Toon posts:

[OpenOffice] Macro mee exporteren naar PDF

Pagina: 1
Acties:

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 14:24
Ik wou graag 1 ding weten.
Ik heb een OpenOffice formulier gemaakt in Writer met onderliggende macro code (slechts een tekstveld wat een waarde krijgt).
Als ik nu dit document exporteer naar PDF dan werkt de macro code niet meer.
Is dit normaal of is het nog mogelijk om een macro mee te exporteren naar een PDF zodat hij daar ook werkt?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 12:13
Ik vraag mij af of OpenOffice Marco's automatisch worden omgezet naar Adobe Acrobat Javascript.
Als het iets simpels is, kan je het natuurlijk ook even zelf aan je pdf toevoegen:
http://www.google.com/url...WxpP1Lwlhlb_IweUA&cad=rja
http://www.adobe.com/desi...cles/acr6kbjavascrpt.html

[Voor 7% gewijzigd door djexplo op 21-06-2011 13:14]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Harribo
djexplo schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:11:
Als het iets simpels is, kan je het natuurlijk ook even zelf aan je pdf toevoegen:
En als ik nu een script in OO aanmaak met Javascript ipv OO Basicscript?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 12:13
Dat is waarschijnlijk nog niet mogelijk.
http://openoffice.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=62843

Je zou wel even kunnen kijken naar: Wikipedia: Scribus

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Harribo
djexplo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:01:
Dat is waarschijnlijk nog niet mogelijk.
http://openoffice.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=62843

Je zou wel even kunnen kijken naar: Wikipedia: Scribus
Ik was er al bang voor. Mmmm hoop dat het wel erin komt in de toekomst.
Denk dat ik dan zelf in PDF maar ga programmeren, weinig code dus is te doen.

• Harribo
Ik heb even zitten kijken naar het gebruik van Javascript binnen OO (3).

Heb in de documentatie wat zitten rondneuzen maar het is meteen een doolhof. Ik ben programmeur maar doe dat al jaren niet meer en met een goede reden. Documentatie moet voor mij duidelijk en eenduidig zijn en geen hele website waar je je suf zoekt naar allerlei dingen. Dat is voor andere mensen die dat leuk vinden.
Objectje na objectje etc... pfffff

Laat staan dat áls ik dus een werkend javascript macro in OO geschreven heb, dat ik daar dan ook in PDF wat mee kan.
Zal nog kijken naar PDF script anders zet ik er voorlopig een punt achter.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee