Toon posts:

Airport Express WDS instellingen

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 363230

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is via m'n Airport Express verbinding te maken met m'n HTC Desire Z hotspot (wifi dus) en vervolgens via de LAN poort op de AX dat netwerk te delen met een andere router (op die zijn WAN poort dus).

Een computer tussenin wil ik niet omdat dat teveel stroom vraagt en te omslachtig aan/uit zetten is. Heb verder wel nog een Linksys WRT54GC en een USR8054.

Ik weet dat m'n AX WDS voorzien is maar ik vrees een beetje dat die wel kan deelnemen aan WDS of als repeater kan dienen maar niet de verbinding vervolgens kan doorgeven op m'n router via de LAN.

Ook lukt het me nu iig nog niet eens om met die AX te verbinden via WDS op m'n hotspot. Kan dit mss alleen tussen airport devices onderling?

Topicstarter
Ondertussen deze info gevonden: http://support.apple.com/kb/HT1515?viewlocale=en_US
Question: Can AirPort Express wirelessly extend ("repeat" or "rebroadcast") the network of a third-party access point?
Answer: No. But it can wirelessly extend the range of a WDS network that is being hosted by an AirPort Extreme Base Station or another AirPort Express.
Dat is vervelend! Kan dus blijkbaar alleen tussen Airport devices :s
Question: Can AirPort Express act as a bridge?
Answer: AirPort Express can act as a bridge in three different ways:

If you have an existing wired network, it can bridge this network to wireless clients.
If it is set up as a WDS remote or relay station, it can bridge the wireless network to wired clients.
If it is set up as a WDS remote or relay station, it can bridge the wireless network to wireless clients (or "wirelessly extend" the range of the network).
Is dat vette deel dan wat ik eigenlijk zoek? Een airport extreme erbij nemen is eventueel nog een optie. Alleen zit ik dan nog met het probleem dat ik nooit verbonden geraak met m'n hotspot op m'n desire wegens niet airport...

Topicstarter
Ondertussen ben ik er bijna uit. Ben uiteindelijk teruggevallen op een goedkope linksys e1000 met dd-wrt en geconfigureerd als client bridge. Die is dus verbonden op m'n htc desire hotspot en zo kan ik dan via draad naar alles wat in de buurt staat en naar airport express die dan op zijn beurt weer wireless netwerk (zonder eigen NAT dus) opzet voor de wireless apparaten in huis.

Tot nu toe lijkt alles te werken. Airport opzetten was zoals gewoonlijk de oranje bolletjes wegwerken tot 't groen ziet :).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee