Toon posts:

Windows based HPC met app-as-service

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 43323

Topicstarter
Op mijn werkplek zitten we met een aantal workstations die ingezet worden voor zware eindige elementen berekeningen. Om de kracht van de workstations beter te benutten (sommige staan soms weken niets te doen), zou ik ze allemaal willen samensmelten in een HPC cluster. Bovendien wil ik vanop die cluster dan de nodige applicaties aanbieden als een service.

Het eind idee zou zijn dat gebruikers de software kunnen opstarten vanaf de cluster op hun eigen PC. Eens de hele simulatie opgebouwd is, wordt de berekening gestart, en verdeelt de cluster de workload automatisch over alle nodes. Ideaal zou zijn dat de cluster ook intelligent genoeg is om resources te herverdelen wanneer nodig. Als er slechts 1 simulatie loopt, mogen alle resources (- wat marge) ingezet worden, als er 10 lopen moet elke simulatie dezelfde prioriteit krijgen.

Probleem is dat ik niet weet met welke software ik dit gedaan krijg. Ik zag dat Citrix XenApp de software-as-a-service probleemloos kan verzorgen. Het HPC clusteren lijkt mij al wat moeilijker. Ik weet dat er een HPC versie van Windows 2008 bestaat, maar geen idee of dit naadloos samenwerkt met de XenApp etc.

Kan iemand me wat ideeën geven in welke richting ik moet kijken voor de meest optimale oplossing? (De cluster moet noodzakelijk Windows draaien, wegens onbeschikbaarheid van sommige pakketen op andere OS'en)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoek je dan eigenlijk niet een Distributed Computing oplossing?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Anoniem: 43323

Topicstarter
What's in a name... Het zou inderdaad de bedoeling zijn dat de verschillende workstations samenwerken om tot een snellere oplossing te komen. Dit moet echter transparant gebeuren voor de software, aangezien deze commercieel is en niet geherprogrammeerd kan worden voor distributed computing. Daarom zoek ik een systeem dat alle workstations kan koppelen op een lager niveau dan de software zelf. (OS niveau dus veronderstel ik)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daarvoor moet je geen werkstations willen gebruiken, dat heeft alleen nut als je softwarepakket dat ook ondersteunt.

Als dat het niet doet (wat jij nu aangeeft) dan blijft er alleen een cluster-enabled OS over en dat is géén Windows ClientOS variant :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee