Toon posts:

Printen vanuit MacOS X naar Ubuntu -broken pipe/onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:43

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
De situatie:
-Brother DCP-357C printer
-Ubuntu 10 Server
-Macbook Pro met Mac OS X Snow Leopard

Op beide machines staat de printer geinstalleerd en werkt deze naar behoren. Ik wil deze printer koppelen aan de server, zodat deze centraal te bereiken is. De printer is via USB gekoppeld en is benaderbaar en zichtbaar via CUPS: http://192.168.xxx.30:631 (Ubuntu).

Nu komt het: vanuit Mac OS is de printer niet aan te sturen. Bij installatie wordt deze gezien (lpd, ipp, HP JetDirect), er wordt een wachtrij aangemaakt en de printer krijgt een opdracht. Als je echter gaat kijken op http://localhost:631 (Mac) zie je dat deze de error "broken pipe" geeft of gewoon geen antwoord krijgt.

Ik heb geprobeerd om een ander protocol (ipp, http, socket, lpd) te installeren, maar niets doet het.
Heeft iemand een idee?

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:24

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Je moet de CUPS configuratie op Ubuntu wel zo aanpassen dat je er via het netwerk bij mag. Heb je dat gedaan?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
Ik kan vanuit de mac via http://192.168.xxx.30:631 (Ubuntu server) bij CUPS van de server. De printer staat ook geshared. Ik kan daar ook een opdracht geven voor een testpagina en dat lukt gewoon.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:24

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

-debug level van cups omhoog schroeven en de logs goed in de gaten houden
-tcpdump gebruiken om te kijken of de mac uberhaupt het netwerk wel probeert

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 11:38

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

volgens mij heeft cups zonder debug al een goede fout beschrijving in
code:
1
/var/log/cups/

>.< >.< >.< >.<

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
Goeie tips. Ga ik doen en ik check wel terug. Op diverse fora ben ik dit probleem vaker bij andere mensen tegengekomen, het schijnt vooral te gebeuren tussen OS X en linux-servers. Het zou mooi zijn als ik er een vinger achter kan krijgen en een universele oplossing kan vinden.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee