Toon posts:

Acer Aspire One (Atom N450) boot niet na update W7

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 411746

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een Acer Aspire One 532h-2ds (Atom N450, 10,1 inch) met W7 Starter van 10 maanden oud, die na een paar updates van Windows niet meer boot, nou ja niet volledig.
Bij het opstarten zie je een een minuut lang het laadbalkje van W7, maar dan opeens begint hij weer opnieuw, je ziet een halve seconden het Acer logo maar soms ook een blauw scherm met wat text er op.

Hij boot ook niet in de safe modus of welke dan ook...
Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten, drivers, hardware?
Oja, wij zijn woonachtig in China en de Acer komt uit Engeland, de plaatselijke computer winkel kan ons niet echt helpen omdat ze alleen Chinees kunnen lezen ;)

Hartelijk dank.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een BSOD komt 9/10 keer vanwege incorrecte drivers. Kan je misschien een DVD van W7 in de DVD speler steken en dan de installatie repareren?

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:31
als je tijdens het opstarten op F8 blijft rammen kan je dan systeemherstel starten? dan kan je misschien een restorepoint terugzetten waarna hij het weer zou moeten doen. Als het goed is worden er regelmatig nieuwe restorepoints gemaakt, zeker als er een windows update wordt uitgevoerd.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Topicstarter
@ Outerspace
Ik heb geen W7 DVD erbij gekregen + er zit geen DVD speler in, kan ik een XP schijfje gebruiken?
Anders moet ik even ergens een W7 dvd ritselen.
Op dit moment boot hij helemaal 0,0 niets! :(

@haarbal
Dat werkte tot gisteren, nu doet hij niks meer.
Mocht F8 weer werken, dan doe ik dat direct.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:31
als je een iso bestand van windows hebt kan je die met winrar extracten naar een extern schijfje. Zorg wel dat dat op de primary active partition gebeurt (als je maar 1 partitie hebt is dat sowieso de primary active). Daar moet je gewoon van kunnen booten.

maar zit er niet een of andere recovery partitie op dat ding waarmee je hem kan herstellen naar day1? geen idee op welke toetsen je dan moet rammen, maar dit is wel vrij gebruikelijk.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Acer is meestal Alt+F10, maar dat staat vast ook wel in de handleiding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Oke... de alt+F10 werkt niet helemaal goed.
Ik krijg o.a. dit in beeld:
Klopt dit? ---> NOEXECUTE=OPTIN

Dit F8 verhaal werkt ook niet. E-recovery laad en laad... verder niets.

Bij een computer shop zeiden ze me dat de harde schijf defect was, maar ze kunnen geen Engels lezen... :/
Anyway, wat nu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikstroink
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:50
zeg, als je in dat laatste scherm op f8 ramt, kun je dan geen 'veilige modus' kiezen? Dan zou je misschien systeemherstel kunnen doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nope, de save modus werkt niet, geen van alle.
Ik probeer het morgen met een W7 dvd, miss dat ik wat kan fixxen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee