

Ik durf me wel af te vragen of AsRock ooit wel ruk is geweest of dat dat slechts de perceptie is...

Ik heb jarenlang een Athlon 2600+ Barton gehad op een AsRock K7S8X(E?) en dat was echt een pri-ma bord. Sterker nog hij doet het nog steeds en ik hem hem een paar dagen geleden pas uit gebruik genomen.

Dat bord is uit, wat, 2003? Toen was AsRock net nieuw.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05
mace schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:27:
Ik durf me wel af te vragen of AsRock ooit wel ruk is geweest of dat dat slechts de perceptie is...

Ik heb jarenlang een Athlon 2600+ Barton gehad op een AsRock K7S8X(E?) en dat was echt een pri-ma bord. Sterker nog hij doet het nog steeds en ik hem hem een paar dagen geleden pas uit gebruik genomen.

Dat bord had ik ook en gaf bij mij alleen maar problemen. Lekkende condensatoren, onderdelen die los zaten en uiteindelijk is het bord door gefikt. Dat was voor mij rede om geen asrock meer te kopen. Echter, een paar jaar later kocht ik toch weer een asrock bord (DUAL VSTA). Maar dit bord werkte wel naar behoren. Je kon er niets aan overclocken maar het bord was wel stabiel.

Bovenstaande heb ik echter ook met Asus, gigabyte & MSI gehad. Volgens mij is het een kwestie van pech (of geluk ) hebben. Maandag morgen modellen zal je altijd blijven hebben.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 21:38

Volgensmij komen ASRock moederborden zelfs uit de Asus fabrieken rollen, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Sorry dat ik zo'n vroege reactie quote, maar het moet nu eens ophouden...

ASRock is niet meer het B-merk van ASUS!!!!!!!

Het wordt nog steeds overal beweerd, maar ASRock is al sinds 2002 geen deel van AsuSTeK meer! Kijk voortaan eerst eens op een Wikipediapagina of op de website van ASRock zelf voordat je 10 jaar oude informatie gaat posten op een forum!

En nu on-topic:

Ik heb zelf voor mijn laatste nieuwe build een ASRock gekocht en nog nooit kuren. Ik heb nu in ons huis 3 desktops, waarvan 1 een MSI, omdat ik die voor geen drol kon krijgen en het Gigabyte bord was overleden, en twee keer een ASRock waarvan één al een jaar of 6 oud, dagelijks gebruik, en nog steeds werkend. Geen kuren, niks. Absoluut een aanrader!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 09:03
naarden 4ever schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:08:
[...]

Sorry dat ik zo'n vroege reactie quote, maar het moet nu eens ophouden...

ASRock is niet meer het B-merk van ASUS!!!!!!!

Het wordt nog steeds overal beweerd, maar ASRock is al sinds 2002 geen deel van AsuSTeK meer! Kijk voortaan eerst eens op een Wikipediapagina of op de website van ASRock zelf voordat je 10 jaar oude informatie gaat posten op een forum!

En nu on-topic:

Ik heb zelf voor mijn laatste nieuwe build een ASRock gekocht en nog nooit kuren. Ik heb nu in ons huis 3 desktops, waarvan 1 een MSI, omdat ik die voor geen drol kon krijgen en het Gigabyte bord was overleden, en twee keer een ASRock waarvan één al een jaar of 6 oud, dagelijks gebruik, en nog steeds werkend. Geen kuren, niks. Absoluut een aanrader!
Lezen is ook een kunst... van Wiki zelf (wiki is ook niet 100% betrouwbaar maar goed...) ASRock was originally spun off from Asus in 2002 in order to compete with companies like ECS and Foxconn for the commodity OEM market.

Het enige wat ik nuttigs kan zeggen is ASrock, zie IK asrock = asus zonder bullshit!
en trouwens tegenwoordig is geen enkel merk crap... Ik zag nog laatste een K7-KT266 van ECS nog vrolijk draaien terwijl mijn Asus K7N8X en Asrock A7S8X het loodje hebben gelegd...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Asustek is het moederbedrijf van Asus die uiteindelijk een B-merk heeft opgezet om te concurreren met de rest van de B-merken (PC Chips, ECS). Asus en Asrock hebben maar 1 ding gemeen: het moederbedrijf. Asus is dus NIET hetzelfde als Asrock.

Vroeger was Asrock gewoon een low-budget merk. Naast ECS en PC Chips had je ook helemaal geen budgetborden. Als je nu een prijslijst opent met goedkope moederborden staan MSI, Asus en Gigabyte daar ook tussen, en reken maar dat je bij die goedkope dingen van MSI en Asus ook rotzooi binnenhaalt. Ik heb al menigeen MSI bord van nog geen 2 jaar oud zien sterven met bolle elco's. Blijkbaar kopen die A-merken nog gewoon inferieure rommel in voor hun budgetborden.
Asrock zal dus moeten uitblinken, en op prijs lukt ze dat niet. Dus komen ze met bordjes met de meest gekke features voor een normale prijs. Geen bling bling zoals al dat onverbonden koper dat niet koelt op Asus bordjes, maar gewoon functionele componenten, niet meer niet minder, voor een fatsoenlijke prijs.

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Asrock heb ik hele goede ervaringen mee, stabiel qua overclocken.

Overigens MSI, is dan wel heel goedkoop maar heb ik ook hardstikke goede ervaringen mee (wil overclocken als een malle ;))

If it ain't broke, don't fix it

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
mace schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:27:

Daar heb ik er echt batterijen van in de groene jongen gepleurt na 2/3 jaar allemaal dood.
zeker 50+

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:20

Asrock is geen budget merk van Asus, het is sinds een aantal jaar een zelfstandig bedrijf, dat budget moederborden met een vrachtwagen lading aan leuke features voor normale prijzen aanbied.
Terw_Dan schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:09:
[...]

Dat dus :)

Kwaliteit durf ik niks over te zeggen, vroeger was het voornamelijk OEM spul wat zei maakten, maar heb er prive geen ervaringen mee, maar van wat ik hoor de afgelopen tijd is dat ze A/B kwaliteit spul maken
Anoniem: 256512 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:19:
Nooit geweten dat ASRock een bedrijf van Asus is
maar als je toch op de links klikt die w.schaper heeft gepost
vergelijk de logos dan eens.

De AS van beide zijn wel erg identiek :)
Zoals een pagina voor jou post ook te lezen valt, Asrock viel vroeger, samen met Asus onder AsusTek, dat was het moederbedrijf. Grote kans dat toen Asrock van moederbedrijf wisselde naar Pegatron, dat ze het door AsusTek geinspireerde logo gehouden hebben ;)

Asrock is tegenwoordig gewoon A-merk spul (dit zeg ik wel met lichte twijfel, zitten tussen A en B in)

[Voor 44% gewijzigd door FastFred op 28-06-2011 16:46]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mektheb schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:28:
[...]

Daar heb ik er echt batterijen van in de groene jongen gepleurt na 2/3 jaar allemaal dood.
zeker 50+
Allemaal vanwege bolle elco's. Maargoed, dat was in 2003, toen het nog niet bekend was dat elco's van slechte kwaliteit konden zijn. Op modernere AMD780G bordjes van MSI heb ik ook al redelijk wat uitval door bolle elco's gezien, en dat waren borden uit 2009-2010...

De K7S8XE+ borden die ik door de handen heb gehad vanwege bolle elco's doen het overigens nog steeds.

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 18:55
Ik heb een Asrock P67 PRO3 en het werkt prima.
Ik heb alleen zelf nooit andere merk moederborden gehad (alleen OEM pc's van Packard Bell en Acer enz.).

Wat goed overklokken is weet ik eerlijk gezegd ook niet. Ik heb vandaag me Geil Black Dragon 1600 9-9-9-28 1T naar 18xx MHz (1,63V) geprobeerd te krijgen maar helaas. Het beste wat ik uiteindelijk kon krijgen was 1600 9-9-9-24 1T (1,5V). En onstabiel 1600-8-8-8-24 1T (1,5V).

Dat is me enige overklok ervaring ;) dus ik weet nou niet of het goed of niet goed is. Voor de rest heb ik nog nooit iets overklokt in me leven dus...

Ik heb ook nog de BLCK naar 105MHz verhoogt maar dat leverde ook boot failures op. De multiplier heb ik echter niet verhoogd.

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41
Ik heb hier ook nog 3 boardjes ik geloof uit mijn hoofd kt4v en kt4v pro met een Athlon XP erop. Doen het allemaal ook nog uitstekend.

/edit

2 x k7vm2 en 1 x k7vt4a pro
(heb nu de dozen bij de hand)

[Voor 24% gewijzigd door DJvL op 29-06-2011 15:49]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || Workstation/Server Proxmox: Asus Z9PA-D8 | 2x Intel E5-2670 | 64GB

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
_JGC_ schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:29:
[...]

Allemaal vanwege bolle elco's. Maargoed, dat was in 2003, toen het nog niet bekend was dat elco's van slechte kwaliteit konden zijn. Op modernere AMD780G bordjes van MSI heb ik ook al redelijk wat uitval door bolle elco's gezien, en dat waren borden uit 2009-2010...

De K7S8XE+ borden die ik door de handen heb gehad vanwege bolle elco's doen het overigens nog steeds.
klopt inderdaad, erg slecht.

Anoniem: 400548

Dan zal ik wel een maandag morgen model hebben gehad van de asrock.

Had ook in mijn achterhoofd de twijfels,maar ik denk zal ze de kans geven.

dit moederbord besteld bij informatique ASRock 890GM Pro3 R2.0

sluit windows in de avond af pc gaat uit,En ik ga weg.

Ikom snachts thuis,Pc wilt niet meer aan gaan.3 x raden moederbord gewoonweg dood
Dus ik heb het nu zelf persoonlijk wel gehad met asrock

na 3 x keer is dat dus wel vervelend aan het worden

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 400548 op 30-06-2011 00:30]

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 14:00
ASRock maakt heerlijke bordjes.

kheb 7 jaar gedraaid met een K7VT4-4x met een athlon xp 1800+
Combo draait nogsteeds 24/7 op m'n server.

Nooit problemen mee gehad.
Enige jammere was dat het dus agp 4x was en niet 8x maarja, daar zat toch bijna geen perf. verschil in.

who put a "stop payment" on my reality check

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee