Toon posts:

Keep SMB Share alive

Pagina: 1
Acties:

• Snors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-04 00:03
He allemaal,

Ik heb een probleem met mijn iMac en een SMB share waarmee ik verbinding wil maken.
Ik heb al uitgezocht hoe ik automatisch een verbinding met de SMB share kan maken op het moment dat ik de computer restart.
Echter elke keer dat ik Finder afsluit en de share weer aanklik gaat hij weer opnieuw Connecten dit duurt dan zo'n 15 seconden en vervolgens kan ik weer bij alle gegevens op de SMB share. Is dit normaal? Of is er een mogelijkheid om de verbinding met de SMB share alive te houden?

Alvast bedankt!

Groet,
M34nM4chin3

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kan zorgen dat het sneller gaat. Werkt vaak, maar niet in alle gevallen :)

1. Start een OS X Terminal sessie.
2. Type het commando: sudo nano /etc/smb.conf
3. Vul je wachtwoord in.
4. Ga op zoek naar ‘spnego = yes‘ en vervang yes door no.
5. Ga op zoek naar ‘stream support = yes‘ en vervang yes door no.
6. Ga op zoek naar ‘darwin_streams:brlm = yes‘ en vervang yes door no.
7. Herstart je Mac om de wijzigingen te activeren.

T.net gallery | V&A ads

• Snors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-04 00:03
Bedankt voor je workaround!
Dit had ik idd ook al gevonden en dit heeft de kopieer en benader snelheid na het authenticeren sterk verbeterd.

Ik heb een eigen workaround gevonden door een snelkoppeling naar de shares te maken in finder en deze eenmalig te authenticaten dan blijft de verbinding wel gewoon alive(de shares blijven gemount) als je Finder afsluit. Alvast bedankt!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee