Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Je moet de CUPS configuratie op Ubuntu wel zo aanpassen dat je er via het netwerk bij mag. Heb je dat gedaan?
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ik kan vanuit de mac via http://192.168.xxx.30:631 (Ubuntu server) bij CUPS van de server. De printer staat ook geshared. Ik kan daar ook een opdracht geven voor een testpagina en dat lukt gewoon.
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
-debug level van cups omhoog schroeven en de logs goed in de gaten houden
-tcpdump gebruiken om te kijken of de mac uberhaupt het netwerk wel probeert
-tcpdump gebruiken om te kijken of de mac uberhaupt het netwerk wel probeert
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
volgens mij heeft cups zonder debug al een goede fout beschrijving in
code:
1
| /var/log/cups/ |
>.< >.< >.< >.<
Goeie tips. Ga ik doen en ik check wel terug. Op diverse fora ben ik dit probleem vaker bij andere mensen tegengekomen, het schijnt vooral te gebeuren tussen OS X en linux-servers. Het zou mooi zijn als ik er een vinger achter kan krijgen en een universele oplossing kan vinden.
Pagina: 1