Windows 7: gebruikers directory van SSD naar HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395351

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een tijdje geleden heb ik een nieuwe computer gekocht met twee harde schijven, een kleine SSD (C:) schijf en een grotere HDD (D:) schijf. Ik heb toen Win7 geïnstalleerd op de SSD schijf en met uitzondering van een of twee programma's heb ik de rest geïnstalleerd op de HDD schijf.

Aangezien ik nu al een tijdje bezig ben met deze computer begint mijn SSD schijf toch steeds voller te raken en wil ik het liefst alles behalve het besturingssysteem verplaatsen naar de HDD schijf. Maar ik weet niet zeker of ik de volgende mappen en bestanden veilig kan verplaatsen naar mijn HDD schijf.

- Gebruikers
- Program Files
- Program Files (x86)

Ik heb namelijk een beetje rondgekeken en kwam er al snel achter dat je het gebruikers directory niet simpel kon knippen en plakken van de ene schijf naar de andere. Er werden ook andere manieren vermeld maar meestal was er ook bij deze methodes enig risico aanwezig.

Een vriend van me zei dat ik gewoon de gebruikers mappen zoals Mijn Afbeeldingen, Mijn Documenten naar de HDD kon verplaatsen zonder dat dit problemen zou veroorzaken. Aangezien hij niet de meest technische persoon is vraag ik het toch ook maar hier.

Wat is de beste / veiligste manier om deze mappen / bestanden te verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

De map Gebruikers kan je nooit zomaar in zijn geheel verplaatsen, maar wel de map Mijn afbeeldingen, Mijn docs etc. En de veiligste manier? Tja, gewoon ctrl+c ctrl+v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

Google: verplaats mijn documenten naar D windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Beatboxx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:05:
En de veiligste manier? Tja, gewoon ctrl+c ctrl+v?
Nope. Rechter muisklik op my documents, properties en daar de locatie wijzigen waarna windows vraagt of je de huidige documenten wilt verplaatsen.
Dat doe je ook met map voor de afbeeldingen, videos etc...
Hiermee verplaats je behalve je bestanden ook de links er naar toe, wel zo handig.

Program files directory verplaatsen gaat niet eenvoudig worden. Makkelijkste manier is dan denk ik de programma's die je wilt verplaatsen te verwijderen en opnieuw installeren op je HD.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 21-06-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Beatboxx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:05:
En de veiligste manier? Tja, gewoon ctrl+c ctrl+v?
8)7
Volgens mij staat er nog altijd Tweakers.net in de URL en geen prutsmaarraak.nl toch?

Naast dat Windows al jaren die 'verplaats documenen' optie heeft:
Als je al op zo'n manier bestanden wil verplaatsen, doe het dan met behoud van cluecookies en gebruik robocopy zodat je ook alle NTFS permissions & junctions meeneemt (en niet je complete userprofile vernaggelt).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device